+6+

54 4 0
                                    

Dalam perjalanan Momo dan Hoshi ke sekolah ..........

"Kau tau tak yang Woozi tu suka Dahyun?" Tanya Hoshi. "Jinjayo?? Wahhh. Aku tak tau pulak taste Woozi tu macam Dahyun" kata Momo. "Kau pernah couple?" Tanya Hoshi.

"Eung? Couple? Aku tak main couple couple ni. Ko?" Kata Momo. "Never. Tapi ada orang suka aku. Aku tak terima. Sebab aku ni susah. Aku baru dapat keje semalam." Kata Hoshi.

"Kerja apa?" Tanya Momo. "K-idol. Nasib semua dalam group aku tu sekolah situ." Kata Hoshi. "Apa nama group? Mana tau ada yang boleh aku tackle ke?" Kata Momo. "Ko ni. Mudah sangat percaya. Senang nanti orang nak tipu kau. Aku tipu je la. Halah. Tu pon kai percaya" kata Hoshi sambil gelak. Momo? Masam mencuka.

Sampai je sekolah ada sorang mamat galah tinggi lampai datang kat Momo ngn Hoshi.

"Weyh. Hoshi. Ko ada nampak Woozi?" Tanya mamat tu. "Asal ko nak jumpa Woozi? Mingyu ko dah gila ke apa? Selama ni aku tak pernah pulak dengar ko tanya kat aku mana Woozi. Biasa ko Wonwoo." Kata Hoshi. "Sebab Wonwoo tak datang lagi la aku tanya ko. Aku nak bagitau secret yang mungkin dia happy" kata Mingyu. "Kenapa? Nanti aku bagitau dia." Kata Hoshi. Momo diam je sebab dia tak kenal Mingyu tu sape.

"Dahyun, kembar aku. Nak jumpa dia kat rooftop. Waktu rehat. Dia nak confess. Wa!!!!!!!" Kata Mingyu.

'aku tau lama dah yang Dahyun suka Woozi. Waktu first day masuk sekolah ni punya la exited sebab nak jumpa Woozi ngn Hoshi. Aku pon suka Hoshi. Dahyun dia suggest kat aku. Hensem jugak. Hehe' Omel Momo dalam hati.

"Jom masuk kelas." Kata Hoshi sambil tarik tangan Momo.

'asal la ko pegang tangan aku. Jangan buat aku jadi tak tentu arah. ARGH!!! Dia sengih kat aku' Omel hati Momo lagi.

"Asal ngn kau?" Tanya Hoshi sambil senyum. "A....ani" kata Momo.

"Aku nak confess gak kat kau" kata Momo sendirian sambil pandang Hoshi yang tengah senyum kat budak dalam kelas.

'kan best kalau kau jadi milik aku.' Kata Momo dalam hati.

TBC

TERLEBIH RAJIN UPDATE DOUBLE. MUNGKIN PAS NI UPDATE LAGI? KENAPA CERITA NI MACAM TAK ADA SAMBUTAN? TAK BEST KE? KALAU BEST COMMENT LA. JANGAN LUPA VOTE!!

One More TimeWhere stories live. Discover now