#BJ
PART 1
Masa si Barbara umur 4tahun lagi, dia boleh nampak wowow(hantu) bah. Start dia terpengsan di hutan ikut mama dia pegi cari kayu api, dia boleh nampak hantu. Memang mula2 dia boleh nampak, dia menangis dan macam histeria la kali kan berabis sebab selalu buruk muka jah dia nampak. Oleh kerana si Barbara nih macam yg bukan budak lain, jadi dia memang tiada kawan. Memang ada juga yang mau kawan sama dia, tapi dia prefer tidak mahu sebab asal dia jalan2 sama kawan2 dia, macam2 muka buruk dia nampak. Ada yang tiada tangan, berdarah2 lagi. Ada yang sampi bergiuk2 tuh muka dia nampak. Bila si Barbara masuk tahun 1 sudah, dia diam jah d meja kelas dia. Dia tidak bising2 macam budak lain. Kena bawa main, dia tidak mahu. Sampai cikgu perasan gaya2 si Barbara nih, dia jumpa lah parent si Barbara.
Tuh cikgu kasitau lah si Barbara tidak pandai bergaul di sekolah. Tapi, walaupun dia tidak pandai bergaul, gred akademik dia tinggi. Bangga juga parent si Barbara dengar gred si Barb nih bagus2. Tuh cikgu minta kerjasama lah sama parent si Barb supaya si Barb boleh bergaul sama orang sekolah dia. Itu parent si Barb pun kasih iya saja, padahal, memang begitu lah si Barb sebab dorang pun tahu si Barb nih ada sixth sense. Dorang mahu try mau bagitahu tuh cikgu, tapi dorang takut kena cakap mengarut. Parent si Barb kasitau lah si Barb supaya pandai bergaul2 di sekolah. Si Barb pun kasih iya saja tapi tiada pun kemajuan dengan tuh pergaulan dia. Then masa mau cuti sekolah sudah, gembira lah semua budak2 sebab cuti. Paling siok dapat main sana sungai pigi mandi2 and jalan2 pegi padang main lari2 dari pagi smpai petang. Kan biasa sudah budak2 kampung begini. Ada nih nama dia si Joe, 1 umur sama si Barb, dia tinggal d seblah rumah si Barb saja. Selalu lah dia bawa si Barb pegi main2 d bawah kulung dorabg, tapi si Barb nda mau pigi. Smpai paksa2 si Joe bawa si Barb, lama2 si Barb akun. Dorang main masak2 d sana. Guna tin susu, pasir, daun2. Kesiokan juga si Barb sebab dia jarang main2 begitu. Lama2 dia biasa sudah sama Joe.
Di sekolah pun dorang selalu sama2, di luar sekolah pun. Parent si Barb pun gembira juga sebab ada sudah kawan si Barb. Masa dorang tahun 2 sudah, si Joe bawa dia pegi mandi sungai, pigi lah juga si Barb.. balik2 dia berdoa sepanjang perjalanan supaya tidak nampak yang bikin hilang semangat. Nasib tiada juga. Sana sudah dorang di sungai, buka baju lah dorang, tapi si Barb suruh si Joe jangan mandi and pakai baju. Dia bawa balik. Sampai marah2 si Barb sama Joe dengan signal mau kasih putus kawan guna jari. 😂😂😂 oleh kerana si Joe pun suka berkawan sama si Barb, dia ikutt jah lah. Balik sudah dorang, si Joe tanya kenapa si Barb tidak suruh mandi.
J: Kenapa juga kau nda suru mandi tuh? Punya siok air dia sajuk2..
Si barb pun terpaksa lah kasitau.
B: saya nampak ada perempuan dalam tuh air. Dia meninguk kita.
Si Barb rasa mcm malu and takut bah kasitau nanti kena cakap gila.
J: aik?? Ada ka? Tiada pun saya nampak orang di sana tadi.
Si Joe tengok muka si Barb.
B: anu ba.. dia bukan orang. Bukan macam kita.
Terus tertelan air liur si Joe. Start dari sana si Joe boleh tahu sudah si Barb boleh tengok hantu. Balik lah dorang rumah masing2 sambil berbabai. Smapai si Joe d rumah, dia tanya mami dia.
J: mami, si Barb boleh nampak hantu ka tuh?
Mami J: darimana pula kau dengar?
Si Joe kasih cerita lah apa si barb nampak di sungai. Terkejut mami si Joe.
Mami Joe: nasib kamu tidak pegi mandi. Kalau tidak, memang tidak kena jumpa la kamu. Eeee.. palis2.
Sambil mami Joe ketuk2 tuh meja makan dorang.
YOU ARE READING
B+J
RomanceCerita yang mengisahkan tentang, Barbara seorang perempuan yang mempunyai kebolehan melihat makhluk halus. Joe pula seorang lelaki dan kawan baik Barbara dari kecil lagi dan mempunyai kisah-kisah yang istimewa dengan Barbara ketika dia terlibat deng...