2. schoolday

58 5 0
                                    

als ik thuiskom wil ik snel naar boven lopen ''en waar kom jij vandaan zo laat?'' hoor ik een harde stem achter me. ik draai me om en zie mn moeder staan '' van mijn werk ik moest overwerken.. sorry ik kon niet bellen'' mn vader komt erbij staan en wordt boos. ''waardeloos ben jij he echt waardeloos'' ik loop naar boven en negeer het. ik doe mijn kamerdeur opslot en plof op mijn bank en zet de tv aan. we wonen in een groot huis en mijn kamer voorziet dan oook van alles. een deel wat bijna een woonkamer is. er staat een hoekbank en 2 stoelen alles is zwart. een glazen fafel in het midden en een grote flatscreen tv hangt er aan de muur. aan de andere kant staat mijn bed. een grote boxspring daarnaast, aan de andere kant van mn bed is een inloopkast en daar staat ook een grote spiegel en mijn makeuptafel. vanuit daaruit kan ik ook naar mijn badkamer lopen. mn ouders hebben allebei een hele goede baan en we hebben het daarom ook heel goed. ik ben enigst kind. mijn ouders hebben stress vanwege hun werk, daarom doen ze soms gemeen tegen me en hebben we veel ruzie. maar ondanks dat. kan ik het ook goed met ze vinden. ik krijg alles van ze. ik lig op de bank tv te kijken en val uiteindelijk in slaap.

ik word wakker op de bank en besluit me maar aan te kleden. ik moet naar school. ik neem snel een douche en kleed me aan. ik doe mijn grijze broek aan met daarop mijn blouse en daaronder mijn hakken mijn haar doe ik snel in een staart en ik doe wat mascara op en mijn rode lippenstift. ik pak mijn Louis vuitton tas en doe er mijn boeken in. ik heb niet veel vandaag. tot het 5e uur. ik pak snel de boeken die ik nodig heb en loop naar beneden. ''goedemorgen'' zeg ik. ''goodmorning Jade '' hoor ik uit de keuken. mijn ouders zijn blijkbaar al weg. ik loop naar de keuken en zie Jessie staan. ze draait zich om ''had a good night?'' vraagt ze me ''yes i have'' andwoord ik en geef een glimlach. ze glimlacht terug. Jessie is 28 en onze huishoudster. ik kan heel goed met haar omgaan. ik mocht haar ook zelf uitkiezen want ik zou haar heel vaak zien. ze is een schat en ik kan heel goed met haar praten. ze komt uit amerika en wou heel graag in Nederland komen wonen. Nu woont ze bij ons en doet ze het huishouden. maar ze mag van mijn ouders ook haar familie zien. dan mag ze overvliegen op mijn ouders kosten. ''so, what are your plans today?'' '' well, first i go to school and after school i actualluy want to ask you to go shopping, with me, we can grab a coffee too?'' antwoord ik. ze glimlacht. '' í'd love to, should i pick you up from school? ''yes, but i have to go now, Dion is waiting!'' zeg ik ''see you later!'' ik sta op en geef haar een knuffel ''have fun, see you!'' zegt ze en ik loop de deur uit. dion staat al op de grote oprit te wachten op zn scooter. ''hehe klaar?'' vraagt hij pesterig'' ik steek mijn tong uit en stap bij hem achterop. we rijden naar school. als we aangekomen zijn stappen we af en zijn we natuurlijk weer te laat. we stappen naar binnen en lopen naar onze les. en we hopen dat we meneer vught niet tegenkomen. dan wordt het sowieso corvee. we lachen al om het idee dat als hij ons ziet hij helemaal gek wordt. het zou dan al de 3e keer deze week zijn. ''zozo mevrouw o'hare en meneer kranendonk. weer te laat?'' ik en dion draaien ons bliksemsnel om naar meneer vught. ''kut'' hoor ik dion mompelen. ''nou waarom nu weer?'' moest je je kat weer in bad doen?" vraagt hij aan me. dion schiet in de lach en ik geef m een tik. hij stopt gelijk. ''uhm nou ziet u meneer. wij zijn te laat omdat ik mijn ouders moest uitzwaaien bij het vliegtuig. en ja Dion wou erbij zijn zodat hij me kon steunen. ze gaan namelijk 3 maanden op zakenreis'' zeg ik hem. eigenlijk gaan mijn ouders vanavond pas weg maar dat zeg ik natuurlijk niet. ik kijk naar beneden en doe of ik verdrietig ben. ''het spijt me heel erg'' zeg ik met gebogen hoofd. ''ehm,, het is al goed, snel naar je les en ik zie het dit keer door de vingers. maar onthoud mevrouw o'hare en meneer kranendonk. dit is de laatste keer deze week oke? ''het is vrijdag meneer. dus gaat wel lukken'' zegt dion met een grijns. 'volgende week ook optijd'' zucht hij. we lopen weg en je hoort meneer vught nog mompelen. ''tieners..'' zucht hij.

sometimes i hate love.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu