Hepinize merhaba! Bugün, "Arafta Kalmış Ruhlar, Adımı Kalbine Yaz, Pan, Lanetin Çocukları ve Akgun Tasarım" adlı hikayelerin sahibi burhanakgun ile bir röportaj yapıyoruz. Hepinize iyi okumalar :)
Gelecek bölümlerde röportajını okumak istediğiniz tasarımcıları bu paragrafa yorum olarak bırakabilirsiniz :)
1- Kapak yapmaya nasıl başladın? Bunu bir kitaba dökmek nasıl aklına geldi?
-Şimdi benim tasarım hayatım ve yazarlık hayatım birbiriyle aynı anda başladı diyebilirim. Şöyle ki ben yazmaya Wattpad platformunda başladığımda tüm yazarlar gibi kapak sıkıntım vardı. İnsanların kitaplarına dadanıp aylarca beklemektense kendi kendime bir şeyleri yapmanın daha mantıklı olduğunu düşündüm ve başladım. Sürekli kendi kendime kapak yapmaktan sıkıldığım içinde bir tasarım kitabı yazayım da hem insanlara yardım edeyim hem de gelişeyim diye düşündüm.
2- Kapak yapımı için şiddetle önerdiğin bir uygulama var mı? Varsa hangisi?
-Bence telefonla yapacak varsa tuhaf uygulamalarla uğraşmaktansa Picsart kullanmak daha mantıklı. Eğer PC varsa da Adobe programlarından seçebilirsiniz. Örneğin ben şu an CS6 kullanıyorum ama CC 2016 da kullanmış bir insan olarak CC 2016'nın daha kullanışlı olduğunu söyleyebilirim.
3- Bu uygulama içinde yayınlanmış bir kitap bastırılacak olsa ve basımında senin tasarladığın bir kapak kullanılsa hangi kitabı tasarlamak isterdin? (Bu basılmış bir kitapta olabilir.)
-gayeozdmr_ adlı değerli yazarın Kusurlu kitabına tasarlamak isterdim :)
4- Burayı nasıl keşfettiğini hatırlıyor musun? İlk zamanlarında hangi kitapları okumuştun?
-İlk zamanlar Ejderha diye bir kitap vardı onu okumuştum. Bir onu hatırlıyorum. Ha bir de şey vardı : Proje diye bir kitap. Burayı aldığım bir kitabın arka kapağında görünce keşfettim.
5- Bir günlüğüne uygulama içinde başka bir kullanıcının hesabına sahip olma şansın olsaydı bu kim olurdu?
-Şey ya Öznur Yıldırım olurdu galiba. Kendi reklamımı falan yapardım. Şaşdşsşdşsş.
6- Kapak yaptığın/Yapmakta olduğun ya da sadece senden kapak isteğinde bulunan kullanıcıların hangi davranışlarına tahammül edemiyorsun? Seni bunlar içinde en çok sinirlendiren şey ne oluyor?
-Şey ya onda birinde çıkıyor böyle zırt pırt şurası değişti burası değişti diyenler. Bir de emrivaki konuşanlar.
7- Özellikle yaptığı tasarımları takip ettiğin ve ortaya çıkan çalışmalarını çok beğendiğin bir tasarımcı var mı? Varsa kim?
-Var. leticiamodi. Kendisi hem kişilik hemde yetenek açısından muhteşem birisi.
8- Kapak yapmaya ilk başladığın zamanlarda hangi uygulamayı kullanıyordun? Şimdi hangi uygulamayı kullanıyorsun?
-Telefonda yaptığım için Picsarttı. Şimdi ise bilgisayar kullandığım için CS6.
9- Kapak yaparken işin en çok hangi kısmında zorlanıyorsun?
-Bazen böyle ne yapsam bilmiyorum bilgisayarla falan konuştuğum oluyor :)
10- Kapak yapmaya yeni başlayan tasarımcılara herhangi bir önerin var mı? Varsa nedir?
-Bana yetiştiğiniz an profesyonelsinizdir falan diyormuşum. Şaka şaka. Valla bir önerim yok. Koşturun işte bir şeylerin peşinden.
Röporaj için burhanakgun'a tekrar teşekkürler. Gelecek bölümde görüşmek üzere :)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Wattpad Tasarımcılarıyla Röportaj
RandomElbette ki uygulama içinde yazarları, yazdıkları kurguları, kendi kişisel özelliklerini merak ettiğimiz kadar başka kullanıcılarında hayatlarını, uygulamada neler yaptıklarını ve burayı nasıl keşfettiklerini merak ediyoruz. @watpadroportajlari olara...