Luku 7

88 7 1
                                    

Sähähdän vielä kerran. Sitten paino katoaa päältäni. Katson ylös, ja näen sen olleen Vesijalka. Hän taistelee Viiksinaama vierellään. Vuoriklaanin Hirviaskel on nousemassa ylös. Sähisen tälle.
"Sinä.. Sinä sekin ärsyttävä ketunläjä!" Hirviaskel kääntyy, ja lähtee poispäin. Käännän päätäni, ja näen Minttuturkin taistelevan kolmea soturia vastaan yksin. Syöksähdän auttamaan. Kampaan yhden soturin, ja puren sitä etujalkaan.
"Ei tule ikävä!" huudan, kun hän juoksee pois. Syöksähdän seuraavan kimppuun. Hän saa minut kaadettua maahan. Saan kollin juuri ja juuri pois, ja heti sen jälkeen syöksyn Minttututkin kimpussa olevan naaraan kimppuun. Näen Minttuturkin makaavan maassa verta vuotavana, ja Vuoriklaanilainen on hänen yllään tyytyväinen pilke silmissään.
"Sinä senkin..." sihisen. Puren naarasta häntään, sitten jalkaan. Lopulta saan hänet kaadettua maahan. Hän rimpuilee irti, ja katoaa ulisten muualle.
"Minttuturkki?!" mau'un hätäisesti hyvälle ystävälleni.
"V-valosielu... Sinäkö siinä?" Minttuturkki maukuu heiveröisesti.
"K-kyllä... Odota, haen parantajan..." katson maassa makaavaa naarasta.
"E-ei. Älä... Tämä on loppuni." paras ystäväni naukuu hiljaa.
"Et saa!" ulvahdan.
"Minun pitää. Varjelen sinua aina Tähtiklaanista... Lupaan sen." Minttuturkki sanoo henki heiveröisesti pihisten. "Tiedän, että sinusta tulee yksi Metsäklaanin isoimmista päälliköistä..."
"E-et... Minttuturkki... Et saa mennä vielä!" mau'un hiljaa.
"Veresi tulee verta vuodattamaan, toinen pelastamaan." naaras maukuu vielä Ennustuksen. Sitten hänen henkensä lakkaa kulkemasta, ja hän jää liikkumattomaksi.
"Minttuturkki... Ei!!!!!" ulisen tähdille.
      "Menetimme klaanillemme tärkeän soturin. Minttuturkki, kunnioitamme muistoasi." Kelotähti maukuu surumielisesti. Taistelu on loppunut Vuoriklaanin luovuttamiseen. Loppuja päällikön sanoista en kuuntele, sillä mieleni täyttää Minttuturkin viimeiset sanat. Veresi verta vuodattaa, toinen pelastaa.

"Mitä se voi tarkoittaa?" sanon hiljaa itsekseni. "Vereni tappaa... Minä tapan?!" tajuan kauhuissani. Tulisin olemaan murhaaja... Ja joku pelastaja.

Soturikissat: Klaanien veri (✔️)Where stories live. Discover now