E I G H T

31 11 1
                                    

“ yang kau masih tercegat depan pintu tu dah kenapa ? ” Jimin mulakan bertanya.

“ Ni rumah siapa ? ” aku mula masuk.

“ Rumah setan ”

Aku tercengang. Apa ke bodoh jawapan ini.

“ rumah aku lah bongok, aku beli hari tu ” katanya sambil menyimpan telefon bimbitnya di atas meja kaca.

“ bawa masuk semua barang aku, simpan dan susun dekat bilik aku yang pintu warna biru laut tu . Bilik kau sebelah bilik aku tingkat 2 ” Dia mula berbaring. Kedua tangannya dipangku dengan kepala sambil memejamkan mata.

Dia taknak tidur sebilik dengan aku. Sabar jelah. Mungkin ada hikmah disebalik ini.

Aku lihat bahagian rumah ni. Ya tuhan, sungguh cantik.

Aku bawa dua beg bagasi. Beg aku dengan Jimin.

Tak lama itu, handphone jimin berdering. Ada orang call la tu. Jimin terus mengangkatnya tanpa melihat siapa yang menelefon.

“ ye nak apa ?! ” kasar dia menjawab. Mungkin sebab diorang kacau dia nak rehat.

Bila aku lihat muka Jimin selepas dia menjawab kasar tu, berubah. Suara dia berubah jadi perlahan.

“ maaf, aku tak akan buat lagi. Aku akan cuba.. cuba akan lupakan dia ” perlahan-lahan air mata Jimin jatuh ke pipi.

Lupa ? Lupakan siapa ? Aku tak nak tahu .. mungkin orang lain. Ya orang lain.. (

Aku membawa bagasi itu ketingkat atas. Berat sungguh. Apa aku bawa tadi ? Batu ? (;一_一)

Aku masuk ke bilik yang berwarna biru laut. Cantik. Katil king.

Selepas aku siap menyusun segala barang Jimin. Aku masuk bilik sebelah. Bilik aku. Walaupun warna pink, terima jelah. Katil queen.

Aku menggantung segala baju-baju ku.

Selepas tu, aku menyusun segala perfume-perfume diatas meja solekku.

Aku naik ke katil queen. Aku baring. Lembut. Aku penat. Aku nak tidur.

[OG] painful love 고통스러운 사랑 ( jimin BTS )Where stories live. Discover now