Chapter 8

24 4 0
                                    

*Khai pov*

"aku rasa hang dah suka kat dia la Khai" kata Ammar. ish takkan la aku dah suka budak bandar tu, tapi kenapa aku suka bila dia senyum, marah? aduhaii hati please jangan buat hal bisik hati aku sambil menghadap siling bilik.

flashback,
Khai juga terkejut dengan perbuatannya tadi, Khai seakan tersedar dari mimpi selepas itu dia melihat Aisha dan rakan-rakannya sudah jauh dari mereka. Ammar terus menyentuh bahu Khai "we hang ni dah kenapa? bukan main baik lagi dengan dia" kata Ammar sambil berjalan ke parking motor "eh mana ada aku sekadar tolong dia buat kerja akaun ja" kata Khai dengan gagap.

Ammar tahu akan sepupunya yang seorang itu "ya ka?" kata Ammar lalu mengangkat keningnya "err dah laa jom balik lupakan je laa benda yang jadi tadi" kata aku untuk mengelak soalan sebegitu.
end flashback

"tidur lagi bagus dari ingat budak bandar tu" kata aku lalu meletakkan telefon disebelah pembaringannya

*end pov*

Kejohanan Sukan dan Balapan,
Nadia dan Hana masih menunggu Aisha dia depan pagar "ehh si Aisha ni tak mai ka? tah2 malu dengan benda yang jadi semalam" teka Hana "mai kot tapi boleh jadi gak tak mai pun" kata Nadia. ketika mereka sedang kutuk Aisha, Aisha terus muncul di depan mereka "haa puas dah kutuk aku? tadi jalan jem ada eksiden tu yabg lambat" kata Aisha "oo patut laa jom pergi dekat cikgu ada taklimat" kata Nadia lalu mereka bertiga bergerak ke bilik rawatan.

Ammar dan Khai sedang berlatih sebelum memulakan larian yang akan disertai oleh mereka. selepas beberapa minit mereka dikunpulkan di bawah khemah tengah padang di mana ada tiga sekawan tu. Ammar terus menuju ke arah Hana dan Nadia manakala Khai menuju ke arah Aisha yang sedang leka makan roti.

"nak sikit" kata Khai dengan nada manja "tak boleh aku lapar, aku baru je nak sarapan" kata Aisha sambil makan "sikit je" kata Khai sambil merayu "eee kau nak ke bekas aku gigit" kata Aisha "bagi la yang bahagian bawah tu" kata Khai "ni dah gigit jugak sebab aku suka krim dia" kata Aisha "bagi je la" kata Khai. Aisha malas mahu bergaduh lalu dia kerat sedikit di bahagian tengah roti.

"thank you sayang!!" kata Khai lalu makan. Aisha hanya membalas dengan jelingan "sape sayang dia pun tak tahu la" kata Aisha dengan nada perlahan "aku dengar hang kata apa" kata Khai. Aisha terus menekup mulutnya "goodluck tau" kata Aisha. Khai sekadar tersenyum.

Ammar,Hana dan Nadia pov

"sah bercinta dua orang ni" kata Nadia "memang bercinta pun" kata Ammar "serius ahh" jerit Nadia dan Hana serentak "ishh kuat punya suara slow sikit" marah Ammar. Nadia dan Hana ketawa selepas dimarahi. Ammar terus menceritakan hal sebenar.

"oooo macam tu ka patut la dia rapat semacam" kata Hana "tapi sweet la hope mereka berdua orang tu till jannah ahh" kata Nadia. Hana turut mengangguk setuju. "dan aku dengan hang Hana" kata Ammar. Hana terus menunjukkan penumbuk kepada Ammar "Nadia pulak soon" kata Ammar "choihh muda gi" kata Nadia lalu mereka bertiga ketawa.

*end pov*

skip part larian,
Semasa tamat larian Khai jatuh dia hujung garisan lalu beberapa orang pelajar lelaki berlari menghulurkan bantuan. Khai dihantar ke bawah khemah tengah padang lalu Aisha menolongnya "Khai kat bahagian mana sakit?" tanya Aisha "kat buku lali" kata Khai sambil baring. penat oii 4x1000 dia lari. Aisha terus menggunakan spray yang tahan sakit?.Aisha guna sarung tangan ehh time pegang kaki Khai.

"wee Aisha aku nak air" kata Khai sambil cuba bangun. ketika itu ada seorang perempuan menghulurkan botol air kepada Khai akan tetapi Khai tidak sambut. Aisha kesian melihat Khai cuba untuk bangun lalu dia menolong Khai untuk bangun sambil memegang di bahagian lengan berlapik baju dalam masa yang sama perempuan tadi juga ingin membantu.

"jangan sentuh aku, dia seorang je boleh" kata Khai lalu menunjukkan ke arah Aisha. Aisha sedikit terkejut "tapi saya cuma nak tolong awak Khai" kata Jasmin iaitu playgirl paling terkenal dalam sekolah. "if I say no, means no! lepaskan tangan hang tu dan blah dari sini" kata Khai dengan nada mendatar. Aisha tidak faham dengan situasi yang berlaku. Jasmin terus pergi selepas dihalau.

"Aisha aku nak air" kata Khai kepada Aisha "jap aku nak bukak" kata Aisha sambil membuka penutup botol itu. "asal hang marah sangat dengan dia" kata Aisha "lupakan aku benci budak tu" kata Khai. Aisha terus diam "ni hang boleh bangun dah kan bangun sendiri" kata Aisha "alaa nak hang yang bangunkan aku kaki aku sakit lagi sian sayang awak" kata Khai dengan niat ingin mengusik.

"kalau rasa tak nak hidup lama buat la" kata Aisha "okok fine" Khai angkat bendera putih kalau dengan Aisha.

Bersambung🌸

Nantikan chapter yang akan datang ye..😘

Who's He [ Malay Fanfic ] Where stories live. Discover now