Cinta Si Traveler Blogger 8 - Side B

2.1K 115 44
                                    

Joshua memeluk erat tubuh Fattah. Fattah hanya menepuk-nepuk lembut belakang badan Joshua. Seketika itu, Fattah melepaskan pelukan Joshua itu. Mereka hanya tersenyum.

Joshua: Tq Tah... sebab sudi keluar dengan aku. Aku cuba jadikan malam ni yang terindah buat kita. Jom, kita masuk dulu.

Fattah hanya mengikuti rentak Joshua. Mereka masuk ke sebuah restoren exclusive yang sangat popular tu. Restoren Le Jules Verne yang terletak di tingkat 2 Eiffel Tower. Mereka mengambil tempat duduk yang telah siap ditempah oleh Joshua. 1 notification masuk, Fattah hanya memandangnya.

 1 notification masuk, Fattah hanya memandangnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Fattah hanya mengeluh kecil. Aku dah buat keputusan untuk memilih teman hidup aku. Malam ni, penantian ini akan tamat. Dan..aku akan mulakan hidup yang baru. Makanan yang ditempah pun sampai di meja mereka. Fattah dan Joshua terus menikmati makanan itu. Dari jauh meja itu, mereka diperhatikan oleh seorang lelaki. Lelaki itu hanya merenung jauh melihat kemesraan mereka berdua. Pisau kecil yang disediakan oleh pihak restoren itu dipegang erat oleh lelaki itu. Lelaki itu terus menerus merenung tajam kearah 2 jejaka itu. Apa yang kau sedang lakukan ni??... kau nak mempermainankan aku ker???...

Firas cepat2 hias apa yang patut. Ni plan aku, aku mesti pastikan ianya menjadi. Tapi kadang2 penat juga kalau terus macam ni. Aku dok sibuk nak bahagiakan orang pasai pa, yang aku ni..aduh... bila kisah cinta aku nak bermula. Asyik2 pasal Izham, Fattah, itu jelah pusing2. aku ni karektor penting dalam citer ni jugak tau, tapi kenapa aku xpernah diberi spotlight langsung. Aku tahulah.. dulu aku jahat. Xdelah jahat cuma nakal sikitlah.. tapi berilah aku peluang untuk rasa cinta sebenar macam kisah Izham dan Fattah tu.. eh tak2... kisah diorang rumit sangat. Penat aku nak follow. Just biase2 jelah yer. At least... ramailah fans aku nanti. Hehehe... eh.. kejap.. apa aku merepek ni... dah... sambung kerja balik.

Firas terus menghias sebuah pondok di taman itu, demi usaha Izham untuk Fattah. Tapi... masalahnya.. mana Iz ni????!!!!... bodoh mengamuk aku nak kena panjat pokok ni sorang2 setakat nak pasang lampu jer. Kata sekejap jer. Aku harap dia x ikut Fattahlah pi restoren Eiffel Tower tu. Tahulah dekat, tapi janganlah cari pasal. Berikan mereka waktu Izham... sabar yer Iz...

Bila Firas leka memikirkan tentang Izham, dia tak perasan yang tangannya terpegang benda berbulu dekat atas pokok tu. Ni bnde berbulu apa ni yang aku pegang. Aiyama... why me.. Firas menoleh perlahan kearah tangannya itu. Bila matanya tertancap pada benda yang berbulu itu, dia menelan air liurnya. Ya... inilah binatang yang paling ditakuti bila dekat luar negara ni. Aish... nasib akulah terpegang benda ni. Hai...skunk.. yang comel.. hehehe.. hensem x aku... tak semena-mena skunk itu mengigit jari Firas....sakit!!!!!!!!! lalu skunk tersebut mengeluarkan bau busuknya kerana terkejut dengan jeritan Firas itu...busuk!!!!!!...

Imbangan badan Firas jadi tidak seimbang menyebabkan tangga yang dinaiki Firas jatuh ke bawah. Firas yang tidak tahan dengan bau busuk itu juga ikut sama2 jatuh. Matilah aku... hampir sahaja tubuh Firas mencium lantai tanah yang dipenuhi dengan rumput hijau itu seseorang sempat menyambutnya. Nasib jugak pokok ni tak terlalu tinggi, jadi kebarangkalian untuk cedera parah tu sangat tipis. Firas diturunkan dengan perlahan-lahan hingga kakinya jejak ke tanah. Bila Firas rasa dia betul2 selamat, dia menarik nafas lega lalu dipeluknya lelaki yang menyelamatkannya tadi.

Cinta Si Traveler BloggerWhere stories live. Discover now