We kwamen op het kamp en Baelfire vertelde het verhaal. 'Pans shadow? Zo wil je ontsnappen?' Vroeg ik. 'Het is de enige manier.' Zei Baelfire. 'En sterrennavigatie?' Vroeg David. 'Beheers ik, maar ik kan niet vliegen.' Zei Bae. 'Ik kon dat vroeger maar dan kon ik als nog niet weg. Het leek net op een deur die op slot is. Dat had ik me vorige bezoek al uitgezocht.' Zei ik. 'Je kan vliegen?' Vroeg Emma. 'Vroeger wel tenminste toen ik al een gek uit het raam sprong zonder ik precies wist wat ik aan het doen was. Ik had dood neer kunnen vallen.' Zei ik. 'Daarom heb je de Shadow nodig. Dan kunnen we daarmee ontsnappen.' Zei Mary Margaret. 'We moeten hem vangen.' Zei Bae. 'Pan is ongrijpbaar. Hem besluipen en zijn shadow stelen? Dat is een zot plan.' Zei Emma. 'Pan's Shadow is zelden vlak bij hem. Hij gehoorzaamt Pan op afstand.' Zei Hook. 'We vangen hem zonder in Pan's buurt te komen en ik weet waar we dan heen moeten.' Zei Bae. 'Op Shadowjacht dus.' Zei ik. 'Ik ga mee. Het wordt een lastige tocht en ik ken dit eiland ook van vroeger.' Zei Hook. 'Wij kijken of Tinkerbell ons echt naar Pan's kamp kan brengen.' Zei David. 'Oké. We zien elkaar bij haar, dan halen we Henry op en smeren hem. David liep weg met Emma en Mary Margaret. Net als ik deed met Bae en Hook. Dit gaat een lange tocht worden.
We waren in het oude huis van Baelfire en hij was naar iets opzoek. 'Hier ga je echt de Shadow van Pan niet vinden, Mate.' Zei Hook. 'Ha ha. Ik zoek een doorgezaagde kokosnoot met een kaars erin.' Zei Baelfire. 'Ja, je sterrenkaart. Die hebben we verstopt. Ik ga hem even halen.' Zei ik en rende naar buiten. Maar omdat ik het niet helemaal vertrouwde deed ik mijn oren aan. Ik zocht hem terwijl ik Hook hoorde praten. 'Ik moet je bedanken voor je begrip.' Zei Hook. Wat was hij van plan. 'Hoezo?' Vroeg Baelfire. 'Wat betreft Indy en mij.' Zei hij. 'Indy en jou?' Vroeg Bae licht geïrriteerd. 'Onze vrijage.' Zei Hook. O mijn God. Zei nou dat we met elkaar aan het flirten zijn. Nou hij is degene die dat doet. Hij denkt echt meteen dat we een relatie hebben of zo iets. 'Je weet het niet, hè? Nou dit is awkward. We hebben elkaar gezoend. Ik dacht dat ze het je had verteld.' Zei Hook. Ik vond dat kokosnoot. 'Dat is ze zeker vergeten.' Zei Bae. 'Nee, dat is niet waar. Ik heb daar een reden voor. Ik dacht gewoon dat je Hook haten en mij zou haten als je dat wist.' Zei ik. 'Natuurlijk haat ik je niet.' Zei Bae. Ik ga Bae de kokosnoot. 'Ow hier is je sterrenkaart.' Zei ik. 'Dat is dit niet. Hiermee gaan we de Shadow vangen.' Zei Bae. 'Pap, je ziet ze vliegen.' Zei ik. 'Je gelooft wel in een magic bean, maar niet een een magische kokosnoot.' Zei Bae. 'Waar gaan we nu heen?' Vroeg Hook. 'Dark Hollow.' Zei Bae. 'Serieus. Waarom heet het niet de Zonnevallei of de Regenboogkreek? Wat is het?' Vroeg ik. 'De donkerste plek op het eiland. Elk licht wordt opgeslokt door de schaduwen die er huizen. Zelfs ik ben er nooit geweest.' Zei Hook. 'Tijd voor iets nieuws. Op naar de Dark Hollow. Dus daar is Pan's schaduw?' Vroeg ik. 'Ja. Alleen daarmee komen we terug naar huis.' Zei Baelfire en we vertrokken naar de Dark Hollow.
We liepen door het woud en het was opeens de bladeren die in de weg zaten. 'We moeten een pad vrijmaken.' Zei Bae en ik toverde Baelfire de zwaard die hij vroeger op het schip had in mijn handen en gaf de zwaard aan hem. 'Neem deze.' Zei ik. 'Mijn sabel. Lag die in de grot?' Vroeg Bae. 'Neuh, ik toverde hem van het schip van Hook.' Zei ik. 'Gevoelig geworden?' Vroeg Bae. 'Nee, het was een prima sabel. Zonde om weg te doen.' Zei Hook. Bae liep boos weg.
'Wat is er aan de hand?' Vroeg ik boos. 'Ik dacht dat hij mijn geheim had gehoord en dat jij hem onze kus had verteld.' Zei Hook. 'Dat hoorde ik al. Waarom moest je dat überhaupt zeggen?' Vroeg ik boos. 'Ik hoopte dat de kus belangrijk voor je was.' Zei Hook. 'Sorry, maar ik voel niks voor jouw. Het was maar kus. Niks, maar ik had ook niets anders van je verwacht. Je bent immers een piraat. Waarom denk je anders dat ik meeluisterde ik vertrouwde het gewoon niet.' Zei ik met een gemene lach. 'Ja, dat klopt.' Zei Hook en deed een stap dichterbij. Ik voelde mijn hart tekeergaan maar ik bloosde niet. Gelukkig. 'Maar ik hecht me ook aan goede manieren. Dus als ik jouw hart verover, Indy, en dat ga ik zeker doen doe ik dat niet in middels van magie, list en bedrog, maar omdat je me wilt.' Zei Hook. 'Het is geen wedstrijd.' Zei ik zacht. 'Niet? Want je zou moeten kiezen. Je vader zo het nooit goedkeuren als je hetzelfde niet wilt als ik wil.' Zei Hook. 'Ik ga niet kiezen. Ik moet alleen zorgen dat ik Henry terug krijg. Want zonder hem ben ik niets. Hij is alles wat ik heb. Ik heb mijn hele leven bij hem geweest. Ik zal niet weten wat ik zou doen als er iets met hem overkomt. Ik wil hem gewoon terug.' Zei ik en er liep een traan over mijn wang. Hook pinkte het weg. 'Dat gebeurt ook.' Zei Hook. 'Denk je dat echt?' Vroeg ik. 'Natuurlijk. Ik heb jou nooit zien falen, en zodra je dit voor elkaar hebt kan de echte pret beginnen.' Zei Hook met een grijns. Niet te geloven de gozer. Bae kwam terug. 'Jongens. Ik heb het gevonden.' Zei Bea en we liepen naar binnen.
Er was een rode lichtachtige gloed. Het waaide er en het was er koud. De wind doofde de lantaarns die ik in mijn hand had. 'De Dark Hollow.' Zei Bae. 'Dus hier zijn de slachtoffers van Pan's shadow?' Vroeg Hook. 'Ja, voor altijd gedoemd tot duisternis. Zorg dat we niet een van hen worden.' Zei Neal. We kwamen aan bij een soort afgehakte boom. 'Wachten we tot Pan's shadow verschijnt?' Vroeg ik. 'Ja en dan zijn we er klaar voor.' Zei Bae. Neal pakte de kokosnoot. 'Pap, hoe werkt die kokosnoot?' Vroeg ik. 'De Shadow wordt aangetrokken door de vlam. Die zuigt hem op, dekseltje erop en hij zit in de val.' Zei Bae. 'Puik plan, maar helaas zijn onze lantaarns uitgegaan. Hoe steken we dat stomme ding nu aan?' Vroeg Hook. 'Welkom in de eenentwintigste eeuw.' Zei Bae en pakte een aansteker uit zijn zak. Bae probeerde vuur te maken maar dus lukte denk ik niet. Ik probeerde mij warm te maken omdat ik het koud had. Ik heb het nooit koud. Waarom nu wel? 'Gaat het, jongens?' Vroeg ik. 'Wacht, ik help je.' Zei Hook. 'Het lukt wel.' Zei Bae. 'Dat kan ik nog met één hand.' Zei Hook. 'Je wilt alleen Emma imponeren.' Zei Bae. 'Moet dit echt nu?' Vroeg ik. 'Zo is dat. Blijven we bekvechten of steken we die kaars aan?' Vroeg Hook en probeerde het dit keer aan te steken. Maar het lukte hem ook niet. 'Lastiger dan het lijkt, hè?' Vroeg Bae. Ze beginnen soort van te vechten waardoor de aansteker in een gat van de afgehakte boom.
