bab 11

8.3K 262 4
                                    

"Dah pukul 5 petang . Mamat poyo tu x balik lagi ke ?"

Aku terus mengalih pandangan ke arah tv . Baik tengok tv lagi bagus .

"Emy maktom dah nak balik nk ." kata maktom yg sedang mengemas beg kerjanya .

"Okey maktom jaga diri baik baik . Maktom balik dgn apa ?"

"Maktom balik dgn teksi je . Maktom pergi dulu eah . Kirim salam dekat harith."

Maktom terus melangkah keluar dari rumah itu .

"Tinggal aku sorang je la dalam rumah ni ." desis hati aku . Kalau ada jembalang macam mana ? Tiba tiba bulu romaku naik .

Kedengaran sebuah kereta memasuki perkarangan banglo itu .

Lelaki itu muncul disebalik pintu rumah . Aku melihat tajam ke arah harith . Harith berjalan menujubke arah sofa yg diduduki oleh aku . Sesampai sahaja disofa , harith terus melabuhkan pinggung disebelah aku . Mata aku tidak lekang melihat harith. Aku menjarakkan sedikit kedudukanku di sebelah harith bila terasa aku terlalu rapat dengannya sehingga bau minyak wangi maskulinnya menyucuk rongga hidungku . Wangi ! best bau dia . Hah aman je bau ni . Weh aku dh kenapa . Hukhuk .

"Aku tahu la aku handsome . Kau tak payah la tengok aku cam tu"

Harith menunjal dahi aku perlahan dan tersenyum sinis. Siot je !.

" hekeleh ... perasaannnnn .. dah la masuk rumah tak bagi salam." balasku seraya menjeling kearah harith . Macamlah aku tergida sangat tengok muka kau . Tapi tergoda sikit la kan. Hekhek...

"So ? " selamba badak je harith balas .

"Kau mmg x bagi salam eah kalau masuj rumah ni . "

"Tak ." Lagi sekali selamba kau jawab ye harith .

"So dah lame la ni kau tak bagi salam kalau masuk rumah nj ?"

"Berapa kali kau nak tanya and berapa kali kau nak aku jawab soalan kau ? "

Harith menjongketkan keningnga kearah ku .

"Kau ni keturunan setan ke ape? " jawab aku dengan sindir .

"Amboi sedap mulut kau aje . Aku cium kang."

Aku hanya menjelingkan mataku dan pandang kearah tv . Bosan bertekak dgn mamat poyo ni.

Harith terus mencapai iphone x miliknya diatas meja . aku disebelah menjeling telefon milik harith . Ditenung lama dan mataku menjeling ke muka harith . Harith yang seakan perasan seseorang melihatnya berpaling kearah itu . Seketika mataku dan mata hazelnya bertaut .

"Kau ni kenapa?" Soal harith kepada aku.

"Tak de ape . " balasku .

Harith mula menyambung melayan phonenya .

"Wey aku nak cakap sikit boley ." Tanyaku.

" banyak pun takpe ." Balas harith matanya tidak lekang melihat phonenya.

"Aku nak minta benda ni " tanya ku lagi dengan memandang harith.

Harith memusingkan kepalanya menghadapku.

"Kau nak minta benda apa ?" Jelas harith senyun miang ke arah ku .

"Asal kau senyum miang ni . Ke kau ingat aku nak minta barang bawah kau . Gila ! Memang tak lah aku nak . Sampai bila bila pun aku tak nak ."

Jerkah aku

"Aku tak cakap pun yang kau nak benda aku . Yang kau perasan sangat tu kenapa ?"

Harith mrngjongket kening kearah ku .

"Dah kau senyum miang kat aku tu kenapa ?"

"Aku senyum je pun . Cepatlah kau nak minta apa ?"

"Aku nak phone macam kau boleh ?"

Aku menunding jari kearah iphone x hitam milik harith.

"Tpi aku nak warna merah ." Sambung ku lagi .

"Kau nak buat apa ?"

harith mengerutkan dahinya . Apesal budak ni tiba tiba mintak phone ni.




Haaa nanti sis update lagi . Enjoy ye . Byeee . 🐰🐰🐰🐰

My Hero , MafiaWhere stories live. Discover now