Babası peyniri ağzına attı ve içinden 'deli kız ' dedi .
***
Heves merdivenlerden , büyük ikramiye çıkmışcasına mutlulukla odasına doğru ilerledi . Odasına girdi ve ardından kapısını kapattı. Selim'i aradı ve telefon çalarken oda alt dudağını dişledi heyecandan . Telefon 5. çalışında açıldı .
" Alo efendim Heves " Heves küçük çaplı bir çığlık atarak ,
" Babam kabul etti Selim , projeyi gerçekleştiriyoruz " Heves , Selimden sevinç çığlıkları beklerken ,
" Hiç komik bir şaka değil heves " dedi Selim .
" Ya Selim şapşal mısın ? Bunun şakası mı olur ? Babam kabul etti diyorum . " Diyince Heves , Selim çığlığı bastı ,
" ALLAAAH ! Oley be oley " Heves gene alt dudağını dişleyerek kıkırdadı . Selim lafına devam etti ,
" Tamam bende İzmirdeyim şimdi , Eşyalarımı falan toplayıp ilk otobüsle döneceğim . En geç 2-3 güne yanında olurum ."
Telefonu kapattıktan sonra notlarına göz gezdirdi Heves . İlaç formülleri , yan etkileri , ilaçların kullanım kılavuzunu bulunduran kağıtları düzene sokmak için bir dosya haline getirmeye başladı . Kağıtlar o kadar karışmıştı ki birbirlerine 'daha önceden neden dosyalamadım bunları ' diyerek içinden bir küfür savurdu . 1. sayfayı buluyordu 2. sayfayı bulamıyordu , onca kağıdın arasından 2. sayfayı ara bul düzene sok , gerçektende okkalı bir küfürü hak ediyordu . 2,5 saatin sonunda dosya hazırdı . Derin bir oh çekti içinden .Heves notlarına göz atarken babası aşağıdan ona seslendi . Heves yanına gittiğinde ise ona ' ev bulduğunu ve kesinlikle internet üzerinden laboratuvar için bir şey almamasını' söyledi . Çünkü bu yaptıkları iş sanıldığı kadar basit bir durum değildi . Deneylerini yaparken yakalanırlar ise Vedat bey doktorluktan men edilir , Selim ve Hevesin'de diplomaları alınırdı . Ve bununlada kalınmazdı üzerlerine adli soruşturma dahi açılırdı . Vedat bey her şey için temkinli idi . Heves başı ile onayladıktan sonra yukarı çıkıp lazım olanların listesini hazırladı ve babasına verdi .
Vedat bey doktor olduğu için illaki medikalci arkadaşları olacaktı ve onlardan alması olası bir yakalanma durumunda kanıt olarak gösterilmezdi . Halbuki internetten alışveriş yapılsaydı her şey ortaya çıkardı . En azından elden satın alınarak yakalanma durumunda bir nebze olsun daha şanslı olurlardı .*** 12 gün sonra
Bütün işlemler tamamlanmıştı , Heves evin ince detaylarını ufak dokunuşlar yaparak halletiyordu . Selimde laboratuvar haline getirilmiş evi öncesi/sonrası olarak fotoğraflıyordu . İki arkadaşında içlerinde tarif edilemeyecek kadar gurur verici bir duygu vardı . Heves işlerini hallettikten sonra göz ucuyla babasına baktı . Her an sorun çıkacakmış gibi tereddütlüydü Vedat bey . Selim , Heves'e seslendi ve Heves gözlerini uzunca bir ovalayıp başını salladı . Gerçekten çok yorulmuştu şu son günlerde . Kahveyle ayakta kalıyordu . Nakliyat sebebiyle işleri 4 gün uzamıştı . Heveste onunda stresi vardı . Çok fazla ormanlık alandı tuttukları yer ve araba geçmesi için yol yoktu . En yakın yer onlara 1,5 saat uzaklıkta bir köydü . Ev çok korunaklı bir evdi olası bir tehtide karşı çift kat kepenkleri vardı ve bu kepenkler bütün evi sarmalıyordu . Ev 3 katlıydı bodrum kat , giriş kat ve üst kat . Heves bodrum katı laboratuvar yapmıştı . Gizli bir girişi vardı pek dikkat çekmiyordu çünkü .
