Tassuttelen sisarieni ja Varjotassun kanssa kohti harjoituskuoppaa. Meillä on vapaata, joten päätimme harjoitella taistelua. Ensin oli Viiksitassu ja Varjotassu. He painivat hetkisen. Sitten Viiksitassu väsyi ja luovutti. Seuraavaksi minä ja Pimeätassu. Aloitamme eri puolilta kenttää. Pimeätassu syöksähtää kamppaamaan minut, ja onnistuu. Yritän saada sisareni pois päältäni, mutta epäonnistun. Musta naaras on jo voittanut. Hän lähtee pois päältäni. Nousen, ja katselen kuinka Nopsatassu ja Varjotassu harjoittelevat.
"Te kaikki lähdette kokoontumiseen." Siipitähti ilmoittaa minulle ja sisarilleni samana päivänä harjoittelun jälkeen. Tänään olisi kokoontuminen. Oikeastaan lähdemme sinne nyt. Hölkkään muiden lähtevien kissojen joukkoon. Lähdemme tassuttelemaan kohti kokouspaikkaa. Ylitämme pienen puron, ja pian olemmekin jo perillä. Hajujen mukaan ainoastaan Vuoriklaani tuntuu puuttuvan. Etsin katseellani seuraa. Lopulta joku Metsäklaanin oppilas tulee luokseni.
"Hei. Kuka olet?" kolli maukuu.
"Olen Valotassu. Entä sinä?" vastaan.
"Liekkitassu." Metsäklaanilainen vastaa. "Olet muuten kaunis!"
"K-kiitos!" tunnen kehräyksen nousevan kurkustani. Tämä Liekkitassu vaikuttaa erittäin mukavalta. Ennenkuin kumpikaan ehtii sanoa muuta, kajahtaa Kieleketähden ulvahdus;
"Kaikkien klaanien kissat!" Vuoriklaani oli kai vihdoin tullut paikalle.
"Vuoriklaanilla menee hyvin. Riistaa löytyy. Siinä sitten kaikki uutiset." Kieleketähti maukuu. Seuraavaksi puhuu Siipitähti.
"Yöklaanillakin menee todella hyvin. Olemme saaneet uuden oppilaan, Varjotassun!" hän kajauttaa. Päällikkö ei kuitenkaan mainitse mitään Varjotassun kulkukissajuurista. Kolli oli ennen ollut kulkukissa, mutta päättänyt liittyä klaaniin. Seuraavaksi puhuu Kelotähti Metsäklaanista.
"Samoin. Meillä on paljon riistaa, tosin joku kaksijaloilta karannut koira on käynyt reviirillämme. Soturimme ovat kuitenkin saaneet häädettyä sen pois." naaras sanoo.
"Kalaonni on ollut meilläkin mukava. Tosin monet ihmettevät varmaan, miksi minä olen puhumassa, mutta vanha päällikkömme Suomutähti on valitettavasti menettänyt viimeisemmänkin henkensä. Olen nykyään Virtatähti, Vesiklaanin päällikkö." Vesiklaanin uusi päällikkö maukuu viimeiseksi. Sitten päälliköt hyppäävät pois suurelta kiveltä ja menevät juttelemaan keskenään. Käännyn taas Liekkitassun puoleen. Kolli katsoo minua silmät säihkyen. Tajuan, että olemme molemmat rakastuneet.
ESTÁS LEYENDO
Soturikissat: Klaanien veri (✔️)
Fantasía"Veresi verta vuodattaa, toinen pelastaa..." Valotassu on Yöklaanin normaali oppilas kolmen siskonsa kanssa. Tai ainakin oli, ennenkuin tapasi kollin, joka vei hänen rakkautensa. Valotassu joutuu tukalaan tilanteeseen; valitakko uskollisuuden klaani...