_161_ Węgry, Polska

350 37 12
                                    

Słysząc zbliżające się kroki Elizabeth odwróciła się gwałtownie by ujrzeć iście przerażający widok. Oto przed nią stał nie kto inny jak Feliks Łukasiewicz we własnej osobie jednak nie promieniował on życiem jak dotychczas. Jego twarzy nie rozjaśniał uśmiech, skóra była blada a ongiś złote włosy straciły swój połysk i lekko pociemniały. Oczy miał podkrążone oraz ledwo mógł utrzymać się na nogach. Na dodatek cały był roztrzęsiony a z jego ust dobywało się ledwo słyszqlne w kółko powtarzane "Elcia, ja tak bardzo cię przepraszam"

Objął zaskoczoną węgierkę swoimi wychudzonymi rękoma i zaczą szeptać do ucha "Wybacz mi. Ja naprawdę starałem się ich powstrzymać. Jednak oni... oni..."

Ostatnie słowa, które wypowiedział były tak ciche, że tylko Hédeváry mogła je usłyszeć.

Zdumiona wypuściła Polskę z obięć, który osunął się na kolana i kurczowo trzymając się węgierskich nóg powtarzał ze łzami w oczach "Wybacz mi, wybacz mi, wybacz mi..."

Sama zainteresowana spojrzała ku niebu a po jej licu spłynęły dwie samotne łzy. Potem z jej gardła wydobył się krzyk rozpaczy mający poruszyć sumieniem samych Niebios.

Tak oto i stało się! Węgierska telewizja publiczna MTVA wykupiła od TVP licencję na emisję "Korony Królów"

W tym momencie cała siedemsetletnia przyjaźń poszła się kochać :)

Minuta ciszy dla strapionych Węgrów prześladowanych, przez faszystę Orbana [*]

[APH] Międzymorskie headcony (i memy)Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz