bab 6

8.7K 283 3
                                    

Emy selongkar lagi beg kertas itu.

"Ish.. mmg tak de tdg.. habistu macm mane aku nk kluar japgi."
Bisik lagi emy.

Usai mandi dan memakai baju. Emy terus melangkah menuju ke dapur. Kelihatan Kelibat lelaki yg dibenconya dari jauh sedang ddk dimeja makan sambil bermain phone. Lelaki itu kelihatan kemas dengan kemeja. Lengan kemeja itu disisingkan hingga keparas lengan . Terserlah ketampananya. Kalau gadis diluar sana tengok pasti cair. Tapi bukan dgn aku . Hati batu. Tak suka pada lelaki . Akibat kisah silamku . Hehh..

aku menarik kerusi dari meja dan melabuhkan punggungku diatas kerusi.

Harith yang dari tadi asyik bermain dengan phonenya memandang gadis didepannya.serta merta harith ketawa terbahak bahak .

"Yang kau ketawa ni kenapa?" Balasku dengan dingin. Da hati nk gelak sakan . Sempat aku menjeling ke arah lelaki itu.

"Amboii, jeling jeling aku korek mata tu kan." Sambil mengacu garfu kehadapan mata emy dengan jarak yg jauh.

"Korek la ada aku kesah." Balas aku dengan angkuh.." kalau kau korek sekurang kurangnya x perlu aku tengok muka kau." ayat ni aku hanya pendam ddalam hati je . Takur oii nk keluar ayat tu.

"Cantik tudung. Edisi terbaru eah ?"

dengan nda sndir harith membalas. Baik aku tukar topik cepat cepat . Mals nk bertekak dgn gadis ini.

Emy baru teringat yang dia hanya pakai tuala diatas kepalanya menggantikan tudung.
"Ini rupanya lelaki x guna ni ketawa" sinis hati aku

"Haah, edisii keluaran aku." balas aku dgn sombong.

"Yang kau x beli tdg kat aku tu kenapa. Semua ni salah kau tau." Sindir aku dngh penuh perasaan marah.

"Manalah aku tahu. Aku ingtkn bila kau ddk dgn aku kau dh x pyh pakai tudung ni" balas harith

"Hello encik abang . Im not your wife okey ? So, you not my mahram. Aurat aku ni bagaikan maruah aku , kau tahu tak. And aku x kn lah depan lelaki . Lagi lagi lelaki macam kau"

Sungguh pedas ayat aku lemparkan pada harith . Heh .. biar terkilan kau. Wuu..

Harith mendengus kasar. Nasi lemak yang trrhidang didepannya tidak disentuh. Harith bangun lalu mencapai blazer hitamnya yg berada diatas kerusi.

"Maktom, jaga budak ni baik baik. jangan bagi dia keluar". Laung harith dgn muka dinginnya. Pasti marah dgn aku lh kan.

Harith berlalu dari meja makan di dapur meninggalkan emy yang trrkulat disitu.

"Lantak kau lah nak marah aku pun. janji aku kenyang"

Nasi disenduk dan diletakkn di dalam pinggan. Sambal tumis dan telur rebus diambil. Bau sambal tumis dan nasi mencucuk cucuk rongga hidung .. arrghhh... laparr.

Okey done for this episode . baca tau.  Sorry late update . Dh mask skoloh baru sis nk uodate . Apela sis ni kan 😂. So enjoy guys. Sorry typo.. 😘😍❤💔💗💋💕

My Hero , MafiaWhere stories live. Discover now