1

411 11 0
                                    


"Amira, opstaan," hoor ik van beneden. Ik was al een uur wakker en ben ook al aangekleed en klaar voor school. Ik had namelijk weer een nachtmerrie. Weer over die kat die me de hele week al volgt. Die veranderde in een mega beest die me vermoord. Vandaag is het vrijdag, dus de laatste dag van de week. Dan heb ik het hele weekend om rustig te worden. Ik kijk voor de laatste keer naar mijn kleren. Een rood jurkje met lange zwarte sokken en zwarte laarsjes en mijn schooltas natuurlijk. Ik loop naar beneden en ga zitten. "Jij bent snel klaar," zegt pap en ik knik snel. "Ik ben in het Stark gebouw vanmiddag, dus vermaak jezelf hier," zegt pap. "Oké," zeg ik en kijk hem lief aan. Hij geeft me wafels en ik begin meteen te smullen. Wafels zijn een van mijn lievelingsontbijt. Ik geef pap snel een knuffel en ga dan bij het bushokje staan. Ik kijk om me heen en zie die kat weer. Ik rol met mijn ogen en wacht op de bus. Na een paar minuten is die er nog steeds niet en ga ik zitten. Nog vijf minuten, zie ik op de klok van mijn telefoon. Ik pak mijn oortjes en doe die in. Ik zoek een leuk liedje op en neurie mee. Na vijf minuten stap ik in de bus en zie ik de kat meegaan. De buschauffeur merkt het niet. Ik ga zitten en luister de hele weg naar muziek. Als ik er ben zet ik de muziek uit en loop meteen naar mijn kluisje. De kat blijft buiten gelukkig. De hele dag gaat vrij sloom en gebeurt er ook niet erg veel. Ik heb afgesproken met mijn bestie, dus dat wordt gezellig. We dumpen onze boeken in onze kluisjes en gaan naar de bus. Als we thuis zijn zetten we Netflix op en gaan de hele middag films kijken. Rond vijf uur gaat ze weer naar huis en moet ik nog een halfuur wachten op pap. Ik ga door met een serie kijken die ik aan het kijken was eerder. "Hoe is het gegaan?" vraagt Pap als hij achter me staat en ik geef hem meteen een knuffel. "Het ging goed. Alix was er ook en ging een halfuur geleden weg. We hebben films gekeken," zeg ik en geef nog een knuffel. Hij knikt goedkeurend en zegt: "Morgen ga je mee en gaan we nog iets doen, maar dat is een verrassing," zegt hij en kijkt me glimlachend aan. Ik begin meteen uit blijdschap te springen en dansen. Ik wil al echt super lang  de Avangers ontmoeten. Ik mocht nog nooit eerder mee. Na het eten moet ik het kleed uit kloppen en loop naar de achterkant van de mega tuin. Ik zie die kat ineens daar zitten. Ik draai me om en klop het kleed uit. Ik vouw het kleed op en dan pas kijk ik om. Op de plek waar de kat was staat nu een man. Hij kijkt me met een glimlach aan. Ik haal alleen mijn wenkbrauw op en kijk hem vragend aan. Als hij niks zegt pak ik zijn arm en sleur hem mee naar binnen en zet hem op de bank. "Ben jij de kat?" vraag ik hem, maar hij blijft maar glimlachen. "Papa!" roep ik door het huis en al snel staat hij achter ons. "Loki, wat doe jij hier?" vraagt pap. "Je dochter zien," zegt hij en ik sta meteen van de bank op. "Wie is hij?" vraag ik pap. "De broer van Thor," zegt pap. Ik knik en zie nu de groene ogen die ik ook bij de kat zag. "Ik moest informatie voor mijn broer krijgen," zegt Loki ineens en zijn stem is zo mooi. "Of ik mooi ben?" vraag ik droog. Hij knikt. "Hij heeft je al lang niet meer gezien. Niet meer sinds je een baby was," zegt hij en ik kijk hem nog steeds droog aan. "En dan stuurt hij zijn broer in plaats van zelf naar me toe gaan," zeg ik en Loki knikt. "Ik zie hen morgen denk," zeg ik. "Leuk voor je, maar kan ik hier blijven slapen?" vraagt Loki. Pap knikt. Ik ga na het afwassen naar boven en val naar muziek luisterend in slaap.

