Chapter 5

30 4 0
                                    

*Aisha* *Pov* 🌸

Malam itu,
Aku macam biasa kena belajar 2 jam tu pun sebab kena paksa dengan sepupu aku kalau ikut aku memang tidur je la. selepas aku habis study aku terus buka fon untuk melihat segala mesej-mesej yang wujud setelah 2 jam ditinggalkan. aku tengok banyak juga mesej yang masuk tapi salah satu nombor telah tarik perhatian aku.

"unknown number?" ngomel aku seorang diri. aku terus membuka conversation tersebut. aku terkejut apabila membaca chat dalam unknown number tu.
                    #Whatsapp#
Unknown num: hai sayang💕

                           aishaluv: assalamualaikum      maaf siapa ye awak ni tiba2 sayang

Unknown num: eheh waalaikumussalam takkan tak tahu siapa babe awak
                           aishaluv: eee geli aku,,kau siapa?

Unknown num: jangan la marah ni babe awak KHAIRUL HAKIM😘

selepas aku baca chat yang dihantar,,nasib baik fon aku tak jatuh dari tangan. gila punya mamat poyo mana dia dapat nombor telefon aku, sedangkan aku tak pernah bagi pun. aku terus berfikir dan mula terlintas dalam fikiran aku iaitu mereka. "ahh esok je la tanya dorang malas aku nak fikir benda merapu ni" bebel aku seorang diri,, tidak sampai beberapa saat terus tidur.

End pov

*Khai* *Pov* 🐜

"laa tak balas dah budak bandar tu" kata aku dengan harapan agar Aisha membalas. aku suka kacau dia sebab dia tak macam perempuan lain yang aku pernah try. aku ingat budak bandar semua gedik2 but not all la. tiba2 aku dapat satu panggilan aku terus lihat "cehh ingat Aisha call rupa rupanya mamat ni" kata aku lalu aku mengangkat panggilan itu.

"assalamualaikum khai" tegur lelaki itu "haa waalaikumussalam ammar awat telefon aku?" balas aku,,dalam hati dah kenapa dengan budak ni tiba2 je baik. "aku nak bagitahu hang yang
esok kita kena stayback kat kelas dengan budak 4 akaun" kata Ammar "aik awat pulak stayback dengan budak kelas tu?" tanya aku dengan rasa hairan.

"cikgu akaun kita nak buat pendedahan khusus untuk kelas depa tu yang cikgu suruh depa join kita" jawab Ammar "oo kalau macam tu esok Aisha ada sekali la" kata aku dengan teruja "haah laa teruja gila hang,,macam la dia nak duduk dekat dengan hang" kata Ammar,, chuihh dasar member tak support kawan baik bisik hati aku. "biarlah aku nak teruja pun,, aku tau la hang jeles kat aku" kata aku dengan riak bangga

"blah la hang tak apa la aku kena chau dulu ada benda nak buat assalamualaikum" kata Ammar sebagai pengakhiran panggilan "haa okay waalaikumussalam" jawab aku. terus aku terasa semangat pulak nak pergi sekolah esok.

end pov.

keesokkan harinya,
Aisha terus menunggu rakan2 baiknya dengan pelbagai persoalan. tunggu dan tunggu akhirnya kedua2 mereka sampai pada waktu yang sama. "hai aisha" kata Nadia "hmm hi" jawab Aisha dengan nada perlahan dan dingin "hang ni kenapa tiba2 ja badmood" kata Hana.

"nothing laa just aku nak tanya hampa dua,, siapa yang bagi nombor telefon aku dekat mamat poyo tu" kata Aisha dengan nada mendatar. Nadia dalam keadaan kehairanan manakala Hana dalam keadaan yang tidak keruan. "okay aku jujur aku yang bagi nombor hang dekat Khai" kata Hana dengan rasa bersalah.

"kan senang bagitahu terus" kata Aisha "wee aku minta maaf aku bukan sengaja,, aku tak terfikir pun hang nak marah aku" kata Hana dengan merayu. dalam masa yang sama Khai dan Ammar berjalan di situ juga lalu mereka berdua terdengar perbualan yang agak dingin itu. "hmm aku maafkan tak pa la lagipun hang dah bagi dah nombor tu kat dia" kata Aisha "wee sorry laa" rayu Hana.

tiba2 ada yang mencelah "aku yang paksa dia bagi nombor hang dekat aku" kata Khai "what!! hang nak buat apa dengan nombor aku?" kata Aisha "sebab hang kan future wife aku" kata Khai bagi menceriakan keadaan sambil buat wink "hang memang ann aku tak hingin hang jadi suami aku mamat gila" kata Aisha dengan panas sekali "HAHA chill laa sayang" usik Khai. Nadia,Hana dan Ammar terus ketawa kuat selepas melihat pergaduhan antara mamat poyo dan budak bandar itu. "eee siapa sayang hang" kata Aisha lalu terus mengajak Nadia dan Hana yang masih lagi ketawa ke tapak perhimpunan "haa gelak lagi aduhh" kata Aisha dengan muka yang geram.

ketika mereka berlalu pergi dari pondok wakaf sekolah. Khai sempat menjerit "aku tahu dalam hati hang, hang sayang aku cuma hang tak tunjuk" jerit Khai telah mendapat perhatian semua yang lalu lalang. nasib waktu itu masih kurang lagi murid sekolah. Aisha terus pusing ke belakang dan tunjuk penumbuk kepada Khai. Khai dan Ammar ketawa kuat lalu mereka juga bergerak ke tapak perhimpunan.

Who's He [ Malay Fanfic ] Where stories live. Discover now