"Tengku Nur Shafiera Husna !! Bangun!! Solat subuh. Kerja nak melantak je mak badak ni!" Jerkah Tengku Shafiq . Iatu adik kepada syafiera. Ish mak badak ni nak solat subuh pun nak kena kejutkan. Menyusahkan betul la.
Tetapi Syafiera buat tak endah je dengan sergahan itu. Malas nak layan that budak.
Melihat kakaknya seperti tidak mahu bangun, sel sel otak jahatnya mula berhubung. Hehehe.. Kau tak nak bangun ye kak? 👿
Syafiq mula menapak keluar dari bilik kakaknya.
Syafiera membuka sebelah matanya ingin melihat keadaan. Ok budak tu dah keluar. Aman!!. Syafiera kembali menutup matanya.
Tiba tiba terdengar suara seseorang yang menggunakan mikrofon
"Aaa aaa aaa.. Test mic 1 2 3.. Test mic.. Okeh cun.. Baiklah tuan tuan dan puan puan. Dengarkan lagu saya iaitu malas solat. Dan saya tujukan kepada kakak saya yang paling hodoh di dunia"
Oh kakakku~
Kakakku yang paling hodoh~
Bangunlah sembahyang subuh~
Kalau tak solat nanti kena bakar dekat akhirat~
Kan dah hodoh bertambah hodoh~Ooooo! Kakakku~
Janganlah malas solat~
Ustaz syafiq cakap~
Orang yang malas solat ni perangai tak ubah macam setan~
Setankan tak solat~
Kalau kita tidak solat~
Ah samalah dengan kau!
Ah samalah dengan kau!Kan tak pasal pasal~
Dua Dua masuk neraka
Uhuihuihuii~"Sekian daripada saya dato' syafiq."
Mataku mencerlung tajam ke arahnya. Saja nak buat aku deep latu.. Tapi aku bukannya tak nak solat tapi...
"Eh budak kau dah kenapa hah! Aku cuti la ... Dah shuh shuh!!! Pergi... Jangan kacau" dengus fiera. Orang dah la ngantuk. Nak jugak kacau orang. Shafiera menarik selimut ke kepalanya. Sejuk...
"Cuti apanya. Akak ingat ni sekolah ke ada cuti cuti?. Nampak sangat nak mengelak dari sembahyang ni kan!?. Dah bangun. Kalau tak adik akak yang paling hensome ni bagitahu ummie yang akak malas nak solat."Ugut Shafiq lalu menarik selimut yang menyelubungi tubuh kakaknya Itu. Selimut dicampak ke lantai.
Memerah telinga fiera. Tangan dikepal.
"Kau pahal dik?. Aku tahu la sekarang waktu subuh. Tapi masalahnya sekarang ni aku cuti sebab aku period kau tau tak!?" Kata Fiera dengan nada yang kuat. Biar dia dengar dengan jelas sikit.
"Owhhh... Mana la adik tahu. Lain Kali tulis la dekat pintu 'Akak period today!. Tak adalah adik susah susah gerakkan akak."
Aku pandang muka anak toyol tu macam nak telan. Nampaknya budak tu nak buat lawak pepagi ni. Aku ni dah la tengah tak de mood sebab baru bangun tidur.
Kang ada jugak Aku sembur air liur basi aku kat sini.
Akhirnya Fiera menarik shafiq keluar dari biliknya lalu dikunci.
Kakinya melangkah menuju ke katilnya semula lalu dihempas tubuh langsingnya.
Bebola matanya memerhati kipas yang berpusing di siling biliknya.
Matanya cuba dipejamkan. Namun dia tidak dapat melelapkan matanya.
"Boringnya Ya Ampunnm!!" Keluh fiera. Ni semua salah si budak Shafiq tu. kalau tak disebabkan dia, at least dapat la jugak aku qada' tidur aku. Sekarang ni... Mata pulak buat onar tak nak lelap pulak.
Akhirnya dia mengambil telefonnya yang berada di meja sisi katil. Aplikasi whatsapp dibuka.
Group 'Evil angel 😈' segera dibuka.
YOU ARE READING
Oh My Abang Ustaz
Teen FictionTengku Syafiera Husna..anak kepada seorang mudir di Tahfiz Al-Faliq. Bila dengar anak mudir mesti terletus dalam fikiran korang yang Syafera anak yang baik,solehah, dan lemah lembut kan? Tapi sifat itu tiada dalam diri Syafera apabila di luar panda...