Hoofdstuk 4

57 1 0
                                    

De magiër is behoorlijk klein en door zijn leren jas met een grote capuchon was hij bijna niet zo te herkennen. Op zijn tatoeage op zijn handpalm na heeft de man geen wapens bij zich. Falkor heeft gehoord dat de tatoeage de bron is van hun krachten, zonder dat zijn ze niet meer dan een paar soldaten. Langzaam rijdt de magiër voorbij op zijn bruine paard zonder ook maar iemand een blik waardig te geven. Terwijl de man langs Falkor rijdt kan hij de roetvlekken zien op de leren jas van de magiër. Alsof hij door vuur gelopen heeft. In gedachten verzonken denkt hij na over wat er allemaal gebeurt zou kunnen zijn. Maar toen zag hij een vaste klanten van de smederij naar hem toelopen.

'Ben je geïnteresseerd in die oude gek,' Falkor kijkt de handelaar aan en ziet aan zijn gezicht dat hij graag over de magiër wil praten. De handelaar gaat voor hem staan en kijkt hem met een grijns aan. Rens komt al jaren veel zwaarden inkopen die allemaal naar het front gaan. Het is daardoor gevaarlijk werk omdat er veel hinderlagen worden opgezet door Ludorium aanhangers. ook is het daarom niet vreemd dat de man stevig gebouwd is. Altijd als hij langs kwam, vroeg Falkor of hij een verhaal wilde vertellen over zijn verre reizen. Vorig jaar kreeg hij een verhaal te horen over hoe de handelaar helemaal tot in het dwergenrijk is geweest. Brand is dan ook goede vrienden en transporteert veel wapens met hem.

'De magiër reist nu al dagen met ons mee. Hij is speciaal aangewezen door de koning om ons te beschermen. Ook zorgt hij er voor dat we heel aankomen bij onze eindbestemming. Maar als je het mij vraagt Falkor denk ik dat hij mee reist om de wapens te beschermen. Ze zijn dan ook erg belangrijk voor het front.' Met een knipoog en een stevige handdruk begroet hij de jongen. Met zijn opvallende oranje kleren en zijn typische bier lucht om zich heen is hij geen spat verandert. Hij kijkt goed naar Falkor die zelfverzekerd terug kijkt. 'Ik weet niet wat Brand je te eten geeft, maar word jij steeds groter of ik steeds kleiner.'

'Ach alles is beter dan die stoofpot die je de vorige keer hebt gemaakt Rens,' uitdagend kijkt Falkor de man aan. Uiteindelijk moest hij hem toch gelijk geven, koken is niet een van zijn sterkste punten. De man kijkt achter hem en ziet in de verte de schim van de magiër die langzaam weg rijdt.

'Weet je wat jij moet doen,' de handelaar draaide snel even naar brand en ging weer verder. 'Bij elk dorpje waar we langs komen gaat de magiër naar de kroeg. Na ongeveer een uurtje heeft hij zichzelf dronken gemaakt en weet hij niet meer wat hij zegt of doet. Wanneer dat gebeurt gaat hij tegen iedereen opscheppen dat hij een magiër is en laat vervolgens zijn krachten zien.' Falkor stond met open mond te luisteren terwijl hij aan het nadenken was. Hij moest gaan kijken, het gebeurt zelden dat iemand zoiets te zien krijgt in hun leven. In een dorp zoals dit is er nog nooit iemand ontdekt die over magie beschikt.

Brand die mee had geluisterd terwijl hij alle zwaarden aan het inladen was voor Rens, kwam naast hun staan. 'Mooi niet dat je daar naartoe gaat Falkor, het is al laat en je weet hoe gevaarlijk het is nu alle handelaren in het dorp zijn. Alle dieven zullen inmiddels weer over straat lopen daarom is het niet meer veilig.'

'Kom op... hoe vaak krijg ik de kans om echte magie te zien in mijn leven,' Falkor kijkt Brand strak aan en probeert een gespeeld glimlachje op zijn gezicht te krijgen. Maar dat heeft weinig effect op Brand.

'Als ik zeg nee dan is het nee en daar blijft het bij. Maar de zon gaat al onder en Alisa is inmiddels wel weer terug van haar kruidenierskraam, help haar anders even met het koken. Ik zal de kraam opruimen en nog even bijkletsen met Rens.' Brand begon al met het afbreken van zijn kraampje, zo laat op de avond word er toch bijna nooit wat verkocht. Rens gaf hem een meelevende glimlach en gebaarde dat het wel goed komt. Niets zeggend loopt hij weg zonder nog om te kijken. Boos dacht hij na over dat hij nooit meer een kans zou krijgen om het te zien.  Hij kan dit echt niet missen. Toen Falkor de woonkamer inliep zag hij dat zijn moeder het eten al aan het opscheppen was.

A War Between Powers (Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu