T H I R T E E N

39 10 5
                                    

Wahai reader2 sekalian .. masih ada yang sanggup tunggu ke ff author ni? .. saya minta maaf sebab dah lama tak update .. first - haritu saya exam second - saya busy sebab banyak lagi nak buat kat rumah ni third - saya kehilangan idea .. ok skarang saya dah update .. saya nak tengok brapa rmai yang masih nak baca ff saya yg membosankan nii ..
__________________________________________________________

10.00 malam

Disebalik pintu Jimin, aku mendengar Jimin bertelefon dengan seseorang. Bukan aku nak menyampuk.. dari pagi tadi aku tengok dia sangat gelisah.. aku takut ada sesuatu yang tidak dijangka akan berlaku. Disebabkan keinginan hendak tahu makin bertambah-tambah, aku sanggup buat apa je.

“ tolong bagi aku masa , aku tak sanggup tinggalkan Haneul, aku sayang dia. Tolong aku merayu kat kau ” Jimin menangis.

Aku yang berdiri di hadapan pintu Jimin terus aku masuk bilik aku. Aku terduduk di katil.

Apa semua ni? Apa sebenarnya yang berlaku ni?
Jadi kenapa dia dera aku? Kenapa dia maki aku dulu? Kenapa dia sanggup sakitkan hati aku? Berbagai-bagai soalan timbul di kepalaku..

Tiba-tiba Jimin buka pintu bilik aku.

“ aku tahu kau dengar ... aku dengar bunyi tapak kaki kau tadi ” Kata Jimin.

Aku pandang mata jimin. Sayu.

Aku tak faham. Sungguh aku ingin nak tahu apa yang sebenarnya terjadi.

“ aku harap kau dengan aku.. akan bersama macam dulu lagi” katanya perlahan. Setitik air matanya jatuh.

Dengan itu, aku terus berdiri berhadapan jimin. Ya, aku tahu dia sekarang sedih, badan dia lemah.

“ walau apa pun yang terjadi, awak akan tetap jadi suami saya, park jimin ” aku terus peluk dia.

Aku rasa tenang dalam pelukkan jimin.

“ I'm sorry, aku banyak besarkan suara aku kat kau. Aku maki kau. Aku sakitkan hati kau. Aku buat semua itu bersebab, Haneul ” dia meleraikan pelukkan.

“ saya nak tahu apa sebabnya ” kataku perlahan. Aku redha dengan apa yang dia pernah buat kat aku.

“ suatu hari nanti kau akan tahu ”

[OG] painful love 고통스러운 사랑 ( jimin BTS )Where stories live. Discover now