Chapter 10

18 4 0
                                    

Aisha, Hana dan Nadia menuju ke kantin memandangkan waktu rehat "aku nak makan nasi tau lapar semalam tak makan" kata Aisha "haa aku pun" kata Nadia. Hana pula berbeza hanya mengikut sahaja kerana dia bukan jenis makan nasi. tiba2 langkah Aisha terhenti ketika itu Nadia dan Hana sedang berbual  dengan bangganya mereka terlanggar belakang Aisha.

"woii sakit laa" marah Aisha mau taknya dua orang sekali belah dia "ehh perempuan nii yang hang berhenti tiba2 ni kenapa?" kata Hana sambil menggosok dahi "tu aku rasa aku nampak abang senior sekolah lama aku" kata Aisha sambil menunjuk ke arah gazebo. Nadia dan Hana terus memandang "tu Ammar dengan Khai la" kata Nadia lalu membetulakan kaca matanya yang sedikit senget.

"ehh ada lagi seorang tu" kata Hana "haa tu la aku kata macam abang senior aku" kata Aisha dengan semangat "ehh wee dorang perasan laa gilaa" kata Hana. mereka terus terkedu "dak la ni ann jom pi makan dulu aku dah lapar dah ni satgi sembang lain dengan dorang" kata Nadia. Aisha dan Hana mengangguk lalu mereka membeli makanan.

Khai pov
"dah kenapa budak tiga orang tu duk tunjuk2 sini" bisik hati Khai "Ammar hang tengok budak tiga orang tu" kata aku kepada Ammar yang sedang berborak dengan Najmi. Najmi turut lihat "laa Aisha and the gang la tuhh" kata Ammar "aku tau, hang tengok laa duk tunjuk2 sini" kata aku "siapa yang korang tengah tengok tu?" tanya Najmi "oo tu bae budak ni" kata Ammar sambil tunjuk ke arah aku. aku terus menjeling Ammar

"tiga2 tu ke?" tanya Najmi dengan perasaan ingin tahu "wuishh mana ada yang duk depan tu awek aku la haa lepas tuu yang tengah tu makwe dia ni" kata aku dengan bangga lalu ketawa kuat. "ishh haa kalau hang nak ambil hang ambil yang pakai spek tu" kata Ammar. mampus Ammar dengan dorang tiga kalau dorang tu dengar. "yang kau punya tu kan Khai, aku rasa macam kenal je" kata Najmi. aku tersentak "asal hang kata macam tu?" kata aku dengan ingin tahu.

"macam junior aku pulak, nama dia siapa?" kata Najmi "nama dia Aisha Zulaikha" kata aku "oo sah dia" kata Najmi. tiba2 satu perasaan yang aku tak pernah tahu 'takkan cemburu?'

end pov

waktu balik sekolah,
Aisha, Hana dan Nadia sedang menunggu Khai dan Ammar atas sebab nak ambil balik buku ekonomi yang dorang tibai "mana laa dua mangkuk hayun tu" kata Aisha "haa tuu dorang ehh wee ada budak lelaki yang tadi la" kata Nadia sambil tunjuk kepada Aisha dan Hana. mata Aisha dan Hana terus tepat ke arah mereka bertiga.

"woii dah kenapa tengok orang macam tu?" tanya Khai lalu menarik tudung Aisha "ehh apa ni jangan la tarik dah hudus dah" marah Aisha "hang memang hudoh dah pun" kata Khai lalu lawaknya disokong oleh yang lain. Aisha terus pusing ke arah lelaki misteri tadi "ehhh abang Najmi what betul la Ika teka tadi tu abang" kata Aisha dengan semangat "haa ye saya, rindunya Ika dah lama tak jumpa macam mana sihat? tanya Najmi yang turut teruja.

"alhamdulillah sihat perghh abang hari tu kata tak jadi pindah ni asal tiba2 muncul di sini" kata Aisha. mereka berempat memandang pelik ke arah Aisha dan Najmi "hahah abang pun tak sangka okay tiba2 abah kata move so abang ikut je la" kata Najmi. panggilan abang itu sudah terbiasa oleh Aisha jadi tidak kekok la sangat.

"oo abah dengan mama sihat?" kata Aisha "sihat alhamdulillah" balas Najmi. tidak sempat Aisha ingin membuka suara, Khai menyampuk "nahh buku korang anyway thank you bagi pinjam, jom balik Ammar" kata Khai lalu mengajak Ammar balik. Aisha dan Najmi melihat Khai dan Ammar beredar .Hana dan Nadia sudah terhidu sesuatu daripada Khai lalu mereka berdua ketawa.

"dah kenapa korang ni?" kata Aisha selepas dengar ketawa Hana dan Nadia "hahha tak dak apa la ni bila nak balik n? btw nama saya Nadia dan ni Hana"  kata Nadia dan sempat berkenalan "haa nama saya Najmi, awak comel la" kata Najmi.

pipi Nadia tak usah dikata la merah menyala macam tomato "ee sweet talker mula dah lepas tu budak seorang ni suka" kata Aisha lalu menolak bahu Nadia. mereka bertiga ketawa melihat reaksi Nadia.

"okk laa jumpa esok,,kena balik dah ni assalamualaikum" kata Aisha kepada Najmi "okay elok2 tau waalaikumussalam" jawab Najmi. Mereka pun pulang ke rumah masing2.

Bersambung😇

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 18, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Who's He [ Malay Fanfic ] Where stories live. Discover now