hari demi hari aku menunggu jawapan,tiada. menyebabkan aku desak diri aku untuk mencarinya sendiri.Selepas sarapan pagi bersama suami aku, Park Jimin.
Aku tengok dia tergesa-gesa hendak keluar rumah.
Aku capai telefon bimbit aku, Ahad 22/xx/20xx. Seingat aku hari minggu dia tak pergi kerja.
Ini masanya untuk aku mencari kebenaran.Masuk saja Jimin dalam kereta miliknya dengan pantas aku mencapai beg tangan aku, keluar, kunci pintu rumah then go.
Dari jauh aku perhati kereta yang dinaiki suami aku.
Aku ikut dan ikut sehingga kereta itu berhenti dihadapan rumah usang bertempat yang jarang dilalui oleh orang. Aku park jauh dari kereta Jimin.Aku seperti rasa bersalah dengan sikap aku yang ingin mencampuri urusan suami aku tapi perasan ingin tau ni tak dapat ditahan lagi...!
Jimin memasuki rumah usang itu dengan bergegas.
Ni yang membuatkan aku curious lagi ni haih..
Aku berjalan perlahan-lahan dan berhenti disebelah pintu usang itu untuk mendengar pembualan mereka at the same time juga aku curi-curi tengok dAnn AkUUU namPak
Kim Taehyung yaitu Kawan Baik Suami Aku peGaNG PiStol dan terdapat tubuh sorang perempuan yang diikat diatas kerusi, menangis ketakutan.
Aku macam pernah tengok perempuan tu..
“Taehyung! Apa kau buat dengan adik aku hah!!” Jimin merasa kesal dengan perbuatan taehyung.
“ KAU SENDIRI YANG BUAT AKU SAMPAI MACAM NI! KAU AMBIL HAK AKU! KAU PERAMPAS!” marah Taehyung. Terus dia mengacukan pistol dikepala yang bergelar “adik” bagi Jimin.
Aku bagaikan bermimpi buruk. Aku hanya takut suamiku cedera.
“ Taehyung! Aku kawan baik kau dari sekolah menengah sanggup kau buat aku macam ni.. Tolong lepaskan pistol tu tolonglah” Jimin terduduk merayu kepada taehyung.
“ TAK AKAN SELAGI KAU TAK BAGI HAK AKU!”
Dengan ketakutan aku cuba menelefon polis tapi sayangnya aku menempah maut. Telefon aku jatuh di depan pintu usang itu.
semua melihat aku.
“ HANUEL APA AWAK BUAT KAT SINI LARI!” teriak Jimin.
“ AKU TAK BENARKAN KAU LARI KALAU KAU LARI LAKI KAU NI TAK LAMA LAGI JADI MAYAT”
Aku cuba nak lari. Ikut arahan Jimin
PSH! bunyi tembakan. (korang tau
Aku memusingkan kembali badanku dan terkejut Jimin terkena tembakan itu dibahagian kakinya.
aku terduduk kesal dan cuba mendekati suamiku tetapi terhenti ketika..
taehyung mengeluarkan sebilah pisau.
“ Jimin, jimin haih bini cantik macam ni kau tak pandai nak jaga” taehyung mengusap pipiku dengan pisau itu.
“ HAK INI YANG AKU NAK RAMPAS DARI KAU SEMULA JIMIN tapi kau langsung tak tepati janji”
Aku bingung.
“ kau jangan apa-apakan isteri aku Taehyung!” Jimin yang cuba mengesot kearah tetapi taehyung terus melukakan pipiku dengan sebilah pisau itu.
“ SEBAB KAU CANTIK LAH JIMIN NI JATUH HATI KAT KAU SEPATUTNYA DARI DULU DAH KAU JADI MILIK AKU TAPI DISEBABKAN DIA.. KAU LANGSUNG TAK BERI PERHATIAN KAT AKU! KALAU AKU TAK DAPAT KAU SESIAPA PUN TAK AKAN DAPAT KAU!” terus taehyung menampar pipiku yang terkena keratan itu.
Sakitnya bukan kepalang.
Air mataku terus jatuh deras.
Dengan segala kudrat yang Jimin ada dengan marahnya terus dia mengambil kayu berhampiran dan terus menghayunkan ke tulang belakang Taehyung dengan kuat.
Taehyung jatuh terlentang.
Jimin terus menghadap aku.
“ Haneul awak ok?” Jimin berkata dengan kerisauan yang ada pada air muka jimin.
Aku hanya mampu mengangguk. Selagi Jimin masih ada dihadapanku selagi itu aku rasa selamat dan bersyukur.
“ OPPPAAA!” dengan teriakan perempuan yang diikat itu terus aku berpaling dan tidak sempat Jimin mengelak sekali lagi tembakan pistol terkena di bahagian perut Jimin. Taehyung mengambil kesempatan ingin membunuh Jimin.
Jimin terjatuh tidak sedarkan diri.
“ JIMIN! Tolong jangan tinggalkan saya! Tolong Jimin” dengan juraian air mata kesedihan, aku cuba membangunkan Jimin tetapi darah semakin mengalir dari bekas tembakan itu.membuatkan aku lagi bimbang. Aku berasa sekeliling semakin gelap, ingin pitam, masa itu juga aku terdengar polis cuba memberhentikan perbuatan taehyung. Tak lama tu aku pengsan tak sedarkan diri.
~~
~bersambung~
Maaf kalau mengarut - _-
YOU ARE READING
[OG] painful love 고통스러운 사랑 ( jimin BTS )
Fanfic" cuba kau tengok langit " aku mendongak tengok langit. " kau rasa hubungan kita ini akan kekal atau putus macam tu saja " " kenapa awak kata macam tu? " aku menatap mukanya. Dia diam. " kalau awak masih ikhlas sayang saya awak takkan fikir macam tu...