+4+

57 3 0
                                    

-Di hospital-

"Mana hyung saya doktor?" Tanya Hoshi. Dia sangat risau akan hyung nya. "Maaf. Ini kali terakhir kamu boleh tengok hyung kamu" kata doktor.

Hoshi masuk ke dalam bilik yang menempatkan hyung nya. "Hy.......hyung. Wae? Kenapa awal sangat hyung pergi? Kenapa? Sape nak teman Soonyoung? Wae?" Kata Hoshi. Dia sedih sangat. "Hyung. Lepas appa, omma. Hiks. Lepas om.....Omma, hyung. Sape nak jaga Soonyoung? Soonyoung kena duduk sorang la pas ni? Hyung~~" menangis Hoshi meratapi hyung nya. "Kamu boleh keluar sekarang." Kata doktor.

"Ani! Hyung! Jangan tinggalkan Soonyoung!!" Kata Hoshi.

Sian Hoshi. T-T.

"Kamu boleh balik. Maafkan kami" kata seorang nurse. Hoshi pon jalan keluar hospital dengan perasaan yang bercampur. Sedang hoshi berjalan, dia nampak ada satu keluarga yang sedang bahagia. Dia sedih sangat. Dia rindu appa, omma dan hyung nya.

Buk

"Mian. Mian" kata Hoshi. "Gwenchana. Eo? Hoshi? Wae? Nampak macam kau baru lepas nangis" kata seorang yeoja. Hoshi pandang yeoja tu. Dia terus peluk yeoja tu. "We, aku tak tau. Kenapa family aku pergi dulu. Mula-mula appa aku. Pastu omma aku. Sekarang hyung aku. Aku kena hidup sorang. Wae? Momo bagitau aku kenapa?" Kata Hoshi. "Sini. Kita duduk kat cafe tu." Kata Momo.

-di blossom cafe-

"Aku rasa Tuhan lagi sayang family kau." Kata Momo. "A....Aku tak tau nak duduk mana. Pas ni aku kena halau dari rumah. Dah tiga bulan aku tak bayar duit rumah sewa. Pastu aku kena settle pasal hyung aku kat hospital. Aku kena belajar lagi, kerja lagi. Puas aku cari kerja. Tapi satu pon takde. Macam mana ni?" Kata Hoshi. Tiba-tiba Momo pegang tangan Hoshi. "Aku tau. Jom pergi rumah aku. Aku rasa boleh kot omma amik kau jadi anak angkat. Lagi pon aku anak tunggal. Omma teringin nak anak namja." Kata Momo.

Hati Hoshi nak pecah dah. Sebab Momo pegang tangan dia. Dia jadi dugun dugun dugun dugun

Macam tu lah. 'Kau ni jangan buat aku jadi tak tentu arah. Jangan buat aku fall in love ngn kau' Omel hati Hoshi.

"Jom. Pergi rumah aku" kata Momo sambil tarik tangan Hoshi.

TBC

BETUL KE HOSHI SUKA MOMO? MOMO PULAK SUKA KE KAT HOSHI? KORANG NAK TAU KE SAPE HYUNG HOSHI? HAAAA. NI NAMA HYUNG HOSHI. GAMBAR? SORRY TAK DE GAMBAR DIA.

KWON JINYOUNG!!!
A.K.A GD!!

HAAAAA. TULAH HYUNG HOSHI.

ONE MORE. CERITA INI SEKADAR REKAAN. SORRY BANYAK CAKAP. BYE!! OUH JANGAN LUPA VOTE!!! TOLONG LA PROMOTE KE, BAGITAU KAWAN KE. BYE!!!!


One More TimeWhere stories live. Discover now