Goudgrijp

3.3K 56 11
                                    

Heey, Omg 300 reads! Thx! Xxx SietskeMalfoy

Pov Draco
Sarah ligt op de grond. Ze bloed helemaal leeg. Griffel wil zich los rukken maar het lukt niet. Bellatrix is Sarah helemaal vergeten. "Draco! Is dit Potter?!" Vraagt Bellatrix. Ze wijst naar naar een jongen met een gezicht vol builen. Ik ga voor hem zitten. Ik kijk eens goed. "En is het hem?" Vraagt mijn moeder onzeker. "I-ik weet het niet!" Zeg ik. "Breng ze naar de kerker!" Schreeuwt Bellatrix. Ze richt zich tot Sarah. "Nou jou hebben we niet meer nodig! Avad..." Ik spring er tussen en Sarah en ik verschijnselen.
Ik doe mijn ogen open. Ik kijk naar Sarah. Ze ligt naast me. Ze was eigenlijk te zwak om te verschijnselen. Ik til haar op. "Waar zijn we?" Vraag ik. "Bij de Wemels." Zegt ze zacht. Ik loop naar het huis en ik klop op de deur. Een mollige vrouw met rood haar doet open. "Wat is er gebeurt?!" Vraagt ze. Ze kijkt mij met afkeur aan. Ik leg haar op de bank. De vrouw pakt een glas water. Ze geeft hem aan Sarah. "Wat is er gebeurt?" Vraagt ze aan Sarah. Ze kijkt mij met afkeur aan. Sarah verteld het verhaal. Over de martelingen en over dat Ron, Harry en Hermelien in mijn huis zijn. En over dat ik haar heb gered. De vrouw kijkt me aan. Ik zie dankbaarheid in haar ogen. "Ga maar naar de logeerkamer! Het is al laat! Sarah wijst de weg wel." Zegt de vrouw. Ik loop achter Sarah aan naar boven. Ze doet een deur open. Er staan twee bedden. Ze gaat op eentje liggen en valt in slaap. Ik blijf een tijdje naar heer kijken. Ze is best schattig.

*De volgende morgen*

Pov Sarah
Ik doe mijn ogen open. Ik zie dat Draco nog slaapt. Met een spreuk maak ik mijn kleding weer fris. Ik kleed me aan. Draco is ondertussen wakker geworden. Ik ga voor de spiegel staan. Ik kam mijn haar. In de spiegel kan ik zien dat Draco naar me kijkt. Ik draai me om. Hij kijkt snel weg. Ik grinnik. Ik loop de kamer uit en ik ga naar beneden. Aan de tafel zitten Ginny, Molly, Fred en George. Ik ga tussen Ginny en Fred in zitten. Fred geeft me een kus op mijn wang. Ginny geeft me een knuffel. Draco komt de trap af. Hij gaat aan tafel zitten. Fred en George geven hem een vuile blik. Percy komt de kamer binnen. Hij kijkt met afkeur naar Draco.

Na het ontbijt loop ik naar buiten. Ik ga op een bankje zitten. Er komt iemand naast me zitten. Zonder dat ik kijk weet ik al wie het is. "Bedankt dat je mijn leven hebt gered!" Zeg ik. Hij geeft me een knuffel.

"Sarah!" Ik loop naar binnen. Molly heeft een brief in haar hand. "Hermelien, Ron en Harry zijn aangekomen in de schelp. Misschien moeten jullie daar ook heen gaan!" Zegt ze. Ik roep Draco. Ik pak zijn hand en we verschijnselen naar de schelp.

Ik klop op de deur. Fleur doet open. "Sarah! Kom binnen!" Draco en ik lopen naar binnen. Luna staat voor het raam. En Hermelien leest een boek. Ron en Harry spelen tovenaarsschaak. Ze kijken allemaal op. "Sarah! We hebben een aanwijzing over het gruzielement!" Zegt Harry. Hij verteld er over. We lopen naar boven want we moeten met Grijphaak praten.

Hermelien en ik hebben wisseldrank op. Ik ben Narcissa en Hermelien is Bellatrix. Ron is verkleed als een Russische vriend van Bellatrix en Harry en Grijphaak zitten onder de onzichtbaarheids mantel. "Ik wens mijn kluis te bezoeken!" Zegt Hermelien. "Mevrouw van Detta! Mag ik uw staf zien?" Vraagt de kobold. "Ik denk niet dat dat nodig is!" "Sorry Mevrouw maar...... Komt u maar!"

We zitten in een karretje Grijphaak rijdt. Harry heeft Imperio over de kobold uitgesproken. Grijphaak probeert het karretje te stoppen. Ik kijk op. Een grote waterval stroomt recht op het spoor. Het lukt Grijphaak niet om het karretje te stoppen. We rijden door het water. Opeens kiept het karretje om. We vallen naar beneden. "Aresto Momentum!" Schreeuwt Hermelien. We blijven vlak boven de grond zweven. We gaan staan. "Wat doen jullie allemaal hier? Grijphaak ik had toen ik jouw sleutels afpakte toch gezegd dat...." "Imperio"
We lopen verder. Ik hoor een geluid. Ik kijk op. Een draak! "Hoe komen we daar langs?" Vraag ik. Grijphaak pakt iets en maakt er geluid mee. "Hij is getraind om pijn te verwachten bij dit geluid." Zegt hij. "Dat is barbaars!" Zegt Hermelien. We lopen snel door. We zijn bij de kluis. Grijphaak pakt de hand van de kobold en drukt hem tegen de kluis deur. De kluis is enorm. Overal gouden en zilveren voorwerpen. "Daar is hij!" Schreeuwt Harry. Ik kijk naar een plank. Er staat een gouden beker op. Dat is vast het gruzielement! Harry wil er geen rennen maar alles wat hij aanraakt verdubbeld zich. Harry rent door en wij rennen achter hem aan. "Geef me het zwaard!" Zegt Harry. Ik geef hem aan. Met het zwaard pakt hij de beker. Hij vliegt in Grijphaak's handen. "Het zwaard voor de beker!" Zegt hij. Harry heeft het zwaard. Grijphaak rent snel weg. "Hier zijn de dieven!" Horen we hem nog zeggen. We rennen snel de kluis uit. We ontwijken de spreuken. "Hoe komen we hier weg?" Vraagt Ron. "Ik heb een idee! Zegt Hermelien. Ze rent naar de draak en springt op zijn rug. Ik doe haar na. Daarna Harry en daarna Ron. "Bombarda!" De ketting waar de draak mee vast zat is gebroken. De draak stijgt op. Door het plafond. Hij komt in de hal van Goudgrijp. Hij vliegt naar boven door het glazen dak.

"Op mijn teken! 1... 2... 3... Spring!" We springen van de draak zijn rug. We belanden in het water. We zwemmen snel naar de kant. Ik maak mezelf droog met een spreuk.

I want you! #1 - A Hogwarts love storyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu