KELLY POV
"Alright class that for today. See you all on our next class."
Baru saya lega bila class sudah habis. Tidak dapat saya tumpukan apa yang diajar tadi gara-gara tidak cukup tidur dan ini adalah kerana Adrian Rayner Storm. Tidak tahu berapa banyak kali sudah saya menguap hari ini. Minggu lepas saya berpindah masuk ke penthouse Adrian seperti yang tertera dalam contract kami.
A week ago...
Saya masukkan baju saya yang terakhir dalam bagasi saya sebab hari ini saya akan tinggal di penthouse Adrian. Rasa sayang pula saya mahu tinggalkan apartment kecil saya ni tapi nanti bila sudah setahun perkahwinan saya dan Adrian saya akan kembali semula ke rumah kecil saya ini. Tiba-tiba pintu rumah saya diketuk terus saya pergi tengok siapa yang datang.
"Yes." Seorang lelaki dalam lingkungan usia 40-an berada di depan pintu rumah saya.
"Good evening Miss Johnson. My name is Ben I'm young master Adrian driver. He has asked me to pick you up." Bilang Ben.
"Oh okay. Just give me minute to prepare everything." Bilang saya lalu menjemput Ben masuk sementara menunggu saya bersiap.
Setelah saya tukar baju saya bawa keluar beg bagasi saya yang berisi semua pakaian yang say perlukan. Dengan pantas Ben pergi tolong saya bawakan beg bagasi saya. Sebelum meninggalkan rumah kecil saya ini saya pastikan dahulu semua dalam keadaan selamat sebab saya akan tinggalkan rumah ni untuk tempoh yang lama. Di luar Ben sudah menanti saya dengan pintu belakang kereta yang sedia terbuka hanya tinggal saya masuk saja.
Sepanjang perjalanan menuju ke penthouse Adrian hanya kesunyian yang menemani kami. Ben pun tiada buka mulut bawa saya bercerita sampai saya yang jadi bosan sebab terlalu sunyi macam dalam library. Setelah beberapa minit perjalanan dari rumah saya ke rumah Adrian akhirnya saya sampai juga di 'rumah baru' saya.
"Follow me Miss Johnson." Bilang Ben lalu menunjukkan penthouse Adrian di bangunan mewah ini. Pertama kali saya menjejakkan kaki di hotel yang mewah seperti ini. Jakun sekejap saya dibuatnya.
Tiba di tingkat paling atas iaitu penthouse Adrian. Saya ikut Ben dari belakang sambil mata saya meninjau tempat mewah ini.
"Please come in Miss Johnson." Bilang Ben yang buat saya tersedar. Malu saya kantoi jakun sekejap.
"Thank you Ben." Ucap saya dengan senyuman kecil.
"Welcome to my home Kelly." Adrian muncul di hadapan saya dengan senyuman mesra tapi saya rasa annoying tengok senyuman lelaki tu.
"Thank you for having me here and letting me live here." Bilang saya dengan nada yang buat-buat happy. Kalau lelaki ni tidak paksa saya memang saya tidak mahu tinggal dengannya.
"Oh sweet cheeks, it's my pleasure for having you at here because this will be your home for a year." Bilang Adrian sambil main kenyit mata sama saya. "Thank you Ben for taking my fiancée come here." Ucap Adrian kepada Ben.
"It already my job young master. I will take my leave now." Ben beredar meninggalkan penthouse Adrian.
"Come let me show you around." Bilang Adrian dan saya pun ikut ke mana Adrian mahu tunjukkan saya setiap sudut rumahnya.
Penthouse Adrian nampak sangat bersih dan kemas tidak macam rumah orang bujang tapi bila memikirkan dia seorang billionaire mesti dia upah pembantu rumah untuk bersihkan rumahnya. Tidak heran orang kaya ada pembantu rumah. Adrian tunjukkan saya setiap bilik dan ruang untuk saya. Adrian tunjukkan saya ruang tamu, dapur, library, home office Adrian dan akhir sekali bilik Adrian. Saya tidak faham kenapa Adriam perlu tunjukkan biliknya kepada saya.
YOU ARE READING
MARRIAGE CONTRACT (COMPLETED)
RomanceCopyright © 2018 by Aurora Mikealson @ Zessica Mei All rights reserved. This story or any portion thereof may not be reproduced or used in any manner whatsoever without the express written permission of the writer. THIS STORY IS A SEQUEL OF BABY CON...