Cinta Si Traveler Blogger 4

2.6K 127 28
                                    

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh!!!!!!!!!!!

Izham: Macam mana kau boleh ada dekat sini (sambil melilit tualanya di pinggang).
Firas: Aku ingat ni bilik Fattah. Wei sorry2.

Tiba2 keadaan senyap kembali. Masing2 memikirkan sesuatu. Masing2 masih bingung dengan situasi sekarang ni. Yang Firas masih fikir, ni Izham ker..macam mana dia ada dekat sini?. sejak bila dan kenapa dia ada dekat sini?. Betul ker ni Izham, aku dah pening dah ni. Aduh...pening aku datang balik. Si Izham pula, masih memikirkan nama lelaki itu, aku lupa nama dia, tapi budak ni sedare Fattah, aduh macam mana dia boleh ade dekat sini?. Mabuk ke ape shiall mamat ni. Dahlah tenung aku punyer kote. Aduh...kantoi dah panjang mane.

Firas: Ok sekarang ni, aku memang betul2 pening, macam mana kau boleh ade dekat sini, dan aku minta maaf sebab main terjah jer bilik kau. Aku malas nak fikir so aku nak tidur dulu. Hari pun dah gelap. So aku tidur dulu. Bye....(terus pengsan diatas katil Izham).
Izham: What the fuck... babi betul budak ni. X malu haram kejadah. (Izham pula yang pening sekarang ni).

Aish...bla makan dululah. Izham keluar dari biliknya menuju ke bawah apartment tapi sempat juga dia memukul punggung Firas dengan kuat. Si Firas pula memang dah pengsan akibat pil tidur itu. Apalah nasib jumpa dengan mamat 3 suku ni. Kalau x kenal bolehlah aku campak keluar tingkap. Masalahnya aku kenal, shiallah. Aish.. kenapalah dia yang aku jumpa. Xde orang lain ker.

Izham menuruni tangga menuju ke koridor luar apartment itu, langkahnya terhenti apabila melihat sebuah kereta yang dikenali berhenti di depan apartment. Izham menyorok sebahagian badanya di sebalik dinding. Dia memerhatikan seorang lelaki keluar dari kereta itu dan cepat2 membukakan pintu untuk orang yang dibawanya. Ceh romantiklah konon. Fattah keluar dari kereta itu, Joshua menutup kembali pintu kereta itu. Mereka berbual sambil tersenyum, Izham x dapat dengar kerana jaraknya menyukarkan dia untuk mendengar. Setelah itu, Joshua memeluk erat Fattah lalu memasuki kereta dan memandu laju keretanya. Fattah hanya melambai dari belakang.

Izham hanya memandang geram. Baru aku tahu perangai sebenar kau Fattah, dasar lelaki murah. Langkahnya terus laju meninggalkan apartment itu. Fattah terlihat seorang lelaki keluar dari apartment itu mengenakan jaket tebal berserta hoodienya. Fattah melihat tanpa mengendahkannya. Dia menuju masuk ke apartmentnya, bila Fattah melalui lorong menuju ke tangga, dia bau wangian itu. Bau ni lagi. Dia berhenti di depan tangga lalu menoleh kebelakang. Siapa lelaki tu, lalu meneruskan langkahnya.

Izham sedang menikmati roti croissant berserta teh herba Paris itu. Tenang hatinya sambil duduk menikmati irama muzik France dicorong radio The Cafeotheque of Paris. Suasana yang sangat trendy but classic and murah. I love Paris actually. Di dalam kenikmatan itu, Izham masih memikirkan apa yang berlaku diantara Fattah dan lelaki France itu. Apa status mereka berdua. Ciuman itu, pelukan itu. Diorang dah declare ker. Damn it... sial punya Fattah, aku dah sampai sejauh ni tapi ini yang kau buat kat aku. Hm..patut ker aku tanya mamat 3 suku tu.

Aku takut dia leaked information dekat Fattah tentang keberadaan aku dekat sini. Aku xnak Fattah tahu aku dekat sini, aku x ready lagi. Dah tu..kau salahkan Fattah yang dia cari orang lain. Izham...Izham... dari dulu smpai sekarang x berubah. Usahalah sikit. Pengecutlah kau. Hatinya bermonolog sendirian. Dia kembali minum teh herbanya itu. Sedapnya....ingat lepas ni nak makan ketamlah dekat Paris Peche Poissonnerie. Rindunyer dekat masakan dia. Bilalah kita boleh macam dulu balik.

Fattah melihat kipas syilingnya yang masih berputar. Apa yang aku buat ni betul ker.

"Ada lagi persoalan dalam hati kau yang masih mencari jawapan"

Ayat tu masih terngiang-ngiang di benak fikiran Fattah, soalan yang tak mungkin ada jawapan, walapun aku sentiasa menanti jawapan itu. Fattah... Izham dah tinggalkan kau untuk orang lain. Apa lagi yang kau nak pastikan. Joshua tu dah cukup baik untuk memahami diri kau. Fattah cubalah kali ni kau try fahami dia. Fattah menekup wajahnya....argh!!!! sulitnya.

Cinta Si Traveler BloggerWhere stories live. Discover now