|Zamansız Yolculuk -23|

44 11 0
                                    

Herkese yeniden merhaba Rheme Design ailesi.

Eleştirmen: __sonsuzsiyah__

Evet, eleştirmen hanım geri döndü! Eleştirmeyi ve eleştirilmeyi, doğru olduğu sürece seven biri olarak eleştiri yapmayı çok seviyorum...

Yoğunluktan dolayı buraya arada uğruyorum ama detaylı eleştirilerim ile bunu telafi ediyorum bence ;)

Lafı fazla uzatmadan eleştiriye geçelim...

Yazar: -MissPotterr-

Eleştiri_

Kitap kapağını sevdim, özellikle de yazı. Doğru bir tercih olmuş, kapak okuru kendine çekiyor.

Tanıtım biraz sıkıntılı, betimlemeden midir bilinmez beni kitaptan bir nebze soğuttu. Ayriyeten, biraz fazla bilgi verilmiş gibiydi. Dozu ayarlamak önemlidir, eğer tanıtın fazla yüzeysel olursa merak uyandırmaz tam tersi, fazla bilgi verirse de yine kitaba olan merakı öldürür.

Tanıtımın altındaki sıralamalar da biraz fazla değil mi? Önemli sıralamaları yani popüler olanları seçerek birkaç tanesindeki en iyi sırayı yazmak bence yeterli... Yine de tercih yazarın.

Gelelim kitabın konusuna, Biana Melanie ve Luna adlı üç kız var kitapta, sıradan hayatlarını yaşayan bu üç öğrenci bir gün bir tesis tarafından kaçırılıyor ve bir görev için anlaşma yapıyorlar. Konuyu özgün buldum, ilgi çekiciydi ancak aklımda sorular var. Öncelikle neden bu üç kız? On dokuz yaşında üç öğrenci için omuzlarına fazla ağır bir yük alıyorlar ve bu durumu çok da garipsemiyorlar... Başka bir mesele ise kızların aileleri, olan bitenden haberleri olduğu halde neden kendi evlatlarını tehlikeli bir duruma öylece bırakabiliyorlar? Bir de kızları hazırlamışlar... Bunlar bana biraz garip geldi, ilerleyen bölümlerde umuyorum mantıklı bir gerekçe sunacaksın biz okurlara.

Anlatım konusunda eksiklerin var. Karakter duygu ve jestlerin betimlemesi yeterli sayılırdı. Yine de örneğin kitabın başında, kızların nasıl bir görünüme sahip olduğunu öğrenmedik, olayların içine sarmaladın bizi. Bana okurken biraz acele etmişsin gibi geldi... Tam olarak, kitabın hakkındaki en birincil düşüncem bu oldu doğrusu. Okur daha bir olayı sindirmeden, karakterleri tanımadan kendini pek çok olay okumuş olarak buluyor... Arada bilgiler serpiştirilerek sunulmuş, yeterli gelmedi bu bana. Ayrıca cümleler genel olarak kısa tutulmuş, akıcılığı sağlanamamıştı.

Yazım ve noktalama konusunda genel manada özenli davranmışsın. Ne yazık ki ben birkaç hatanı buldum... Gözümden kaçmaz.

İlk olarak '..?' yanlış bir kullanımdır. Eğer illa ki böyle kullanacaksan doğrusu şöyle; '?..'

Virgül kullanımı eksikti, özellikle ilk bölümler başta olmak üzere. Ayrıca ilk bölümlerde cümle bittiği halde, nokta veya virgül kullanmadan devam ettiğin birkaç cümle çarptı gözüme. Ayrıca bir yerde soru işareti yerine ünlem kullanmışsın.

Akıcılığı kısa cümleler kadar yanlış yazılmış kelimeler de bozmuş. Birkaç örnek vermek gerekirse ;

'Kızlar arabalarından indiler. Koşar adım okula girerken arkalarında birini bıraktığını görmemişlerdi.'

Cümledeki 'bıraktığını' 'bıraktıklarını' şeklinde yazılırsa sorun kalmıyor gibi...

Son olarak, özel isim olamayan kelimeler kesme işareti ile ayrılmaz ve cümleye küçük harfle başlamaz.

Evet gördüğüm hatalar bunlardı, gözden geçirerek bu hatalarını gidermeni öneriyorum.

Kitabında başarılar, objektif olarak gördüklerimi aktardım, umarım kırılmamışsındır.

_____________

12/08/19

Sonsuzsiyah_

Rheme EleştiriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin