B+J PART 5

369 39 1
                                    

#BJ

PART 5

Siap drg mkn, si barb mau berdiri mau p kaunter byr makanan drg, tp si joe mau jga byr. Mau jadi gentleman gtuh. Naik drg kereta, si barb bawa si joe singgah sana pasar mau bili makanan tuk drumah, si joe pun mengikut jga. Drg jln sama2 p pasar, mana si barb pigi, sana si joe ikt2 si barb. Si joe mau tlg dia agkt brg2 yg dia beli pun, si barb xmau, takut nti dia kasi ssh2 si joe. Sampai org d pasar pikir drg nih suami istri. Byk sudah brg si barb bawa, paling last si barb pigi singgah beli langkum tuk mami dia. Masa dia tya2 tuh auntie mana 1 yg paling ngam n kuat rasa dia, tuh auntie ckp sama si barb.

Auntie langkum: ogumu noh kala barang nu mandak. Suruh tuh laki kau bawa separuh bah.

Si joe tertgk lah tuh auntie, si barb pula kasi keluar senyuman paksa n ckp

B: bukan la….

Belum lagi si barb habis ckp, sdh si joe p mencelah

J: dia bah nih auntie. Sa mau tlg tadi, dia xmau dgr. Asangal tulu nih bini saya nih. Minta puji. Tgk org pikir sa nda mau tlg sdh. 😋😋

Si barb terbasar tuh mata dia dgr joe ckp gtuh. Mcm yg dia mau umban saja si joe guna tuh plastik isi ayam. Malu dia kna ckp mnta puji. “nanti ko joe” blg hati si barb mau memaki sdh..

J: bah, pilih lah kau tuh langkum. Sini tuh plastik. 😏😏

Si joe ambil lah brg2 yg da d tgn si barb. Dia kasi tgk 2 plastik lg d tgn si barb. Alang2 juga si joe nih mau agkt. Si barb pun tersengih2 jah, terus smbng lagi dia tgk2 tuh langkum. Siap sdh drg, balik lah drg. Masa drg otw p rumah, si barb ckp

B: pandailah ko sana ckp sa bini kau.. 😑😑
J: haha saja ba tuh kasi main2 tuh auntie. Sepa suru juga kau, sa mau tlg, x ko suruh. Tgk lain sdg org npk😂😂😃😁
B: bah, lain kali sa suru kau pigang byk2 barang lah. Bawa terus yg tarak sana rumah bikin angkat tuh barang2. 😐😶😶
J: boleh bah. Teda masalah tuh.😏😏

Drg diam skjp, terus drg ketawa. Drg rasa lucu pula. Xlama smpai rumah, mau jam4 sdh, si barb turun lah dluan mau ambil bahan mentah yg dia taruh di bonet. Masa dia kluar sdh mau buka tuh pintu bonet, dia sempat lagi silik2 dia atas pokok yg tpt dia parking kereta, terkeluar sgla ayat2 yg xptt sbb dia tkejut.

B: babi ko branak! Eah. Ayam.. Joe!

Teriak dia pggil si joe.

“tolong sa sini bah” teriak si barb. Si joe pula lenggang2 lagi jln sbb dia xtau si barb da npk hantu.

J: apa tuh?
B: ini bah sini kau… cepat.. tlg sa agkt barang. 😣😣 (suara bergegar)

Si joe pun cpt2 lah jln terus sbb dia npk sdh si barb yg takut btl. Si joe angkt semua tuh barang, tutup pintu semua, lock, terus drg lumba jln pigi rumah si barb. Si joe pn pandai takut juga hahaha

Smpi drg di tangga rumah, teda org d dlm. Si barb xtau mana parent dia pigi. Oleh kerana dia masih lagi takut2, dia bawa si joe masuk rumah, minta kasi kwn dia. Tpi si joe pula mau balik sbb mau tgk itu org tukang buat rumah sblum tuh pkerja balik sbb dia da mau ckp. Si joe bawa lah si barb pigi rumah si joe, laju si barb simpan tuh ikan, ayam d freezer, tutup rumah, terus drg belarian pigi rumah si joe. Smpai tkapus2 lagi si barb. Ketawa si joe sbb dua2 drg penakut. Masuk lah si barb pg rumah si joe, da mami joe.

Mami J: si barb pula. Bah, ngam la kau sini. Itu mami sama dadi kau p sana kg sblah sbb da org kesusahan. Nti tgh mlm drg balik.

Si barb terkejut juga lah dgr sbb baru jah dia npk hantu mencangkung di ats pokok, dia pula tpksa kna kasih tgl 1 org d rumah. Pksa lah jga si barb ckp iya jah sama mami joe.

J: mami pun mau pigi sana ka?
Mami J: Iya dah nih. Tgu tuh bapa kau siap mndi, baru kami jln. Barb, kalau ko takut d rumah 1 org, mnta kwn jah si joe ah. Ataupun sini saja kamurang lah. Bukan org lain jga kami nih. Da tuh lauk sana lanjang. Kasi panas saja. Kalau xcukup, suruh si joe masak.

B+JWhere stories live. Discover now