Luku 16

69 6 0
                                    

"Saitko heneksi?" Liekkihäntä kysyy, kun tulen Punakorvan kanssa takaisin Leiriin.
"Kyllä, olen nykyään Valotähti." vastaan, ja hyppään suurkannolle.
"Tulkoon jokainen oman riistansa metsästämään kykenevä tänne suurkannon alle klaanikokoukseen!" ulvaisen. Kissoja alkaa virrata pesistään. Lopulta kaikki ovat paikalla.
"Minun on aika nimittää Metsäklaanille varapäällikkö." totean. "Uusi varapäällikkökkömme on Viiksinaama" Sisareni astuu eteen yllättyneenä.
"Kiitos.. Kiitos Valotähti." hän maukuu.
"Mutta nyt... Järjestetään partiot." mau'un. "Jälkikynsi, ota mukaasi Rajapartioon joitakin muita. Lumisielu, sinä teet metsästyspartiot." käsken. Sitten hyppään alas kannolta kokouksen päättymisen merkiksi. Pian ympärilläni pomppii jo kolme oppilasta innoissaan.
"Miksi juuri Viiksinaama?"
"Miltä tuntui saada yhdeksän henkeä?"
"Näitkö Kelotähden?"
"Rauhoittukaa, Kirkastassu, Tulitassu, Varputassu ja Toivota-"
"Tulen vasta nyt..." neljäs pentuni, Toivotassu nilkuttaa heikkona parantajan pesästä.
"Oletko kunnossa?" kysyn.
"O-olen..." kolli vastaa yskien samalla hieman.

Skip 4 kuuta

"Klaanille on aika nimittää neljä uutta soturia" mau'un. "Tulitassu, Kirkastassu, Varputassu, astukaa eteen." Pentuni hölkkäävät lähemmäs. "Tulitassu, lupaatko noudattaa soturilakia ja puolustaa tätä klaania- jopa henkesi uhalla?"
"Lupaan" Tulitassu sanoo ylpeästi.
"Tulitassu, tästä hetkestä lähtien sinut tunnetaan Tulikyntenä" mau'un, ja kosketan tuoreen soturin kanssa kuonoja.
"Entä sinä, Varputassu, lupaatko elää soturilain mukaisesti ja puolustaa tätä klaania- jopa heneksi uhalla?" jatkan.
"Lupaan..." Varputassu maukuu, ja räpäyttää silmiään.
"Siinä tapauksessa, sinut tunnetaan tästä lähtien Varputurkkina." kehrään. Kosketamme kuonoja.
"Kirkastassu, lupaatko elää soturilain mukaisesti ja puolustaa tätä klaania- jopa henkesi uhalla?"
"Lupaan"
"Siinä tapauksessa, sinut tunnetaan tästä hetkestä lähtien Kirkassulkana." mau'un.
^Sinun muistoksesi, Sulkakukka...^ ajattelen. Sitten kosketamme kuonoja  Kirkassulan kanssa. Hyppään alas kannolta, ja tassuttelen Hopeakynnen luokse.
"Voisitko näyttää uusille sotureille vuoteensa pesässä?" kysyn.
"Toki" naaras vastaa.

Soturikissat: Klaanien veri (✔️)Where stories live. Discover now