Heves , Selime odaklanıp yanına gitti ." Efendim Selim ? " dedi merak edercesine Heves
" İngiltereden bir arkadaşım var Alex . Gerçekten çok zeki , mesleği kimyager zaten . Bize ilaçlar hakkında yardımcı olabilir . Edip hocada yok zaten, bize çok yardımı olacağını düşünüyorum Hevesçiğim sen daha iyi bilirsin tabiki . İstersen hemen konuşurum , hiçbir ücrette talep etmez zaten . Ne dersin ?"
Heves uzunca bir soluk çekti ve
" Tamam ara . " dedi . Selime güveniyordu . Yüzünü kara çıkaracağını hiç sanmıyordu .
Heves babasıyla kahvelerini yudumlarken Selim bir mutlulukla Hevese
" Konuştum heves yarın ilk uçakla geliyor . Hiç bir ücrette talep etmiyor böyle bir projede bulunmaktan gurur duyacağını söyledi . "
Heves cevap vermeden Vedat bey elindeki kahve fincanını sertçe tabağına koydu ve yüksek bir ses tonu ile ,
" Ne yaptınız siz ? Bana sormadan başka birini mi çağardınız ? Bu çok tehlikeli ben sizi kaç kere uyarıcağım ya çocuklar ..."
Heves babasının lafına karışmak istedi
" Ama bab..." daha lafını bitirmeden Vedat bey
" Kes Heves . Şimdi arkadaşınızı arıyorsunuz ve gelmeyeceğini , projenin iptal olduğunu yada şaka yaptığınızı söyleyeceksiniz "
Bu sefer lafa Selim karıştı ,
" Hayır Vedat amca öyle bir şey yapmayacağız . Alex bize çok yardımcı olacak bunu sizde göreceksiniz . Lütfen bize bir şans tanıyın "
Vedat bey Selime uzunca bir bakarak lafına başladı ,
" Ne yapıyorsanız yapın Selim ama bir sıkıntı çıkarsa ben size ' ben demiştim' demeyeceğim direk bu evi benzin döküp aleve vereceğim bilmiş olun . Hala ne kadar riskli bir şeyle uğraştığınızın farkında değilsiniz , toysunuz hala belliki bana ispat edin toy olmadığınızı tamam mı çocuklar ? " dedi ve Hevesle Selim , Vedat beye sarıldılar . Heves son bir kez evi kolaçan edip odasına gitti ve uykuya daldı .
***ERTESİ GÜN 17:54
Heves , Alex ile tanışmıştı çok sempatik bir çocuktu . Vedat beyde Alexi görünce kanı kaynamıştı hemen ona . O günü Heves , Alex'e proje detaylarını ve gizliliğini anlatmakla geçirdi ve ona bir oda ayarlayıp eşyalarını yerleştirmesinde yardım etti . Sonra mutfağa inip yemek hazırlamıştı . Sofrayı'da kurup herkes'i masaya çağardı . Heves , Alex ve Selim'e
" Yarın 1. kobay üstünde çalışacağız haberiniz olsun "
" Tamam anladı ben Heves " kırık Türkçesiyle konuşan Alex masada herkesi güldürmüştü oda ne olduğundan habersiz ordakilerin suratlarına bakıyordu .
Çok geç olmadan herkes uyumuştu . Heves uyumamıştı daha doğrusu uyuyamamıştı . Yarın ilk denemeyi yapıcaklardı bunun heyecanı gözlerine bir gram uyku koymamıştı . Senelerdir yapmak istediği şeyi bugün deniyorlardı . İnsanlık adına bunu yapmak çok istiyordu , en çokta annesi için .