Ep 10

2.4K 80 0
                                    

"Dah.dah,jangan nangis...Shh Shhh..." Arina memujuk Lisya yang menangis di bahunya. Semalaman Lisya menagis,tapi di bahu Kharina la,paginya pulak giliran bahu Arina yang kebas menahan beban Lisya menangis. "Hei,dah la letih je kau menangis untuk perempuan tua macam tu!" pujuk Kharina. "Okey,okey baring sini ye.AKu tak larat nak angkat kau ke bilik.Kau tidur kat sofa ya?" Arina meletakkan kepala Lisya di atas kusyen di atas sofa.

"Wei,malam semalam kita tak buat sebab Lisya nangis,jom buat pagi ni." Bisik Arina. "Jom!" balas Kharina teruja. "Tak guna.Ingat aku tak dengar?" desis hati Lisya. Lisya membuka whtsApps di telefonnya. Kawan-kawannya kecoh bercerita di group tentang kematian Prof.Zalina dan Zawin yang sangat ngeri dan mayat mereka dijumpai digantung di kolej kediaman lelaki.Bukan itu sahaja,mayat Gibran dan Daniel juga dijumpai di tangga di kolej kediaman lelaki.

Tapi Lisya dah tak nak ambil pusing.Dia dah taknak ambik kisah. Susah nak hadam apa yang sedang terjadi ni sebenarnya,tapi Lisya gagahkan juga untuk disimpan di dalam otak. Tiba-tiba,ruang rumah tersebut dipenuhi suatu gas. Lisya menjadi mengantuk sebaik menghidu gas tersebut.

Benda yang terakhir dia nampak ialah darah mengalir keluar dari bilik Arina dan Kharina 'bersama'.

Lisya tidur dengan lena.

PEMBERSIHAN DOSA(Completed✔✔✔)Where stories live. Discover now