Ik word wakker van het eerste licht op mijn kamer. Ik open mijn ogen en merk dat ik nog steeds muziek op heb. Ik zet de muziek snel uit en kleed me om in makkelijke kleren. Een korte broek met een shirt met een beige kleur en een vest. En gewoon fijne schoenen. Ik loop naar beneden en loop naar de keuken. Ik zie pap al. Ik geef hem een knuffel en hij geeft me ontbijt. Ik eet het op en daarna ga ik meteen een tasje inpakken voor vandaag. Als ik helemaal klaar ben ga ik op de bank zitten en wacht op pap. Na een paar minuten staan Loki en pap achter me. "We gaan," zegt hij. Ik draai me om en kijk ze lief aan. Ik sta op, doe mijn tas op mijn rug en loop achter ze aan naar een auto. Ik stap in en zo rijden we weg. Als we er zijn stap ik blij uit en pak paps hand. We lopen naar het mooie gebouw en gaan naar een ding waar veel mensen zijn. "Allemaal even opletten," zegt pap. Ik verschuil me achter pap, omdat ik niet zo van grote menigtes houd. "Dit is mijn dochter Amira," zegt pap en duwt me voor hem. Ik glimlach ongemakkelijk en herken niemand. Na een paar minuten kijk ik naar boven en zie pap trots kijken. Hij kijkt naar beneden en ik hoor iemand een foto maken. Ik kijk rondt en zie dat het Loki was. Ik maak me los van pap en loop naar hem toe. Ik pak zijn telefoon en kijk de foto. Ik zet mijn nummer erin en stuur de foto door naar mezelf. Meteen krijg ik hem binnen en geef de telefoon terug. Ik loop terug en laat de foto zien. Pap kijkt me lief aan. Ik glimlach terug en dan loopt hij naar een man met blonde haren en blauwe ogen. Ik geef hem een hand en hij zegt: "Steve Rogers, Captain America." Ik knik en laat snel zijn hand weer los. Dan komt er iemand anders met een rode cape op ons af. "Hey. Ik ben Thor," zegt hij. Hij geeft me een sterke handgreep en ik geef een terug. "Je hebt mijn broer al ontmoet," zegt hij en Loki komt op ons aflopen. Ik knik en voel dat ik een beetje bloos. "Waarom was je zelf niet gekomen?" vraag ik hem. "Ik had het druk," zegt hij en ik zie hem meteen naar Loki kijken. Ik glimlach en zie een vrouw. Ik loop naar haar toe en weet dat pap achter me aankomt. Ik steek mijn hand uit en zeg: "Amira, maar dat wist je natuurlijk al." Ze glimlacht en zegt dan: "Natasha of Black widow." Ik knik en moet me inhouden om haar niet te knuffelen. Er komt nog iemand onze kant op en ik steek mijn hand meteen uit. "Bruce Banner of Hulk," zegt hij. Ik knik en vindt het eigenlijk wel gek dat hij boos kan zijn, het lijkt net of hij dat amper kan. Dan komt iedereen die ik al ontmoet heb om me heen staan en nog iemand anders. Ik steek mijn hand uit en hij zegt snel: "Bucky Barnes." Ik knik snel en luister dan naar de mensen om me heen. "We willen je graag beter leren kennen. Mogen we je een paar vragen stellen?" vraagt Steve. Ik knik en kijk hem vragend aan. "Hoe oud ben je?" vraagt hij als eerste. "Ik ben 15," zeg ik met een glimlach. "Hoe is het om Tony als vader te hebben?" vraagt hij. "Hij is vaak weg, maar ik heb een geweldige vriendin die er dan vaak is, maar voorderest is hij geweldig. Natuurlijk heeft hij regels, maar de hoeveelheid valt ook wel weer mee," zegt ik. Ik zie iedereen knikken en pap zuchten van opluchting. Ik pak paps hand en kijk ze vragend aan. "Ik weet niks meer," zegt Steve. Ik knik en pap trekt me mee naar een kamer. "Ga maar liggen," zegt hij en ik ga liggen op een tafel.

Had zin om deze te maken. Heb een verhaal verwijderd en ga de andere nog verwijderen. Had er echt te veel. Boven Amira. Elina xxx

Ways to burnWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu