23

481 25 0
                                    

Usai mengemas semua baju dan barang. Ainul dan Taehyung meminta diri untuk ke KLIA kerana waktu penerbangan mereka lagi satu jam.

"Aku pergi dulu,jaga diri tau korang."

Ucap Ainul sambil memakai kasut vans nya.

"Jangan risaukan kitorang,kau tu kena jaga diri."

Nasihat Jiha sambil menjeling kearah Taehyung yang hanya mendiamkan diri.

"Ye Insha Allah."

Selesai mengucapkan selamat jalan,mereka mula meninggalkan rumah sewa itu dan bergerak ke KLIA dengan van yang disewa oleh Manager BTS.

--------

"Ssaeng!"

Jerit Hoseok sebaik sahaja dia melihat Ainul dan Taehyung masuk kedalam pesawat peribadi mereka.

"Oppa!"

"Ssaeng duduk sebelah siapa?"

Tanya Jin yang duduk disebelah Hoseok.

"Em Taehyung."

Mereka berdua hanya meng'oh'kan sahaja apabila mendengar jawapan Ainul.

"Em Ainul pergi duduk ye."

Dengan itu Ainul bergerak ketempat duduknya. 

Dan terlihat Suga sedang duduk disebelah tempat nya. Tanpa mengejutkan Suga yang mungkin sudah diulit mimpi Ainul mengambil tempat duduk dibahagian tengah.

"Ainul?"

Ainul yang baru sahaja ingin memasang earphone terkejut apabila mendengar suara Suga yang serak basah.

"Sorry Oppa,Ainul buat Oppa terjaga."

Posisinya yang tadi sedap menyandar kini diperbetulkan. Ainul yang disebelahnya dipandang.

"Takda lah.Ssaeng tak ganggu pun. Oppa tersedar je."

 Suga dan Ainul mula berborak kosong sambil menunggu kapal terbang itu berlepas. Seronok berborak,suara Taehyung yang menegur membuatkan kedua mereka terdiam dan mula melakukan hal masing-masing.

'Aku datang terus senyap.Tadi seronok borak.'

"Oh Oppa lupa nak tanya nanti kalau sampai sana ssaeng stay dengan kitorang ke?"

Ainul yang kusyuk menonton video ditelefonnya mengalihkan pandangannya ke Suga.

"Aah.Sebab Ainul kan takda tempat nak stay.So buat masa ni Ainul stay dengan Oppa semualah. Kenapa?"

Suga hanya memberikan senyuman manis kepada Ainul.

----------

Taehyung yang duduk disebelah Ainul diabai. Sebaliknya isterinya itu lebih selesa jika tiada dia disitu. 

"Oh Oppa lupa nak tanya nanti kalau sampai sana ssaeng stay dengan kitorang ke?"

Taehyung menoleh kearah Ainul untuk menunggu jawapan dari gadis itu.

"Aah.Sebab Ainul kan takda tempat nak stay.So buat masa ni Ainul stay dengan Oppa semualah. Kenapa?"

Senyuman yang diberi oleh Suga kepada Ainul ditatap tajam Taehyung.

"Ehem!"

Ainul dan Suga yang sedang melayan dunia sendiri kini menoleh kearahnya.

"Ainul nanti tidur sebilik dengan aku.Faham tak?"

Entah kenapa dia dapat merasakan perubahan diwajah Ainul apabila dia berkata sebegitu.

"Takpelah saya tidur bilik tetamu je,Tak selesa pula tidur dengan lelaki yang bukan sesiapa bagi saya."

Syurga Menantimu + kth ( COMPLETED) (RE-EDIT)Where stories live. Discover now