Yaşadığım zorluk aslında çok yok. Çünkü ben İstanbul'da doğup büyüdüm. Benim arkadaşlarımın (üniversite arkadaşlarım hariç) %95'i İstanbul'da doğup büyüdüler. O yüzden arkadaş konusunda çok sıkıntı yaşamadım. Arkadaş konusunda tek sıkıntı yaşadığım şey benim durumumu öğrendikten sonra imam kesilen kişiler. Tabii ki isim vermeyeceğim ama size şöyle diyeceğim. Zina yapan, alkol kullanan, namaz kılmayan bir arkadaşım var hayatta din konusu açmazdı önceden benim durumumu öğrendikten sonra ne zaman buluşsak din konusunu açıyor. Bana Müslümanlığı anlatıyor. Sanki ben daha önce hiç Müslüman olmamışım gibi. Ben genelde din konusunu çok konulmak istemiyorum. Birine de anlatmıyorum zaten. Benim durumumu sadece yakın arkadaşlarım ve ailem biliyor bu kadar. Böyle olmalı zaten. Her yere yaymanın bir anlamı yok. Din sizin dininiz, fikir sizin fikriniz, akıl sizin aklınız. Ben böyle insanlar için şu sözü söylüyorum.
"Ben şu halimle bile sizden daha çok Müslümanım"
Benim durumumu öğrenenler genelde cehennemde yanacak gözüyle bakıyor. Neden "cehennemde yanacağımı düşünüyorsun" diye sorduğumda "Cennete inanmıyorsun. Neden cennete gidesin ki" diye cevap veriyor. E ben cennete inanmadığım kadar cehenneme de inanmıyorum. Cennete inanmayıp gidemiyorsam cehenneme neden inanmadığım halde gidiyorum.
Kaldığımyurtta bir adam vardı. Bizim yurdun din ile ilgili işlerini yürütüyormuş galibatam ben de bilmiyorum. Bir gün beni çevirdi. "Genç gel biraz konuşalım diye". Buarada beni çağırdığında benim durumumu bilmiyordu. Yurtta kim önüne gelirse onuçağırır ve "Genç biraz konuşalım" der. Neyse gittim adamla konuştuk yaklaşıkyarım saat tabii ki fikirlerimi öğrenince çok mutlu olmadı. Konuştuk felan herzamanki gibi bana Müslümanlığı anlattı sanki ben daha önce Müslüman değilmişimgibi anlattı sonra bende fikirlerimi söyledim söyledim ama adamın bana saygıduymadığını görünce konuşmayı kısa kesip odama gittim. Çünkü o adamda banacehennemde yanacaksın bakışını atmıştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Neden Müslüman Değilim?
Não FicçãoÖncelikle bu yazıyı yazma nedenim insanlara Müslümanlıktan çıkmalarını başka bir dine inanmalarını sağlamak değil. Benim yapmak istediğim şey kendi içinizde olanı size göstermek, sizi içinizdeki kişiliğinizle yüz yüze getirmek. Bizim insanımız kendi...