Tassuttelen muiden mukana kokoontumiseen. Kivellä istuu jo kolme muuta kissaa, ja Kelotähti liittyy heidän seurakseen.
"Yöklaanilla menee hyvin." Siipitähti maukuu. Siipitähti!
^H-hän ei olekaan K-kuollut... Tappokynsi ei m-murhannut häntä... M-mutta minä hänet!^ tajuan äkkiä. ^E-ei... Ei... Minä... O-olen m-murhaaja...^
"Oletko kunnossa, Valosielu?" kuuluu vierestäni Liekkihännän ääni.
"O-olen..." mau'un. Yritän keskittyä kokoontumiseen, mutta en pysty.
^Tapoin parhaan ystäväni Vuoriklaanista... Aivan turhaan...^
"Ja olemme saaneet neljä uutta oppilasta, Tulitassun, Toivotassun, Kirkastassun ja Varputassun." havahdun Kelotähden ääneen.
"Tulitassu! Kirkastassu! Varputassu! Toivotassu!" Metsäklaani ja Yöklaani huutavat. Meriklaani ja Vuoriklaani ovat hiljaa."Toivotassu..." mau'un hiljaa. "Oletko kunnossa?" Oppilas yskii, eikä pysty nousemaan.
"Menen hakemaan parantajan" Kirkastassu toteaa, ja lähtee pois oppilaiden pesästä. Pian hän palaa Punakorva perässään. He tunnustelevat Toivotassua.
"Hänellä tuntuu olevan paha Valkoyskä, joka saattaa edetä Viheryskäksi" hän maukuu huolissaan. "Meidän pitää kantaa hänet pesääni. Valosielu, Liekkihäntä ja Tulitassu, voitteko auttaa?"
"Kyllä" vastaamme yhteen ääneen. Tulitassu työntää veljensä meidän selkäämme, ja lähdemme Tulitassu apunamme kohti parantajan pesää Punakorvan kanssa."Minä, Kelotähti ja Jälkikynsi oppilaineen lähdemme rajapartioon rotkon suunnalle, eli Vuoriklaanin rajalle. Hopeakynsi, ota mukaasi Surukukka, Puukuono ja Lumisielu. Menkää saalistamaan. Ja Saniaislehti, valitse rajapartioon Yöklaanin rajalle pari muuta kissaa." mau'un auringonhuipun partioihin menevät. Lähden Kelotähden perässä kohti rotkoa. Olemme ilman ongelmia perillä. Samassa näen turkin vilahduksen. Haistan Vuoriklaanin voimakkaan voimakkaan hajun. Samassa esiin astuu partio, johon kuuluu itse Kieleketähti sekä joitain muita kissoja. Tunnistan muista vain Hirviaskeleen.
"Mitä teette reviirillämme?!" Jälkikynsi sähisee.
"Tulimme vain kostamaan" Kieleketähti toteaa.
"Mistä?" kysyn.
"Siitä, että juuri sinä muthasit Tappokynnen!" Hirviaskel huudahtaa.
"Ja miten ajattelitte kostaa? Tappamalla hänet?" Kelotähti puuttuu keskusteluun. Hän asettaa häntänsä suojelevasti eteeni.
"Ehkäpä, ehkäpä..." Kieleketähti maukuu.
"Te ette varmasti tee sitä!" Tulitassu ulvaisee. Hirviaskel mulkaisee häntä.
"Voimme kyllä tappaa teidät kaikki, jos sitä haluatte" hän sihisee.
"Se ei tule onnistumaan!" ulvahdan. Siinä samassa partio hyökkää kimppuumme. Kaksi kissaa, Hirviaskel ja joku ruskea, suuri kolli hyökkää kimppuuni. He saavat minut nopeasti alistettua.
"Saat katua, että tapoit pentuni!" ruskea kissa ulvahtaa, ja sivaltaa minua kylkeen. Näen silmäkulmastani tutun turkin välähdyksen. Ensin ajattelen sen olevan Liekkihäntä, seuraavaksi Viiksinaama, sitten Tulitassu. Mutta ei. Kenenkään heistä turkki ei ole tiikerikuvioinen. Kissa on Verikynsi. Isäni.Juu Hopeatassu on siis nykyään Hopeakynsi ja Suuritassu Surukukka :D
En jaksanu kirjottaa siitä erillistä lukua..
Ja Verikynsi on siis Valosielun ja muiden isä, joka on karkotettu Yöklaanista.
Mut bye muruset! <3
YOU ARE READING
Soturikissat: Klaanien veri (✔️)
Fantasy"Veresi verta vuodattaa, toinen pelastaa..." Valotassu on Yöklaanin normaali oppilas kolmen siskonsa kanssa. Tai ainakin oli, ennenkuin tapasi kollin, joka vei hänen rakkautensa. Valotassu joutuu tukalaan tilanteeseen; valitakko uskollisuuden klaani...