#BJ
PART 9
Sampai di balai polis, drg report pa yg btl2 berlaku. N xlama tuh drg balik p rumah si joe balik. Smpi drg d rumah, si joe masih d luar bercall sama org, n barb kemas2 barang2 dia yg dia Bawa. Masuk jah si joe, dia ckp
J: dear, td hny call parent dear yg dear bawa dear tgl sini sdh k. Nti drg kasitau jga mom n dad dear.Serius si joe ckp. Masih lagi rasa marah dia sama si alvin. Si barb pula masih lagi ngat2 perbualan si joe sama si carol.
B: mcmna hny boleh knal carol? Serius jah sa npk hny bckp sama dia tuh.
Si joe pula yg relax jah. Dia kasitau a-z yg si carol try mau goda2 dia n paksa dia kiss masa si joe mabuk.
B: tumbuk hny k kalau pg jmpa lagi dia.
Jeles si barb. Senyum si joe npk si barb jeles. Comel dia rasa. Dia p cubit pipi si barb dua2.
J: dear jeles kan... hehehe comel oh..
B: manada. Eeee. Jaga ah. Sa suruh hantu p kacau dear kalau p jmpa2 si carol. 😐😐😐
J: yabha dear. Mmg xniat lagpun hny mau jmpa dia. Bukan sa suka pun dia. Cukup lah tuh. Malas hny mau ckp pasal dia. Xpenting.Si barb senyum2 terus dia blg dia mau mndi. Mndi lah dia. Si joe pula yg masak nih hari. Dia masak kg style pya. Dr bilik sdh, lapar sdh si barb terhidu tuh bau masakan si joe. Laju dia pakai baju, terus dia p dapur.
J: dear lapar sdhkan tersium bau makanan hny. Hehehe
B: iya. Lapar. HeheeheSi barb sauk nasi tuk drg dua. Mau 2x si barb sauk nasi. Lapar bah. Sedap lagi lauk. Siap mkn, si barb kemas2 dapur, si joe pg mndi. Siap si barb kemas2, terus dia ngat besok dia start kerja sdh. Jadi dia call si dean mau tya jadual sem drg. Drg crta2 lagi sal charity run. Kna buat d tg. Lipat. Semangat si barb mau ikt lari. Drg siap call, si joe mdgr d bilik si barb bcall. Mau tau lah tuh si barb curang ka x. Hahahaa si joe kluar p tpt si barb. Dia duduk kambai si barb. Drg crta2 sambil tgk tv. Drg ketawa2 lagi ngat masa drg kici2. Si joe pula, balik2 dia ckp dia rasa di cucuk panah hati dia bila si barb nda knal dia masa drg budak2 lagi. Terus dia tngat si barb da ckp pasal mimpi dia masa yg dia coma. Dia tya lah knp si barb boleh tahu. Si barb kasitau semua. Si joe pun rasa woah... gift si barb nih btl2 bguna bagi si joe. Dia hug si barb. Dia bisik tlnga si Barb “jgn kasi tgl sa ah dear”. Meremang bulu roma si barb dgr. Hahaha dia pun ckp gtuh. Bersweet2 jah la drg tuh mlm. Tdur pun d sofa jah.
Pagi sdh, awal si barb bgn mau p kerja. Dia buat sarapan tuk joe, n joe htr dia p kerja sbb krta barb masi lagi d rumah sewa si barb. Si joe ckp sama si barb “minta tlg htr si dean balik k sbb hny kerja shift ptg nih hari. N kereta dear biar hny jah yg urus” si barb angguk2 jah lah. Sdh si barb sampai d kolej *****, dia relaxkan minda dia mau set lyn karenah2 student nti. Si joe pula, dia p urus2 kereta si barb, call towing. Htr p bengkel. Siap jah, si joe balik rumah, n siap2 mau p kerja. Si joe da mnta parent dia num parent si barb. Jadi dia call lah dad si barb. Dia kasitau semua pa yg blaku sama si barb. Terkejut dad dia dgr n dia bersukur lah si joe yg tlg2 si barb. Dad dia punstjunjga drg tgl sama2. Senyum si joe bla dad barb ckp boleh tgl serumah dgn barb. “Tgl mau p merisik lagi nih kalau bgni” ckp si joe sndri2 sambil senyum2 bila pakai kasut. Haha dia p kerja, mcm biasa lah lyn pesakit. Da yg pura2 sakit mnta mc mau cuti. Da yg teruk2 sakit tp masih lagi xmau dgr nasihat. Si joe biiasa sdh lyn karenah2 psakit dia.
Jam 5 tuh, si dean yg htr si barb p rumah. Si dean hairan lah knp si barb tgl sma2 si joe sdh. Si barb explain yg si alvin p rumah sewa dia kacau si barb. Si dean pun mradang dgr.
“pa lah si alvin nih. Dlu bukan main lagi baik dia depan ko. Skg btl2 mcm saitan.” Membebel la si dean.. “ngam lah tuh ko tgl sni sama si joe.” Si barb rasa lega jga kasi luah masalah dia sama si dean. Si barb ckp tq sama dean, dia masuk rumah. Si barb masak, mkn, n terus mndi. Dia mau buat nota tuk student dia, tp dia yeda bawa laptop. Laptop dia masih d rumah sewa. Jadi dia mnta tlg si wendy lah. Si wendy terkejut btl dgr si alvin bt gtuh dgn si barb. N plg dia terkejut, si barb bcnta sama si joe n tgl d rumah joe. “jajal jga kau ah barb. Hahaha” si wendy blg. Adui. Si wendy nih. Si wendy p la ambil si barb d rumah joe, n terus drg jln p rumah sewa. Si barb ambil pa yg pntng, n tgu d luar rumah smntra si wendy d tandas. Masa si barb bsandar2 d kereta si wendy, tb2 mulut dia kna tutup. Si barb panic. Dia xdpt mlawan, lama2 dia blackout.
YOU ARE READING
B+J
RomanceCerita yang mengisahkan tentang, Barbara seorang perempuan yang mempunyai kebolehan melihat makhluk halus. Joe pula seorang lelaki dan kawan baik Barbara dari kecil lagi dan mempunyai kisah-kisah yang istimewa dengan Barbara ketika dia terlibat deng...