B+J FINAL PART

298 35 2
                                    

#BJ

LAST PART

Mami B: bah. Rehat2 lah kau sana. Nti mami dtg sni balik ah.

B: aik. Takan mami ulang alik balik kg naik motor? Jauh jga tuh.

Dadi B: biarlah bah. Bukan sllu kami dpt p tgk kau jga kan. Da jga si joe tuh jaga2 kau.

J: bagus uncle tidur d rumah saya la tuk nihari. Mau gelap sdh nih..

Si joe btl2 ikhlas..

Mami B: xpyh lah. Kami teda bawa baju jga nih. Besok kami p sni ah barb. Sosonong hiti. Sambahyang noh.

B: yalah mami. Bah. Pelan2 balik.

Balik lah parent si barb. Si joe yg jga2 si barb. Memang mula2 si barb da trauma sikit kalau berdepan dgn suasana gelap. Si joe kesian sama si barb tgk si barb pndai menangis tgh mlm teriak2. Mmg mencabar bagi si joe.

Bila barb sdh smkin smbuh, dia tgl d rumah kg jah. Mau 3 mggu jga dia xdpt bjln, si joe hari2 lawat si barb. Rindu la tuh... hehehe n si alvin, mmg masih d hospital, dia mmg akan kena hukum lepas dia sembuh atas perbuatan dia cubaan menculik.

Lepas 3 minggu tuh, si barb pegi juga jmpa fisioterapi untuk mau kasi kuat kaki dia bljn. Si joe yg kwn2 dia pg hospital.  N masa 2 bulan gtuh boleh sdh si barb berjln. Dia gembira juga. Dia boleh smbng kerja, layan si joe. Sbb masa si barb yg masih belum dpt jln, dia pndai stress marah2 si joe. Kdg2 dia pandai marah dadi mami dia. Si joe fhm kdaan dia bgtuh.

Barb xjadi lecturer sdh. Sbb tlmpu lama bah dia xdpt jln. Dia buka tuisyen jah tuk upsr sana rumah si joe. Si joe bawa sdh si barb tgl d rumah dia.

Masa si barb kemas2 brg dia d rumah sewa dia, si wendy yg p tlg2 dia. Si carol tgk kdaan si barb, mmg dia bnci juga si barb, tapi dia kesian kan. Dia p tolong2 lah juga. Siap sdh drg mgemas, dtg si joe p tlg2 si barb agkat brg. Si carol betul2 rasa sakit hati bah dia xdpt si joe. Jadi dia p ambil ksmpatan sama si joe d luar masa si barb n wendy berabis ssun2 dlm bilik.

Dia p kiss si joe punya mulut. Si joe terkejut. Dia p tolak si carol kuat2 sampai si carol terdduk d jln raya.

J: apa bah perangai kau nih?! 

Si joe marah sdh.

C: saya cinta kau bah joe. Ko xfaham ka? Ko 1st kiss sa!

J: 1st kiss saja pun mau jga buat sampai begini ka? Kalau si barb npk mcmna?!

Teriak si joe. Hilang sdh kesabaran si joe sama si carol.

C: huh! Apa sa peduli dia. Kan bagus dia mati jah masa dia xcident!

Dia balas ckp si joe smbil berdiri.

Tb2 "pap!" Satu tgn p muka si carol. Si joe tgk, si wendy yg tampar.

W: kau ah carol. Betul2 buruk betul hati ko oh. Alang2 kau la bah yg excident nti! Pandai2 ckp bgtu..

Si carol mau tampar si wendy balik, si barb lagi pigi sambut tgn si carol. Uiyooooo.. main sapot2. Hihihi. Walaupun tgn si barb masih da sakit skit, dia tahan, terus dia tolak si carol jauh sikit. Dia nda kuat bah, tuh lah carol xjatuh smpai d lantai. Si barb ckp lah

C: bagus ko pikir bah pa kau buat.. ko tuh besar sudah. Patut tau pa yg betul n x. Ikut betul mau jah sa langgar kau guna kereta oh, nasib sa baik!

