Sequel dari Demi Mencintaimu ~ Fattah X Izham
Fattah Iskandar menutup rapat komputer ribanya. Dia mengeliatkan sedikit lehernya, berjam-jam juga dia menghadap laptopnya itu, yelah update blogger dia. Setahun dah berlalu. Dalam setahun tu, 12 negara yang dia dah travel. Experience that he never forgot. Macam2 kehidupan yang dia nampak, dia bersyukur dapat lalui pengembaraan sebegini. Setahun juga dia x balik Malaysia, rindu sebenarnya dia dekat Malaysia tetapi tulah, dia masih xnak balik ke Malaysia, belum masanya.
Setahun masa yang terlalu singkat untuk Fattah Iskandar melupakan insan itu. Sejak dia berlepas sampailah ke hari ini, dia tak pernah balas email dari Izham. Sejak dia pergi ke Indonesia, Izham selalu hantar email kepada Fattah, dari email itu, Izham masih lagi menganggap Fattah sebagai kawan. Bulan pertama, setiap minggu Izham hantar email. Macam2 dia cerita, pasal itulah, pasal inilah tapi Fattah hanya sekadar membaca, dia x kuat untuk membalasnya. Jadi dibiarkan sahaja email itu tanpa reply. Dalam semua email yang dia hantar xde pulak Izham cakap yang dia menyesal ker, cintakan Fattah ker, xde.
So, Fattah dah setkan dalam minda dia yang Izham memang anggap dia sebagai kawan. Email terakhir yang Izham hantar, katanya dia nak sangat Fattah pulang ke Malaysia sebab Izham beritahu yang dia dah nak bertunang. Masa tu Fattah masih dekat Indonesia, retak seribu hatinya bila Izham nak bertunang. Baru sebulan aku tinggalkan kau, kau dah dapat pengganti. Sejak itu, entah kenapa Izham dah x hantar email lagi pada dia.
Sekarang ni, setahun dah berlalu, tiada khabar berita langsung dari Izham yang dia terima. Xtahulah apa jadi kat dia. Fattah memang dah xnak ambil peduli, sebab hatinya dah tawar dekat Izham. Izham pula xpernah langsung call Fattah hanya menghantar email itupun bulan pertama. Selalu juga Fattah berbual-bual dengan Adam atau Amzar dalam telefon atau melalui Skype, macam2 hal yang dibualkan tapi bila mereka berdua menyebut nama Izham, Fattah cepat2 menyampuk yang dia dah xnak dengar pasal Izham. Takut berita yang didengari akan menyakitkan hatinya.
Mungkin dia dah kahwin dan mungkin juga dia dah anak. Dari situ, Fattah dah xnak dengar nama Izham lagi disebut-sebut. Makin disebut nama Izham, membuatkan dia makin x boleh move on. Bulan demi bulan Fattah pergi ke setiap negara, ingatan tentang Izham makin dilupakan. Mungkin betul cakap Izham, kami hanyalah kawan.
Bercakap pasal blogger dia. Ya...Fattah Iskandar menjadi blogger paling feymes dekat Malaysia. Setahun ni, dia menang 3 anugerah, Best Travel Performer di Philipines, Best Blogger of the Year di Indonesia dan juga Independent Solo Checklist Award di Korea. It been a great pleasure to win this title. Follower dia di Insta dan Twitter semakin ramai. Next year dia diberikan greenlight untuk terbitkan buku travellernya sendiri. Sekarang ni, Fattah dapat penaja dari syarikat penerbitan buku travel untuk membuat buku. So Fattah tengah work harder siapkan first bukunya. Syukur impian dia tercapai. X pernah dia rasa sebebas ini, yelah dulu diakan CEO... tu yang susah. Sekarang, he can do whatever he wants. Deringan telefon Fattah berbunyi.
Adam: Hello bro.. how are you?.
Fattah: Hahahahaha.. xpayah nak speaking sangtlah.
Adam: Hahahahah...
Fattah: Ade ape ni, semalam bukan ker kau dah call ker?. ape hal telefon lagi ni?.
Adam: Aku lupa nak tanya kau something ni?.
Fattah: Ape?.
Adam: Kau balik bile?
Fattah: Aish (mengeluh), Kau tanya benda yang aku x boleh nak jawablah.
Adam: X... maksud aku, bila kau balik sekejap?.
Fattah: Kenapa?.
Adam: Aku nak invited kau datang birthday anak aku Amsyar. Dia kan dah setahun. So, ini birthday pertama dia. Datanglah...please..
Fattah: I Don't knowlah, bila ni?.
Adam: Next month, dalam pertengahan bulan. Aku cakap awal2 sebb senang kau nak fix jadual kau.
Fattah: Bulan depan aku buzy sebb ada fan meeting dekat Thailand tu.
Adam: Ala... Thailand jer pun, dekat. Pelase Fattah, Amsyar nak kenal dengan kau.
Fattah: Amysar ape bendanyer, dia tu kecik lagilah, macam mana kau tahu dia nak jumpa aku.
Adam: Aku tahulah, aku ni bapak dia. Finelah... aku merajuk dengan kau.
Fattah: Hahahahaha...yelah, nnti aku try datang, jangan lupa update bila tarikhnya.
Adam: Ok bro set. Mmmm.. uish dah ada fan dah sekarang.
Fattah: Well...
Adam: Ceh... apsal nak jumpa fan kat Thailand.. oooo... ni mesti nak usha mamat2 Thailand ni, tahulah Songkran next month kan. Eleh.. aku dah tahu dah strategi kau.
Fattah: Ade2 jelah kau ni. Banyak sangat tengok drama BL Thailand kau ni. Tu yang fikir bukan2.
Adam: Hhahahahahah... oh yer aku ada berita pasal Izham, Amzar yang bagitahu kat aku.
Fattah: Come on...Dam...Dahlah... aku dah xnak denga pasal dia lagi dah. Aku dah malas.
Adam: Jadi kau betullah dah tawar hati dekat dia ni.
Fattah: Mungkin, dia pun dah ada kehidupan sendirikan, dah ada tunang. So aku xnak kacau.
Adam: Tah...Sebenarnya..
Fattah: Dahlah.. aku xnak dengar k... aku nak move on.
Adam: Yelah kalau macam tu. Aku gerak lulah. Ape2 pun, datang tau.
Fattah: Aku x janji, tapi aku cuba. Bye..
YOU ARE READING
Cinta Si Traveler Blogger
RomanceBila penyesalan mula menyedarkan cinta yang dilepaskan amat merugikan. Dia mula mengejar cintanya di saat orang yang dilepaskan mula memberi ruang terhadap hati yang lebih baik Sambungan dri - Demi Mencintaimu Izham x Fattah x Joshua