Hepinize merhaba! Bugün, "Baterist, Kaptan, Hope Graphic, Lucha's Premades" adlı çalışmaların sahibi pariltiligokyuzu ile bir röportaj yapıyoruz. Hepinize iyi okumalar!❣
1- Burayı nasıl keşfettiğini hatırlıyor musun? İlk zamanlarında hangi kitapları okumuştun?
-Arkadaş önerisiyle keşfetmiştim. İlk okuduğum hikaye Vampir Okulu mu neydi, o zamanlar buradaki hikayelerin gerçekten kitap olduğunu sanıyordum ve küçük ben ; okuduğu Alacakaranlık kitaplarının etkisindeydi. ^-^
2- Kapak yapmaya nasıl başladın? Bunu bir kitaba dökmek nasıl aklına geldi?
-Wattpad'deki tasarımcıların yaptıkları hep ilgimi çekiyordu. Kendi başıma cs6'yı indirmiştim Aralık 2016'da mı ne tam hatırlamıyorum. Tabii pek bir şey bilmediğim için öylece duruyordu program. Mart ya da Nisan gibi şu an çok yakın olduğum birkaç kişiyle tanıştım, WhatsApp grubuna girdikten sonra da kapak yapmaya başladım. Tasarımcılarla dolu olan DOW grubuna.
3- Bir günlüğüne uygulama içinde başka bir kullanıcının hesabına sahip olma şansın olsaydı bu kim olurdu?
-Hiç düşünmedim böyle bir şey, istemezdim herhalde.
4- Kapak yapımı için şiddetle önerdiğin bir uygulama var mı? Varsa hangisi?
-Adobe Photoshop CC (2018) kullanıyorum ve bence en iyisi bu.
5- Kapak yaptığın/Yapmakta olduğun ya da sadece senden kapak isteğinde bulunan kullanıcıların hangi davranışlarına tahammül edemiyorsun? Seni bunlar içinde en çok sinirlendiren şey ne oluyor
-Anlayışsız olup bizim insan olduğumuzu unutanlardan tam anlamıyla nefret ediyorum. Bir de yaptığımız kapakların saatlerimizi aldığını bildiği halde emeğimize değer vermeyenlerden...
6- Bu uygulama içinde yayınlanmış bir kitap bastırılacak olsa ve basımında senin tasarladığın bir kapak kullanılsa hangi kitabı tasarlamak isterdin? (Bu basılmış bir kitapta olabilir)
-Okuma listeme bakmadım değil... meryemc'nin Siyahın Ateşi hikayesine yapmak isterdim. O hikayeye kapak yaptıktan sonra okumaya başladım ve gerçekten çok güzel, çok çok güzel. Hem fantastik hikayelere kapak tasarımı yapmak hoşuma gidiyor. *-*
7- Kapak yapmaya ilk başladığın zamanlarda hangi uygulamayı kullanıyordun? Şimdi hangi uygulamayı kullanıyorsun?
-Adobe Photoshop Cs6 ile başladım, şimdi de CC (2018) kullanıyorum. Çok önceden derme çatma yaptığım Picsart kapakları da var...
8- Özellikle yaptığı tasarımları takip ettiğin ve ortaya çıkan çalışmalarını çok beğendiğin bir tasarımcı var mı? Varsa kim?
-Çok var, hangi birini söyleyeyim ki?
leticiamodi, TheAyca, holanriss, veyl02, therealqueen__, gergedansever, aniotsmierci, valerietophia... Bu liste böyle uzar gider, gerçekten yaptığı şeyin hakkını veren çok tasarımcı var bu platformda, birçoğunun da çalışmalarını takip ediyorum.9- Kapak yaparken işin en çok hangi kısmında zorlanıyorsun?
-Kafamdaki tasarıma uygun model fotoğrafı bulmakta zorlanıyorum. Bazılarının o kadar az fotoğrafları var ki manip yapmaktan başka çare kalmıyor.
10- Kapak yapmaya yeni başlayan tasarımcılara herhangi bir önerin var mı? Varsa nedir?
-Bir anda iyi olamayacaklarını zaten biliyorlardır ancak çabalamaları gerekiyor. Yıllarca olduğu yerlerde de sayabilirler, birkaç ayda çok iyi de olabilirler. Kendimden örnek vermem gerekirse ilk başladığım zamanlarda çok üstüne düştüğüm için her geçen gün gelişmiştim ancak şu yedi-sekiz aydır bir arpa boyu yol gidemedim. Nedeni ise uğraşamamam, daha doğrusu zaman bulamamam. Hayatlarında tasarıma ne kadar yer ayırırlarsa o kadar iyi olurlar. Yetenek kısmının olduğu bir gerçek ama çaba olmadan o da görünmez.
Röportaj için pariltiligokyuzu'ne tekrar teşekkür ederim. Herkese iyi geceler!❣
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Wattpad Tasarımcılarıyla Röportaj
RandomElbette ki uygulama içinde yazarları, yazdıkları kurguları, kendi kişisel özelliklerini merak ettiğimiz kadar başka kullanıcılarında hayatlarını, uygulamada neler yaptıklarını ve burayı nasıl keşfettiklerini merak ediyoruz. @watpadroportajlari olara...