'We hebben hier geen tijd voor.' Zei ik en opeens vloog de Shadow van Pan naar mij toe. 'Uh, beetje hulp graag. De Shadow is er. Maar wie zijn die andere twee?' Vroeg ik zodra er nog twee kwamen aanvliegen. 'Die heeft de Shadow in zijn macht.' Zei Bae. De schadows vlogen alle kanten op. Ik pakte de kokosnoot en verstopte me bij de afgehakte boom. Een shadow pakte Hook en duwde hem tegen een boom aan. De shadow was bezig de shadow van. 'Hook.' Schreeuwde ik bezorgd. Een andere shadow pakte Bae en deed precies hetzelfde bij hem. 'Indy, maak dat je hier wegkomt.' Zei Bae. 'Nee, ik kan jullie hier niet achterlaten. Dan zijn jullie er geweest.' Zei ik. 'Indy, schiet op. Smeer hem.' Schreeuwde Hook. Ik deed de helft van de kokosnoot open met de kaars erin. Ik consenteerde me en er kwam een vlam. Ik ging staan en rende op de Shadow af. De Shadow werd in de vlam gezogen en ik deed meteen de deksel erop. De andere shadows verdwenen en Bae en Hook vielen op de grond. 'Hoe deed je dat?' Vroeg Bae. 'Magie natuurlijk. Wat anders.' Zei ik.
We liepen richting de boomhut van Tinkerbell. Ik was echt enorm chaggie. 'Wat is er aan de hand?' Vroeg Bae. 'Meen je dat nou echt. Jullie hebben de hele operatie in gevaar gebracht door te lopen vechten om een aansteken. Hoe stom konden jullie wel niet zijn.' Zei ik boos. 'Het ging om iets anders.' Zei Hook. 'Oké. Ik wil één ding heel duidelijk zeggen. Als ik voor iemand zou moeten kiezen zou dat Henry zijn. Hij is de man in mijn leven van wie ik heb leren houden. En dat zou ook altijd zijn. En meer liefde heb ik niet beschikbaar.'
We kwamen aan bij haar boomhut. 'Ik ga het niet geloven voor ik bewijs zie.' Zei Tink. 'We hebben het hier.' Zei ik en liet de kokosnoot zien aan. 'Dat is lang geleden, Tinkerbell.' Zei Bae. 'Baelfire? Ben jij het echt?' Vroeg Tink verbaasd. 'Ja. al noemen ze me tegenwoordig meestal Neal.' Zei Bae. 'Het is ons gelukt. Ga jij nu ook eindelijk doen wat je hebt beloofd?' Vroeg Hook. 'Ja. Ja, dat ga ik doen.' Zei Tink en we liepen wel. Geen idee waarheen.
JE LEEST
Indy Swan, A Green Time
FanfictionDit is deel vier in de Indy Swan boekenserie. Deel 1. Indy is naar Neverland met haar familie en Hook om haar broer te redden. Maar wat nou als een oude vijand juist haar broer heeft. En Hook ook nog eens op Indy is terwijl haar familie hem haat. Ho...