Marah sudah si barb. Si joe n wendy pun terkejut dgr dia ckp bgtu. Mcm bukan barb drg npk. Si barb mau tampar si carol, tapi tgn dia kena halang oleh joe.

J: sdh lah tuh dear.

Si joe btul2 hairan knpa si barb boleh berubah jadi ganas. Slama nih dia ayu2 lemah lembut.

B: i dunno joe! I hate this girl. I can sense something fishy about her..!

W: isk!! Mau jah sa tumbuk kau oh carol. Sdh selesai 1, kau lagi muncul. Banggang btl!

Si wendy lg marah.

B: kan wendy.. sa pun mls oh. Sa pun da limit ksabaran jga nih.

Si joe fhm lah tuh si barb marah sdh berabis. Dia kasi sabar2 tuh sumandak2 bergaduh, last2 si carol masuk rumah p bilik dia. Give up sdh dia kali.

Si wendy pun balik sdh lepas tlg2 si barb. Si joe n barb balik rumah joe. Siap si joe agkt brg2 si barb, dia pg mndi. Si barb masak..

J: dear.. sini bah..

Si joe panggil si barb dr kamar mandi.

B: kenpa? Kjp.. xlama lagi nih siap..

J: tlg ambil tuala. Hny lupa!

Ketawa2 si barb dgr si joe lupa tuala.

B: bah. Pggil jah kalau sdh siap.

J: bah.

Si barb mau siap sdh masak.. si joe pggil mnta tuala. Dia p bagi. Si barb lagi pg mndi. Siap mndi drg mkn smbil bcerita.

J: nti hari 6 hny p rumah mami dadi dear. Hny mau p merisik..

Si barb tersedak nih dgr. "Cepat jga dia mau merisik" bsik hati si barb. Tpi dia suka jga.

B: okay. Tapi...

J: knp? Dear xmau ka??

B: bkn..

J: jdi??

Si barb mcm mradang pula dgr si joe ckp "jadi". Dia kasi ampai sudu dia ganas2.

B: ish..! Mmg la bah dear mau. Bikin pnas btul!

Si barb berdiri, dia jln p minum air, terus dia pg bilik. Tidur+merajuk+marah.

Si joe hairan gaya2 si barb makin hari makin kuat marah. Dia susun2 tuh makanan, dia pigi d bilik tgk si barb. Dia p baring sblah si barb.

J: sorry bah dear kalau hny da salah.. kenapa dear nih marah2 jah sllu.

Si barb nda lyn dia. Pura2 dia tdur.

J: kasih mkn lah hny sama hantu kalau gtuh. Ckp jah bah kalau xsyg sdh sama hny.

Tersenyum si barb dgr. Kembang2 hidung dia dgr si joe ckp gtuh..

Si barb pusing, dia pigi pigang muka si joe. Dia picit kuat2 pipi si joe smpai mulut si joe jadi mulut itik. Si barb pg kiss mulut si joe. ..

B: eee hny nih. Kalau hny kna mkn hntu, sepa lah kwn dear sni..?

J: hny lah. Hny jadi hantu. Hahahahaha

Si barb pg cubit pipi si joe kuat2 smpai si joe ksakitan. Men aduh aduh si joe.

After 3 months, si barb n joe tunang d kg. Ramai yg pigi. Si dean, si wendy pun pigi. Happening lah jga kan masa E day drg. Mabuk si barb. Tau lah kuat minum jga dia. Si joe pula mmg mgampai terus d rumah dia. Si barb pun sama. Nasib bersebalah jah rumah drg d kg.

1 years later, drg kawin. Mngis gembira si joe tgk si barb d church berjln dgn wedding dress. Walaupun si barb masi boleh npk hantu, dia masih jga happy. Dia xtakut sdh.  N for joe, dia aggp ability si barb nih is a gift for her n him. Tapi kdg2 si joe pndai jga takut2 kalau si barb tb2 kerkejut npk hntu. Well. Hantu is everywhere bah kdg2. Cuma kita jah xnpk. Untung jga yg ada sixth sense sbb drg boleh berjaga dgn makhluk halus.

FIN

B+JWhere stories live. Discover now