Blijkbaar liepen we richting de kamp van Pan. 'Ik vraag Tinkerbell hoe ver Pan's kamp is. Ik wil niet worden verrast door Lost Boys.' Zei David en liep naar Tink. 'Hebben jullie de strijdbijl begraven?' Vroeg ik. 'Begraven? Ik weet het niet. Hij is in elk geval even opgeborgen.' Zei Mary Margaret 'Dus je bent bereid bij hem te blijven?' Vroeg ik. 'Ik wil jou en je moeder niet alleen laten vertrekken, maar David sterft als hij meegaat.' Zei Mary Margaret 'Geef je het echt op? Als familie horen we samen te zijn.' Zei ik. 'Het kan niet anders.' Zei Mary Margaret. 'Dat zeg jij, maar dat geloof ik dus niet. Er is altijd een oplossing. Dat heeft mijn oma geleerd.' Zei ik met een grijns.
Opeens stopte de andere en ik pakte mijn zwaard en liep naar voren. Maar toen kwamen Gold en Regina aanlopen met een doosje in zijn hand. Het zogenaamde reddingsteam. We zijn net op tijd.' Zei Regina. 'Jullie ook hier?' Vroeg Mary Margaret. 'Zeker, maar wij maken een kans. De box of Pandora. Door het deksel op te lichten kunnen we Pan vangen.' Zei Regina. 'Je had niks over mijn vader gezegd.' Zei Bae bozig tegen Emma. 'Is The Dark One jouw vader?' Vroeg Tink. 'Ja, en hij blijft uit de buurt van Henry.' Zei Bae. 'Hoezo? Waar heb je het over?' Vroeg ik verbaasd. 'Volgens een voorspelling wordt Henry zijn ondergang. Hij wil hem doden.' Zei Bae. Ik pakte mijn zwaard en richtte naar hem. 'Daarom wilde je Neal niet tegenkomen. Je wilt dat hij je geheim zou verraden.' Zei Regina teleurgesteld. 'Ik wil alleen maar Henry uit de handen van Pan redden.' Zei Gold. Ik dacht na. 'Nu valt alles op zijn plek. Je ging zo snel aan land om het eerst bij Henry te zijn.' Zei ik. De andere richten ook naar hem. 'In je eentje. Zonder pottenkijkers.' Zei Hook. 'Zodat je hem kon vermoorden.' Zei Regina. 'Dat gaat niet gebeuren. Dan zul je eerst langs ons moeten.' Zei Emma. 'Jullie vergissen je. Het laat me koud dat hij mijn ondergang wordt. Ik doe hem niets.' Zei Gold. 'Want zo ben jij niet.' Zei Regina sarcastisch. 'Zonder mij falen jullie. Ik ben hier de machtigste.' Zei Gold. Ik voelde een brok in mijn keel opkomen. Ooit was ik dat namelijk. Alleen heb ik die macht niet meer. 'Dat is juist het punt.' Zei Bae. 'Ik kan je mijn dagger niet geven.' Zei Gold. 'Geef dan die box of Pandora maar. Ik wil je alleen tegenhouden als dat moet.' Zei Bae en Gold gaf Bae de box. 'Kom op. Dan gaan we verder.' Zei Emma en ze liepen weg.
We kwamen bijna bij het kamp. Ik liep naar Hook en legde een hand op zijn schouder dat hij moest stoppen met lopen. 'We moeten praten, Hook.' Zei ik tegen hem. 'Het belooft niks goeds aan een vrouw dat zegt.' Zei Hook met een lach. Ik kon alleen maar met mijn ogen rollen. 'David moet hier toch weg kunnen door één of andere manier?' Vroeg ik. 'Niet dus.' Zei Hook. 'Vertel over je broer. Wat is er gebeurt met je broer? Ik weet dat het niet makkelijk is om erover te praten maar zeg het.' Zei ik. 'Liever niet. Het tegengif bindt David aan het eiland. Als de band wordt verbroken, sterft hij.' Zei Hook. 'Kan hij dat water niet drinken in Storybrooke?' Vroeg ik. 'Maar hoelang? Zodra het op is, sterft hij alsnog.' Zei Hook. 'Tenzij er een ander tegengif is. Opeens interesse voor wat ik te zeggen heb? Ik was toch niet te vertrouwen?' Zei Gold. 'Inderdaad, maar ik waag het erop.' Zei ik. 'Je weet dat jou laffe piraat mij ook ooit vergiftige met dreamshade,' Zei Gold nou jou laffe piraat. O my God. Niet mijn opa ook al. Emma, Mary Margaret, David, Pan en nu ook nog Gold. 'Jouw genezing kostte een ander het leven. Zoiets doet David niet.' Zei ik. 'Heel nobel. Maar door mijn bijna-doodervaring heb ik wel veel over het gif ontdekt. In mijn winkel kan ik wel een elixer maken.' Zei Gold. 'Wat is de prijs, bij jouw is altijd een prijs.' Zei ik. 'Ik bewijs jullie hiermee een grote dienst. In ruil verwacht ik een soortgelijke gunst.' Zei Gold. Natuurlijk wou hij er iets voor terug. 'Nee. Als we terug zijn, red je David omdat dat de juiste is om te doen. Geen deals en geen gunsten. Begrepen?' Vroeg Bae. 'Prima. Ik doe wat je wilt.' Zei Gold. 'Goed, ik ga het aan David vertellen.' Zei ik en liep weg maar Tink liep naar me toe.
'We zijn in Pan's gebied.' Zei Tink. 'Het is zover. Tink leidt ons naar binnen. We grijpen Henry en we smeren hem. Ga jij op Panpatrouille?' Vroeg ik aan Bae. 'Reken maar.' Zei Bae. 'Mag ik deze misschien van lenen?' Vroeg Gold en pakte de zwaard van Hook.'Jullie zeiden geen magie. Oké maar ik doe dit niet alleen met een wapen en mijn knappe koppie.' Zei Gold. Ik moest zowat overgeven. Gold en knap. Nooit. 'Ik daarentegen...' Ik gaf Hook mijn zwaard. 'Voor als je knappe koppie niet volstaat.' Zei ik lachend. 'Dank je, Love.' Zei Hook en keek naar de zwaard. Ooit was die zwaard van Milah, mijn oma en de ex geliefde van Hook. 'Kom op, we gaan Henry halen.' Zei Emma.
JE LEEST
Indy Swan, A Green Time
FanfictionDit is deel vier in de Indy Swan boekenserie. Deel 1. Indy is naar Neverland met haar familie en Hook om haar broer te redden. Maar wat nou als een oude vijand juist haar broer heeft. En Hook ook nog eens op Indy is terwijl haar familie hem haat. Ho...