Dizi yapımcısı Jason Rothenberg'ün 6. sezon için yapılmış bir röportajı;
+: O son 9 dakika. Wow, herkesin kalplerini kırdı. (5. sezon 13. bölümünün son 9 dakikasından bahsediyor. -Monty'nin video kayıtları-)
Jason Rothenberg: Bir şeyler yapmaya çalışıyordum. Bunun iyi olduğunu söyleyemem ama gözlerinizin önünde bir hayat geçişini izlemekle aynı konseptten bahsediyorum.
+: Herkesin hayatına ev sahipliği yapma potansiyeline sahip tamamen yeni bir galakside yeni bir gezegene giderken, gelecek sezon da uzaylılarla tanışacağımız anlamına mı geliyor?
Jason Rothenberg: Bu komik çünkü sorunun cevabı evet, uzaylılarla buluşacağız. Ama uzaylılar biziz çünkü başka birinin gezegenine iniyoruz.
+: Tamam, bu demek oluyor ki bu gezegene evlerini tanıtan yaratıklarla tanışacağız mı?
Jason Rothenberg: Evet. Peki, tüm hikaye Eligius III neyi aramaya gitti? Monty'nin hayatının 20 yılında kırmaya çalıştığı kod budur. Nihayet yaptı ve gittiği gezegenin gidişatını belirledi. Sezonun önümüzdeki sene başlayacağı ve bunun sonucunda "Eligius III'e ne oldu?" gizem - tüm sezonun temelini oluşturan cevap. (Eligius 3: 5. sezon başında Diyoza ve adamlarının Dünyaya indiği gemi, 5. sezon sonunda dünyadan ayrılan gemi.)
+: Ama… uzaylılar ?!
Jason Rothenberg: Bu gezegende ne tür yaşam formları keşfettiklerine bağlı, o gezegende kesinlikle hayat var. Eligius III'ün inmeden önce gezegende akıllı hayat olsun ya da olmasın, insanların gelecek sezona uyum sağlamak için sahip olacakları bir şey. Ama bütün fikir, kelimenin tam anlamıyla dünya inşa edebilmekti. İçinde bulunduğumuz dünya açısından tekrar birçok yönden başlıyoruz. Bu, sert bir bilimkurgu konseptidir ve biz buna çok fazla eğiliyoruz. Çok heyecanlıyım. Tamamen yaratıcı bir şekilde gençleşti ve oyuncular+kamera arkası ekibi heyecanlandı, bu yüzden çılgın bir sezon olacak. Çok farklı ve neredeyse bildiğimiz sevdiğimiz karakterlerle yeniden pilotluk yapıyoruz. Bu onların maceralarının 2. kitabı. (Kitap olarak bahsettiği şey; 5. sezon 13. bölümünün bitişinde "1. kitabın sonu" yazıyordu.)
Röportajın bir kısmını çevirdim, röportaj daha uzun sürüyor ve 6. sezon hakkında daha fazla bilgiye sahip olabiliyoruz. Devamını gelecek bölümde paylaşacağım.