Chapter 9

12 2 0
                                    

Ammar juga jatuh selepas larian, terus beberapa orang pelajar mengangkatnya ke khemah dimana adanya Khai dan Aisha. Hana terus mendapatkan Ammar yang sudah terbaring. Walaupun Hana tidak suka dengan Ammar tetapi perasaan kesian terhadap Ammar wujud dalam dirinya.

"hang okay dak ni?" kata Hana "hang nampak aku cam ok ka dak?" perli Ammar. "cis soalan dibalas soalan aku nak tolong tapi berlagak" kata Hana dalam hati "tolong laa kaki aku cramp ni" kata Ammar dengan nada tinggi "err buat laa sendiri" kata Hana dengan protes "please tolong aku sakit nii" rayu Ammar "fine" kata Hana dengan tak ikhlas.

selepas selesai mengurut kaki Ammar, Hana terus bangun lalu memijak semula kaki Ammar. Ammar menjerit kesakitan "hang ni dah kenapa sakit tau dak" jerit Ammar "padan muka suka sangat mengarah aku" kata Hana lalu dia pergi meninggalkan Ammar.

Drama itu disaksikan oleh Khai dan Aisha sehingga mengundang ketawa dari mereka berdua. "haa padan muka hang lain kali sombong bila dia tanya jawab je la" kata Khai. Ammar terus memasamkan muka setelah diejek "aku saja ja tak sangka dia nak buat aku hampa tau gelak sepak mau" marah Ammar. Aisha dan Khai terus ketawa.

Hana terus sergah Nadia yang sedang makan memandangkan ketika itu rehat Nadia. Nadia tersedak ke depan selepas di sergah teruk oleh Hana "wey hang nak bunuh aku ka gila?" marah Nadia sambil menggosok dada yang terasa pedih "aku geram dengan Ammar" kata Hana dengan marah. Nadia yang tidak tahu apa2 hanya memandang hairan.

"cer cerita kat aku mana tau aku boleh tolong" kata Nadia sambil mengunyah "pengotor punya budak tersembur habeh len kali habiskan kunyah tu dulu" kata Hana dengan nada mendatar. Nadia tersenyum "haa dah cerita cepat" kata Nadia selepas habis mengunyah. Hana menceritakan segala yang terjadi.

"cehh yang tu ja ka yang buat hang badmood mengalah pakwe  marah makwe lak" kata Nadia lalu ketawa "ishh boleh pulak hang kata macam tu benci ahh gini" kata Hana sambil minum air Nadia "choihh habis tuu nak aku kata macam mana? macam ni ka 'wee tahniah dia marah hang' macam tu ke?" loyar Nadia. Hana terus blah "wee hang bagi habis air aku kuang asam betoi punya kawan" marah Nadia selepas melihat airnya sudah kosong. Hana ketawa perlahan kerana dia sengaja buat begitu.

skip tauu,,,👻

Malam itu,🌃

Ammar menelefon Hana untuk memujuk ni semua kes Khai dan Aisha yang paksa pujuk. Ammar juga rasa bersalah kerana tertinggi suara. Ammar berkira kira juga hendak menelefon Hana tetapi dikuatkan hati kerana dia rasa bersalah. Ammar terus membuat panggilan selepas beberapa panggilannya dijawab.

"hello assalamualaikum Hana" tegur Ammar perlahan "hmm waalaikumussalam nak apa?" jawab Hana dingin "sorry ehh pasal tadi" kata Ammar dengan rasa bersalah "hrmm okay aku maafkan dah tu je kan" kata Hana "ehh kejap la, hang ikhlaskan maafkan aku" tanya Ammar lagi "ye Ammar!! aku bukannya makwe hang nak merajuk lama2" kata Hana "ye la thank you Hana sorry again pls" kata Ammar. Hana mengeluh "hrmm yee okay la aku kena blah dulu assalamualaikum" kata Hana lalu mematikan panggilan tanpa sempat dibalas oleh Ammar.

"waalaikumussalam" kata Ammar dengan tersenyum. Dia tahu yang Hana tidak akan merajuk lama2 dengan dirinya. Hana mencebik selepas mematikan panggilan dalam dia tidak sedar dia tersenyum sendiri. suka la tu

Keesokkan harinya,

Riuh satu kelas 5 Akaun selepas mendapat berita dari guru kelas mereka tentang kehadiran pelajar baru ke kelas mereka tambah2 pelajar perempuan bila cikgu mengatakan pelajar lelaki yang akan masuk. cikgu hanya mampu menggeleng kepala dengan telatah mereka. pelajar lelaki hanya buat dunno termasuklah Khai dan Ammar.

tiba-tiba seorang guru datang ke kelas mereka bersama pelajar lelaki "baiklah hari ni kamu semua akan terima kawan baru jadi selamat berkenalan dengan dia" kata Cikgu Suria lalu meninggalkan pelajar itu di kelas tersebut. semua mata tidak lepas melihat lelaki itu, "fuhh hensem gilaa" kata pelajar perempuan.

"kenalkan diri kamu" kata cikgu "baiklah assalamualaikum semua saya Najmi berasal dari Selangor, pindah ke sini atas sebab pertukaran tempat kerja ayah saya. anyway selamat berkenalan semua" katanya sambil tersenyum. pelajar perempuan sudah mula tersipu malu "err gatal" kata Khai dengan annoying. biasa laa bila lelaki sesama lelaki memang tak suka..cuba kalau perempuan yang masuk lelaki la yang paling kecoh, aduhaii.

"Khai tolong tarik meja letak dekat tengah tempat kamu,, meja kamu je yang empat lain smua lima" kata cikgu. Khai terus bangun tanpa membantah tetapi dihalang oleh Najmi "ehh tak pe biar aku ambil sendiri" kata Najmi dengan rendah diri. Khai mengangguk lalu dudk kembali tempatnya. Najmi telah menjadi perhatian semua pelajar kelas itu.

BERSAMBUNG🌸

Who's He [ Malay Fanfic ] Where stories live. Discover now