BAB 6

79 11 0
                                    

KENAPA AKU TIDUR DI PERPUSTAKAAN?!!!

4 JAM TU AKU BOLEH ULANG KAJI 2 SUBJEK!!!

KENAPA AKU TIDUR?!!!

Aku menangis sambil mengulangkaji pelajaran.Torehan demi torehan tercalar di tangan apabila mengingati waktu terbuangku di perpustakaan tadi.Buku matematik tambahan sudah hampir lunyai apabila aku asyik menyelak setiap muka surat dengan kasar.Pen ditangan juga seperti ingin patah.

Kertas kosong yang sepatutnya digunakan untuk membuat latihan di dalam buku sudah berlumuran dengan darah.Dakwat pen hitam yang bercampur dengan darah itu aku biarkan.Asalkan jalan kerja yang aku buat ini semuanya betul.

Satu soalan KBAT telah menarik perhatian aku.Aku cuba lakukannya dengan sebaik mungkin.Kalkulator ditekan dengan kuat seperti mahu rosak.Aku boleh dikatakan seperti seorang psycho yang sedang merancang pembunuhan kejam.Dengan darah yang keluar dari badan,air mata yang terus mengalir,tangan yang penuh bersemangat untuk menulis,tidakkah seram kalau dipandang masyarakat?

SALAH!

JAWAPAN AKU SALAH!

Aku mencampak segala harta benda yang ada di atas meja jatuh ke lantai.Pisau lipat yang setia disisi aku gunakan untuk menoreh.Tapi kali ini,aku menorah ditapak tangan kiri.Senyuman puas terukir dibibir setelah merasakan kepedihan yang dihadapi.

Otakku mula teringatkan bayi di berita tadi.Adakah anak aku akan jadi seperti itu? Adakah masalah rumah tangga bakal menjadikan aku seorang ibu yang kejam? Kali ini aku tidak dapat mengawal langsung emosi aku.Aku menuju ke dalam bilik air lalu mengisi tub mandiku dengan air panas.Aku berendam didalamnya bersama luka-luka di badan.Air yang jernih tadi bertukar menjadi merah.

Luka-luka dibadan bercampur dengan air yang panas,amat-amat nikmat! Mengapa aku tidak lakukannya sejak dulu lagi? Ia melepaskan semua bebananku.Bau darah yang sudah sebati dalam hidupku membuatkan aku lebih puas! Akhirnya aku tertidur didalam tub mandi ini.Tunggu sahajalah apa yang akan jadi pada hari esok...

BERSAMBUNG...

TQSM!!! ILY!!! MUAHH!!

TOPENG[COMPLETE✔]Where stories live. Discover now