#2018
Syafera Husna berjalan keseorangan di Maahad Tahfiz Al-Faliq.
"Bapak bosan!. Lama lagi ke Abi nak habis mesyuarat ni." Keluh syafiera sambil kaki menyepak batu batu kecil yang ada di hadapannya.
Tanpa dia sedari, salah satu batu terkena seseorang.
"Aduhhh!" Jerit seseorang. Bunyi macam lelaki. Dah nama pun sekolah budak budak lelaki. Dah tentu tentu lelaki je Kat sekolah ni. Kalau mak cik cleaner takkan la suara garau semacam.
Syafiera mengangkat muka memandang figura lelaki dihadapannya yang duduk sedang menggosok kepalanya 'Ya Allah apa aku dah buat ni!?'
Syafiera mendekati lelaki itu. Dia menelan air liur. Habis la kau Fiera!. Hish nak pergi mintak maaf ke tak. Nak pergi mintak maaf ke tak. Kalau nak cabut boleh tak?. Deyy machi nak mintak maaf pon takut ka?.
Kalau kena sound sebijik baru padan muka kau. Argh berani dia nak sound aku, aku debik dia nanti. Jangan main main dengan anak pak cik fizrul.
"Err awak okay ker!?" Apa ke bongok kau punya soalan Fiera. Dah nampak mamat tu berkerut muka dah sah sah la sakit.
Lelaki itu mengangkat mukanya lalu memandang tepat ke wajahku. Tapi tak lama dia mengalihkan pandangannya.
"Err takpe sikit je ni" balas lelaki berkurta hijau muda itu. Dia membetulkan sedikit kopiahnya."Saya mintak maaf. Saya betul betul tak sengaja. Awak betul betul ke tak apa apa?. Ke awak nak saya bawa awak ke klinik."
"Tak perlu." Balasnya sambil menghadiahkan senyuman nipis lalu beredar.
What!?. Aku punya la cakap dengan dia berpuluh patah perkataan, dia jawab 2 patah je!?.cerhh podahh. Sombong yang amat. Tapi okay apa. Tak melayan perempuan. Hmm I like. Hish fiera! Kau dah ada Hariz OK! Tak perlu nak menggatal!
Huhuuhu tapikan tiba tiba pula tak sabar nak cerita kat Sara. Confirm jeles minah tu.. Macam aku tak tahu minah tu obses gila dengan budak budak tahfiz ni.
Tangan ligat mengambil telefon dari poket baju sekolahnya.
Aplikasi WhatsApp dibuka. Lalu nama 'My twins'dibuka.Me: Wei babe aq Ade gosip nak citer Kat kau ni!! Online la cepat!.
My twins(Sara): pe ?😑
Hek eleh minah ni buat muka toya pulak. Aku sepak kang.
Me: - asal kau antar emoji camtu?
-badmood smacam je. Asal Wei?My twins:- hmm
- aq baru je clash ngan syafiq sengal tu.
-nyesal aq kepel ngan monyet tu 😡Me: tula kau. Aku dah pesan jangan kapel ngan playboy sengal tu. Tapi hati kau keras.
My twins : sedap je kau mengata hati AQ ni keras kan. Cam ler hati kau tu lembut sangat 😏
Me: 😝😝
My twins: jelir jelir. Aq ambik kapak, aq potong lidah kau sat g...
- dah la. Kau ckp kau Ade gossip? Cpt la!.Me:-haah la ... Aq Lupe
-sbnarnyakn aq jumpa.........My twins: jumpa apa?
Rara: aq jumpa mamat tahfiz weii.
-bapak hansome 😱😍
-my jodoh 😍😘Sara yang sedang minum air tersembur membacanya.
What!? Tak aci!!.My twins: hah!! Weiii x aci
- nk jgk 😭😭Dalam hati aku dah tergelak dah. Haih Sara Sara!! Pantang betul kalau cakap pasal budak budak tahfiz ni. Ni yang best mengusik ni.
Me: hahaha.. Rezeki aq .. Not yours 😝😂
- tak pe² nnti aq ajk kau dtng sini... Bleh cuci² Mata.. Kat sini rmai gila bdk² hensome weiii..My twins: yeke?
- ok².. Nnti klau kau nk pergi situ lagi roger AQ eyh
-i nk ikut 😆Me: ye².. Nnti AQ bwak kau..
My twins: yeayyy ni aq syng kau ni 😍
-k dh la .. Mak aq pnggil. Cau luh pape roger. 👋Syafiera tersengih sambil menggeleng kepala. Sara Sara. cakap pasal budak tahfiz terus hilang dia punya badmood. Ajaib sungguh.
Jam di pergelangan tangan dilihat. "Dah pukul 4 petang dah. Dah habis la kut abi mesyuarat." Gumam Syafiera perlahan. Nanti kalau cakap kuat kuat kang Ada yang kena cekup masuk hospital bahagia kang.
Langkah di atur ke bilik yang disediakan khas untuk mudir sekolah itu ataupun senang cerita bilik Abi aku.
Walaupun kaki tetap melangkah, fikirannya terbang ke lain. Fikirannya mula memutarkan dimana saat pertama Kali dia bertemu dengan abang ustaz tadi(ayat mintak kaki.mohon sediakan baldi). Agak agak dia form berapa eyh?.
~Masih bru dlm dunia penulisan~ kalau story ni hambar mintk maaf la ye^=^..
YOU ARE READING
Oh My Abang Ustaz
Teen FictionTengku Syafiera Husna..anak kepada seorang mudir di Tahfiz Al-Faliq. Bila dengar anak mudir mesti terletus dalam fikiran korang yang Syafera anak yang baik,solehah, dan lemah lembut kan? Tapi sifat itu tiada dalam diri Syafera apabila di luar panda...