"Tasha!"
Tasha yang sedang mengunyah kacang diruang tamu memusingkan kepalanya dan memandang kearah gadis yang memanggil namanya itu.
"Kau nak apa?"
"Bagi aku idea."
Wajah nya yang tadi beriak kosong menjadi hairan. Wajah gadis yang masih kusyuk menatap laptop nya itu ditatap dalam.
"Idea? Untuk apa?"
Wajah gadis yang tadi menatap laptopnya kini beralih kerarah dimana Tasha sedang duduk tenang.
"Idea untuk hapuskan kebahagiaan orang."
Kacang yang baru sahaja ingin dimasukkan kedalam mulutnya diletakkan semula kedalam bekas. Wajah gadis yang masih menatap laptopnya itu dipandang tajam.
"Aku takda idea kalau bab macam tu."
Senyuman sinis tergores dibibir pink gadis itu.
"Ha,penipu memang macam ni."
"What do you mean by penipu ha?"
"Bukan kau juga ke yang plan pasal benda ni semua? Sampai kawan baik kau sendiri termasuk perangkap kau?"
"Bodoh! Tu semua sebab kau yang suruh. Kali ni bukan kau yang suruh tapi kau yang nakkan benda ni berlaku."
Dengan perlahan tubuh Tasha yang masih tenang duduk disofa dihampiri. Kacang yang berada didalam bekas dirampas kasar oleh gadis itu.
"Rose!"
"Buat arahan aku bagi atau kau merempat kat luar sana?"
Hampir sahaja dia mencarut namun apabila mengingatkan tentang keadaan nya yang disupport 100% oleh Rose, dia terpaksa mengikut arahan gadis berdarah Korea itu.
"Fine! Aku buat! Kau nak aku buat apa?"
"Easy. Destroy Ainul Mardhiah."
GILA!
*
"Assalamualaikum,Jiha tak rindu aku ke ha?"
Ngadu Ainul kepada rakannya itu,Jiha.
"Waalaikumusalam,gila kau tak rindu.Mestilah rindu."
"Kalau rindu mai lah sini. Aku bosan hang tau tak."
"Bukan aku tak mau mai. Tapi satgi apa pula laki hang ngata."
Wajahnya yang gembira berubah menjadi sedih apabila mendapat jawapan dari Jiha. Sungguh dia rindukan kawan-kawannya yang berada di Malaysia. Ingin sahaja dia balik ke Malaysia sekarang juga.
"Tapi-"
"Gini jela ye,nanti ada masa hang balik sini. Sini ada rumah kita. Sana takda. Takkan kami nak beramai duduk rumah laki hang."
Cadang Jiha kepada Ainul. Bukan Ainul sahaja yang merindui Jiha,malah Jiha juga merindui rakannya itu cuma dia taknak terlalu menonjol.
"Laki aku minggu depan takda sebab depa kena pi Jepun."
"Ha elok lah tu.Hang balik lah sini. Kami semua rindukan hang."
Keluhan lembut dilepaskan. Bila ada peluang balik sana dia pula tak dapat nak tunaikan.
"Laki aku tak kasi. Dia suruh aku duduk rumah."
"Pulak dah.Hm nak buat lagu mana lagi.Redha je la."
"Hm okay la wei aku nak keluar jap nak pergi pasar raya nak beli bahan masak.Assalamualaikum.
"Ha iyelah hati-hati. Waalaikumusalam."
Usai menamatkan perbualannya bersama Jiha,Ainul mula mengemas rumah kemudian mengambil wallet dan telefonnya lalu keluar ke pasar raya dengan menggunakan kenderaan awam seperti yang diajarkan Taehyung dan ahli BTS yang lain.
*
"Sayur dah beli,ayam dah,daging dah,perencah dah.Great!Semua dah lengkap!"
Tanpa melihat kiri dan kanan Ainul melintas kaki dibahagian melintas. Namun malang tak berbau apabila sebuah kereta laju menghampiri Ainul yang masih kusyuk melihat barang-barang yang dibelinya.
"AINUL!!"
'Screeeeetttttt!!!!!!'
Semuanya berlaku dalam sekelip mata. Semua yang terjadi bagai mimpi. Sekujur tubuh terbaring diatas jalan raya itu dengan dipenuhi darah diseluruh tubuhnya. Orang ramai mula berkumpul ditempat kejadian itu.
"Tak-Tak mungkin....Kim Taehyung-ssi!!!!!!!"
Tubuh yang terbaring diatas jalan itu digapai dengan tangan yang menggigil. Darah yang mengalir dari bibir lelaki itu terkena dibaju Ainul tidak dihiraukan lagi. Baginya keadaan lelaki yang berada dipangkuannya ini lebih penting dari bajunya
"Adwae!V-hyung!!!!"
Dengan perlahan wajah Taehyung disentuh. Pucat.
"Taehyung saya mint-minta ma-maaf."
Airmata nya yang ditahan mengalir laju. Baru sahaja mereka ingin mengecapi kebahagiaan. Tapi kenapa ini yang terjadi?
*
"Aku suruh kau hapuskan Ainul Mardhiah!Bukan Kim Taehyung! Kau ni bodoh ke ha?!"
Amuk Rose sambil melemparkan surat khabar yang dia dapat pagi tadi.
Ye berita tentang kemalangan yang menimpa Kim Taehyung tersebar dengan pantas seperti air yang mengalir didalam sungai.
Dan itulah penyebab sarapan Rose pagi itu menjadi sampah dan bersepah. Apa yang dia inginkan tidak menjadi. Lain yang ingin dihapuskan. Lain pula yang jadi.
"Hello? Aku tak nampak mana datang si Taehyung tu. Tengok-tengok dia da terbaring atas jalan tu."
"Kau-"
"Opss tapi ini kirakan macam peluang kau lah juga kan?"
"Apa maksud kau?"
Wajah Rose ditatap penuh makna. Seolah memberi cadangan lain melalui pandangan mata.
YOU ARE READING
Syurga Menantimu + kth ( COMPLETED) (RE-EDIT)
RomanceDari artis dan peminat bertukar kepada suami dan isteri tanpa sengaja ? Demi menjaga nama baik kumpulan , Ainul Mardhiah terpaksa menerima meskipun dapat bersama selama beberapa bulan. Kim Taehyung atau Adam Firdaus mulai jatuh cinta terhadap gadis...