empat

278 28 2
                                    

Korang, don't be a silent readers. I need your votes and comments too. Pleaseuu😭

------

Aku menolong Naim untuk baring di atas katilnya. Setelah siap membetulkan kedudukan Naim. Aku duduk di birai katilnya. Mukanya aku pandang lama.

"Asal pandang camtu?" Naim mencebik. Aku tergelak kecil melihat muka naim yang tak ubah macam kanak-kanak itu.

"Macam Mana kau boleh kena tikam?" Aku memberikan pandangan berkerut ala ala garang. Naim mengeluh kecil.

"Haish kau ni.. aku kene rompak. Ada sorang lelaki tu masa aku nak masuk bilik dia tarik aku Kat tepi bilik Dan minta beg duit aku. Aku Tak bagi then dia keluarkan pisau dan tikam aku pastu dia lari tanpa ambik apa-apa dari aku. Terkejut kut. Nasib Tak ambik duit aku" naim tergelak kecil. Dia boleh pulak gelak guys. Orang tengah risau dia boleh gelak.

"Eii dia ni boleh pulak gelak" aku menampar lembut bahunya. Naim mengaduh sakit. Aku hanya menggulingkan biji mata melihat naim yang membuat drama.

"Dah la pergi balik .shuh shuh tu boyfriend kau dah tunggu tu" naim memuncungkan mulutnya ke arah pintu bilik. Harraz menyandar di pintu balik sambil bermain telefonnya.

"Sejak bila dia jadi boyfriend aku" aku mengetuk kepala naim. Naim mencebik dan mengacah untuk mencubit lenganku tapi aku sempat berdiri jauh darinya. Aku menjelirkan lidah ke arah Naim.

Naim menjelingku tajam. Aku terus melangkah ke arah harraz yang masih bersandar di pintu bilik Naim sambil bermain telefon. Sampai sahaja di tepi harraz , aku terus mencuit pinggangnya. Harraz apa lagi, terus melompat.

Aku dan Naim ketawa terbahak-bahak melihat Harraz yang sudah jatuh terjelopok di atas lantai. Harraz memandangku tajam. Aku terus berlari ke arah Naim dan menyorok di belakang Naim.

"Kau..." Harraz berjalan sambil menunjuk ke arahku. Aku hanya diam. Muka harraz macam nak makan orang wei.

"Naim tolong aku" aku memegang erat baju naim. Takut weh.

"Lek ar raz. Farah gurau je tu. Aduh kau ni dengan perempuan pun berkira ke" aku tersenyum di belakang Naim. Nasib la naim baik Hari ni. HAHAHAHAH HARINI JE--

"Eghh sakit tau tak" harraz menggulingkan biji matanya. Aku hanya mencebik. Siapa suruh dia khusyuk sangat main telefon.

"Eii korang berdua ni. Pergi balik. Kau pun raz , parents kau mesti dah tunggu tu. Pergi shuh shuh. Ha no bawak balik budak ni sekali" naim menolak bahuku. Aku terus bangun dari katilnya Dan menjelingnya tajam.

"Ha yelah. Aku memang dah nak pergi ni. Kau tu jangan lupa makan ubat Dan jangan nak buat banyak kerja sangat erh." Naim tersenyum sambil mengangguk.

"Ye aku tau" aku berlalu keluar dari bilik Naim diikuti oleh Harraz di belakang.

Sampai sahaja di halaman rumah aku. Aku duduk di pondok di tepi kolam ikan, tempat favourite untuk menenangkan diri.

Sebenarnya aku sedih sebab Niel dah nak balik Kuala Lumpur. Satu suara memberhentikan lamunanku tadi. Aku memandang Niel yang berdiri di hadapanku.

Harraz menghulurkan sebuah kotak. Aku berkerut pelik. Kotak apa pulak ni.

"Ambil lah, hadiah Hari jadi kau. Aku tahu dah lepas tapi aku nak bagi jugak" harraz tersenyum sambil membuat tanda peace di matanya. Aku tergelak kecil lalu mengambil kotak tersebut darinya.

"Thanks"

Belum sempat aku ingin membuka kotak tersebut Harraz sudah memegang sambil membuat muka garang.

"Aip ... Jangan buka lagi, lepas aku balik ni baru buka" aku mencebik lalu meletakkan kotak hadiah itu di tepi.

"Birthday aku lagi 4 Hari tau. Aku nak hadiah jugak" harraz membuat muka comel di hadapanku. Aku menolak mukanya dengan tapak tanganku lembut sebab aku Tak boleh tahan dengan kecomelan dia.

Harraz mencebik.

"Ingat comel ke ha?" Aku menjulingkan anak mataku. Harraz menjelingku.

"Ye ye aku belikan nanti aku pos hadiah tu dekat kau, okay?" Harraz mengangguk laju. Aku mengusutkan rambutnya membuatkannya mencebik sekali lagi. Kami tergelak.

"Harraz! Cepat! Dah nak balik ni!" Laungan Ibu harraz dari halaman rumah membuatkan ketawa kami terhenti.

"Tu ibu dah panggil tu. Jom la pergi nanti lewat pula kau sampai rumah" harraz mengangguk. Aku berjalan bersebelahan harraz sampai ke halaman rumah.

"Nanti mesej aku tau bila dah sampai. " Harraz mengangguk sambil tersenyum melihatku. Sampai sahaja di sebelah kereta harraz.

Aku terus bersalam dengan ibu harraz. "Belajar elok-elok Tau, kalau ada masa ibu datang sini pula". Aku hanya mengangguk sambil tersenyum kepada ibu.

"Jaga diri Tau kat sana. Bye" aku melambai tangan kepada harraz. Selepas sahaja kereta harraz hilang dari pandangan, aku terus kembali ke pondok.

Aku mengambil kotak hadiah yang diberikan oleh harraz tadi lalu naik ke bilik.

You're the cause of my euphoria~

Aku terus menekan butang hijau pada screen telefonku. Telefonku jatuh ke lantai. Aku tak sanggup.

Pintu bilikku dirempuh oleh adikku, fazrin. Fazrin berlari ke arahku yang sedang menangis teresak-esak , dia terus memelukku.

"Akak tak kuat" aku menangis dalam pelukan fazrin. Fazrin menggosok lembut belakangku.

"Ada hikmah semua ni berlaku , akak. Dah jom Kita pergi, mama dengan papa dan tunggu dekat bawah tu." Fazrin memapah aku untuk bangun. Aku lemah sangat sekarang ni.

Bersambung

Vote n comment needed

:Sorry kalau pendek:

Takdir Where stories live. Discover now