+8+

60 7 0
                                    

"Ok semua! Minggu depan kita ada majlis tari menari. Jadi namja sila jemput pasangan anda ye! Kalau yeoja yang tiada siapa jemput untuk pergi dengan namja, jangan pergi. Sebab kita ada buat tarian berpasangan. Kalau ada namja tu mintak kat korang iaitu yeoja. Yeoja boleh pilih sama ada dia nak atau tak nak. Itu saja dari saya. Semoga berjaya wahai anak murid yeoja ku." Kata miss jihyo.
(Paham tak?)

"Nae!!" Kata murid Jeguk High School.

Mula lah kecoh di dewan itu.

Manakala...

"Hyun. Ngn saya jom" kata jackson.

"Sorry. Tak boleh, saya nak tunggu orang lain yang ajak bukan awak" kata Dahyun.

"Momo~~~ ngn saya?" Tanya JB.

"Hurmmm, no. Saya nak orang lain yang ajak. Sorry" kata Momo.

Dahyun dan Momo sedang berborak. Tiba-tiba Soonhoon datang.

Dengan gediknya Woozi bertanya "Dahyunnie~~~~ ko ngn aku kan??" Tanya Woozi sambil buat aegyo. 'Buing buing'

"HA.HA.HA. Kau ni buat malu aku je la. Ko ingat kita kat mana? Kat dalam kelas? Kita kata dewan bang! Tak malu ke? Aku cakap jujur. NI FIRST TIME AKU TENGOK KAU BUAT AEGYO!!" Kata Dahyun

"Betul tu. Sumpah la. Jatuh air muka kau yang swag mengalahkan suga bts tu." Sokong Hoshi.

"Salah ke?" Tanya Woozi sambil menyilangkan tangannya dekat tangan Dahyun sambil melentokkan kepalanya ke bahu Dahyun.
(Paham kan?)

"Ergh!! Gediknya kau Woozi. Rasa nak muntah kat sini. Hoshi kau ada bekas tak? Baldi ke? Tak pon plastik?" Tanya Momo.

"Aku pon tengah cari" kata Hoshi.

"Please~~~" mintak Woozi.

"Mestilah aku ngn kau. Habis tu aku ngn sape lagi kalau bukan kau wahai Woozi ku yang comel lagi kan disayang" kata Dahyun.

"Lagi aku rasa nak muntah. One more Momoring, ngn aku eh?" Tanya Hoshi.

"Of course!! Nanti aku nak cari baju." Kata Momo lalu tarik Dahyun pergi ke kantin.

Momo ni kan kuat makan.

"Dahyun aku..... Hoshi~~!!.... Momo kau amik Dahyun aku. Uwaaaaa!!!!!" Kata Woozi.

"Mengada. Jom gi kantin. Rehat kan. Ke kau tak nak rehat?" Tanya Hoshi.

"Nak!!! Jom!!!" Kata Woozi.

-skip-

-di rumah Momo & Hoshi-

"Kamu pergi ngn sape Hoshi majlis tu?" Tanya omma.

"Ngn anak kesayangan omma la. Hoshi ingat Hoshi ni confess kat dia nanti" kata Hoshi.

"Baguslah tu. Ha baju kamu nanti Omma cari. Sekali ngn baju Momo" kata omma

"Takpe lah. Lagi pon Hoshi boleh pakai baju yang Mingyu  kasi" kata Hoshi.

"Warna apa? Boleh pasangkan dengan baju Momo" kata omma.

"Warna....." Kata kata Hoshi terhenti di situ sebab...

"Omma!!! Momo nak black dress!! Anyeong!! Momo nak gi jumpa Dahyun!! Muah!!!" Kata Momo lalu pergi.

"Ok." Kata Omma.

-skip-
(Malas nak tulis panjang panjang)

Hoshi sangat gementar kerana malam itu ada majlis tari menari. Dia sangat tidak sabar nak jumpa Momo.

Dia macam ni. Yang laki kena pergi sekolah satu jam awal. Nanti yang perempuan datang, laki kena sambut perempuan tu.

            Manakala Momo...

TBC

HAHA TAK TAU NAK TULIS APA. NIA JADI MAKIN MALAS. BYE!!!

One More TimeWhere stories live. Discover now