+1+

91 6 1
                                    

            -di Jeguk High School-
Hoshi sedang berjalan ke kelasnya. Tiba-tiba dia terlanggar seseorang.
 
                         'Buk'

"Sorry" kata Hoshi. "It's ok. By the way, awak tau tak pejabat kat mana?" Tanya yeoja tadi. "Sini saya tunjuk" kata Hoshi dengan sopan.

Suasana sangat kekok. Hoshi melihat jamnya. "Baru pukul 6.40? Patut la tak ramai lagi" kata Hoshi. "Sekolah start pukul berapa?" Tanya yeoja tadi. "Pukul 7.10. Murid baru ke?" Tanya Hoshi. "Nae. Ada lagi sorang tapi dia tinggalkan saya." Kata yeoja tu. "Ouh. Ni pejabat. One more nama awak?" Tanya Hoshi. "Momo. Neo?" Jawab Momo. "Ouh. Hoshi imnida. Saya pergi dulu. Anyeong!" Kata Hoshi lalu tinggalkan Momo dekat pejabat.

                     -di kelas 1-A-

Hoshi masuk kelas. "Takde orang lagi. Haih. Aku jugalah kena bersihkan semua ni." Keluh Hoshi sendirian. "Kenapa lah aku satu kelas ngn got7?" Tanya Hoshi sendirian. Hoshi mengambil fonnya dan ear phone. Dia memasang lagu holiday seventeen.

Sedang Hoshi mengemas kelas. "Hoshi?" Kata seseorang. Hoshi pun pandang ke arah suara tersebut. "WOOZI!!!!! Asal muka kau lebam? Kau kena pukul ngn mak tiri kau lagi ke?" Tanya Hoshi. "Tak la. Aku jatuh tadi" tipu Woozi. "Dah la. Aku nak tido" kata Woozi lagi.

Tido je keje kau Woozi. Takde keje lain ke? Satu persatu pelajar kelas itu masuk.

Guru kelas 1-A pon masok.

"Harini kita ada dua pelajar baru" kata miss jihyo. "Masuk. Dan perkenalkan diri" kata miss jihyo lagi. Dua orang pelajar yeoja

"Anyeong! Kim Dahyun imnida! Korang boleh panggil Dahyun atau DUBU!!" Kata yeoja yang bernama Dahyun

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Anyeong! Kim Dahyun imnida! Korang boleh panggil Dahyun atau DUBU!!" Kata yeoja yang bernama Dahyun. "Anyeong. Hirai Momo imnida. Saya dari Jepun. Tapi pindah sini. Boleh panggil Momo atau Momoring." Kata yeoja yang bernama Momo.

"Dahyun, Momo. Kamu boleh duduk di belakang Hoshi dan Woozi" kata miss jihyo. "Nae! Gomawo miss!" Kata Dahyun. Exited bebenor dapat masuk sekolah baru. "Ok. Buat kerja sendiri. Semua cikgu ada mesyuarat sampai balik. Jadi jangan bising." Kata miss jihyo.
Miss jihyo pon keluar.

"Eh! Hoshi maji? Awak kelas ni jugak? Hehe" kata Momo. "Ermmm. Nae. Tak tau pulak awak kelas ni..." jawab Hoshi dengan ragu ragu. Dia takut got7 akan buli dia sebab rapat ngn budak baru. Dah la cantik. "Hoshi? Macam pernah dengar. Apa nama sebenar ko?" Tanya Dahyun "ganasnya. Kau ni mana tau dia tak kasi cakap aku kau ni." Kata Momo. "Takpe. Nama sebenar aku Kwon Soonyoung. Aku suruh orang lain panggil aku Hoshi." Kata Hoshi. "Soonyoung! Bapak ahh! Lama gila tak jumpa. Kau tak ingat aku? Ala yang dulu pernah tercrush dekat anak pakcik Samad tu" kata Dahyun.

Hoshi berfikir....

"Ouh! Dahyun! Patutlah macam pernah dengar nama tu." Kata Hoshi.


 

Krik krik

Cengkerik tumpang lalu.

Kelas tersangatlah sunyi sebab apa? Sebab got7 baru masuk kelas. "Korang nanti rehat sambung" kata Hoshi.

Sedang Momo main dengan Dahyun. Got7 datang.

"Hey! Murid baru ke? Nak kenal ngn saya?" Tanya JB ketua kumpulan. "Sorry. Tak nak." Kata Dahyun.

JB pergi ke arah Hoshi.

                           BAM

"Hoshi~~ mana homework aku?" Tanya JB. "Ni. A....Aku dah siapkan semua." Jawab Hoshi. "Ey, kawan kau tu dah mati ke apa? Tido dari aku masuk lagi. Salam takziah eh untuk kau. Bye!!" Kata JB
    
    

                        TBC

NIA KEMBALI NGN CERITA BARU!!! BEST KE CERITA NIA? KALAU BEST COMMENT KALAU TAK DIAM JE LAH JANGAN KECAM. VOTE AND COMMENT!!
MUAH!!! HOSHI KASI

 

One More TimeWhere stories live. Discover now