Pov Sarah
Ik loop de slaapkamer uit. Ik zie Malfidus op de bank zitten. Aan zijn houding zie ik dat hij huilt. Ik kom naast hem zitten. Zijn gezicht is betraand. "Het spijt me dat ik je dooddoener noemde. Ik was gewoon in shock." "Het geeft niet ik zoende je!" "Waarom zoende je me?" "Weet ik niet! Maar kunnen we het gewoon vergeten?" "Oké!" Malfidus loopt naar de slaapkamer."Lien! Kan ik je even spreken?" Hermelien draait zich om. "Jahoor!" "Malfidus zoende me!" "Wat?! Je duwde hem toch wel weg?!" "Ja tuurlijk!" "Waarom zoende hij je?" "Dat weet hij zelf ook niet. Maar we hebben besloten om het te vergeten!" "Oké, kom je ontbijten?" "Ik kleed me even aan!" "Ik wacht hier wel!" "Thx Lien!" Ik loop de slaap kamer binnen. Ik pak uit mijn kast een oversized sweater en een mom jeans. Ik trek snel mijn kleding aan en loop naar Hermelien. Het is zaterdag dus we hoeven geen uniform aan. Hermelien draagt een broek met een T-shirt. "Zullen we vandaag naar Zweinsveld gaan?" Vraagt Hermelien. "Ja leuk!"
"Meiden!" Ginny komt aanrennen. Zij heeft een Skinny jeans met een sweater aan. "Er hangen posters in de gangen, er komt een herftsbal!" Schreeuwt ze. "Het is al over een week! We moeten een jurk kopen!" "Herftsbal? Sinds wanneer is er een herftsbal?" "Perkamentus vond het kerstbal vorig jaar een groot succes dus er komen meer ballen!" "Wanneer dan nog meer?" "Met kerst en aan het eind van het schooljaar!" "Leuk!" "We kunnen vandaag in Zweinsveld een jurk kopen!" "Goed idee Hermelien!" Opgewonden lopen we naar Zweinsveld. We lopen de winkel binnen. Er staat een meisje aan de kassa. "Kan ik jullie helpen?" Vraagt ze. "We willen een jurk voor het herftsbal!" Zegt Ginny. "Jullie kunnen kijken welke jullie mooi vinden!" Zegt het meisje. Ginny komt aanlopen met een de donker blauwe jurk. Hermelien heeft een rode jurk bij zich. Ik kijk nog even rond. Ik zie een zwarte die ik erg mooi vind. Als ik hem wil gaan passen komen Ginny en Hermelien hun hokjes uit. De jurken staan prachtig. "Wow!" Zeg ik. Het meisje van de kassa komt aanlopen. "Ik denk dat dit ze zijn!" Zegt ze lachend. Ik pas de zwarte jurk. "Hij is mooi maar hij heeft nog niet het 'wow' effect." Zegt Ginny. "Ik denk dat ik achter nog wel een mooie jurk heb liggen!" Zegt het meisje. Ze komt terug met een smaragdgroene jurk. Ze trekt hem aan. Hij zit als gegoten. Net zoals de jurk van Ginny en Hermelien loopt de jurk uit in verschillende lagen. "Wow!" Zeggen Hermelien en Ginny in koor. Zelf het meisje van de kassa kijkt verbaast. "We nemen ze!" Zeg ik. Voldaan lopen we terug naar Zweinstein.
Sorry voor dit kortere hoofdstuk. Het volgende hoofdstuk wordt langer.
JE LEEST
I want you! #1 - A Hogwarts love story
FanfikceEen meisje woont in de dreuzel wereld. Op een dag krijgt ze een brief. Het is de brief van Zweinstein! In de trein raakt ze bevriend met Harry, Ron en Hermelien. Ze haat - net zoals haar vrienden - Malfidus! In haar vijfde jaar is ze klassenoudste...