"Hannah, ini senarai bunga yang perlu kau pickup di kedai pembekal itu. Kau kena cepat, takut customer sempat sampai dulu ke kedai kita."ujar Yu Qi, gadis kacukan korea dan Jepun kepada aku. Aku sekadar mengganggukkan kepala lantas mencapai helmet untuk dipakai.
Langit yang kelihatan mendung direnung lama. Aku mengeluh perlahan. Hari ini adalah hari ulang tahun kematian kedua ibu bapaku. Sungguh, aku rindukan mereka berdua walaupun bapaku hanyalah berstatuskan bapa tiri.
Langit yang mendung tidak menghalang aku daripada menunggang skuter berwarna pink untuk mengambil stok bunga di kedai kecil.
Duggie, duggie, jangan menangis.
Duggie, ommakan sentiasa di sisimu.
Chagiya, appa sayangkan kamu.Aku menyanyi perlahan sambil membelokkan skuter yang aku tunggang. Agaknya, sudah hampir 5 tahun lagu itu tidak meniti di bibir aku. Lagu yang sering dinyanyikan oleh omma kalau aku rasa takut.
ttikk! tikk!
Aku mengeluh buat sekian kalinya lantas memberhentikan motor aku di tepi jalan. Helmet bervisor aku buka. Nampaknya, tidak dapatlah aku pergi mengambil bunga jika hujan berterusan membasahi bumi ini.
Aku duduk menunggu di stesen bas sambil menghulurkan tangan aku di luar sana.
Sejuk.
"Haih, hujan bila nak berhenti? Cepatlah sayang oii."aku mengeluh sambil memandang ke kiri dan ke kanan.
Tiba- tiba aku ternampak cahaya lampu daripada sebuah kereta yang menuju ke arah stesen bas ini.
Aku mencebik. Kim Taehyung!
"Kwon Hannah. Abang risaukan kamu apabila Yu Qi cakap kamu dalam perjalanan ke pengambilan stok bunga."ujar dia sambil tercungap- cungap.
"So? Taehyung pedulikan saya? Ambil berat tentang saya? Wow!"aku menyindirnya. Pipiku membahang panas tatkala mengimbas kembali bagaimana Taehyung menampar pipi aku.
Sehingga sekarang, aku masih lagi merajuk dengan dirinya.
"Abang dalam perjalanan untuk ke office and yeah... abang cancel sebab Hannah."lengan aku ditarik sehingga aku terdorong ke dalam pelukannya.
"Go away! Stop calling yourself as 'abang' ! Aku bukan adik kau lagi!"
"Then fine, decision atas tangan kau. But please... ikut Tae sekarang. Sejuk ni, tak takut demam ke?"
Aku baru sahaja ingin membuka mulut, menjawab kata-katanya namun aku dikejutkan dengan kehadiran seorang wanita tinggi lampai.
"Hannah, jom masuk ke dalam kereta. Sini sejuk."ujarnya sambil tersenyum manis. Cantiknya dia, hati aku berkata.
"Whose that?"
Wanita itu berpandangan dengan Taehyung lantas tangannya digenggam erat oleh Taehyung.
"My future wife, Jeon Seoyun."
Aku menggigil. F— future wife?
"Oh, uhm congrats."
•••••
Jungkook ♡:
My darling tak replylah whatsapp I, It's okay.
Telefon aku dicampakkan di atas katil dan aku masih lagi menangis teresak- esak.
"Aku tidak sempurnakah untuk kau, Taehyung?"
Wajah abangku terlintas di dalam fikiranku. Kenapa? Kenapa dia juga harus aku cintai?
Aku hanya terfikir untuk menelefon Jungkook. Dialah peneman aku. Dialah kawan yang paling rapat dengan aku.
Patutkah aku menjawab soalannya?
YOU ARE READING
Senpai『K.T.H』
Fanfiction『⚠ MATURED CONTENT ALERT ⚠ 』 "I love you, senpai." ©BAEJIHEE STORYLINE ©fererorraraa ARTWORK 2018 WORKS Start: 10. 8 . 2018 End: -