Bab 2

111 7 2
                                    

Kringggggg!!!

"Wei cepat la! Kau kata nak pergi usyar mamat tahfiz kat sekolah Abi kau!" Gesa Sara sambil tangan tak habis habis menggongcang lengan syafiera.

Ya Allah kau titipkan sedikit kesabaran di dalam diriku agar budak dihadapanku ini tidak mati dicekik oleh Ku ya Allah!.

Syafiera menggulingkan bebola matanya ke atas.

"Kau boleh sabar tak?. Aku sepak kau kang? Tak nampak aku tengah kemas barang ni?." Kan dah kena marah. Sapa tak bengang. Dia suruh orang cepat, tapi dia duk main shake shake u olls guna tangan aku dah kenapa? Kan dah kena.

Sara mencebik bibir. Eleh orang nak gurau sikit pon tak boleh.

"Alah kau ni nak marah marah pulak. Cill la wei"

Tok tok!!! Bunyi ketukan pintu menghentikan pergaduhan kecil mereka. Kemudian tersembul muka Haris Firdaus.

"Hi sayang! Dah nak balik ke?. Jom I teman you sampai bawah."ujar Haris tanpa mempedulikan Aisara.

Aisara dah buat muka toya.

"Eyh tak la kitorang baru nak pergi sekolah ni, tak nampak ke?"sampuk Sara sarkastik. Sebenarnya dia geli plus menyampah sikit dengan boyfriend si Syafiera. Ye lah duk I,u,sayang,baby,honey depan depan orang ramai, mahunya tak termuntah.  Aku masa couple dulu pun tak ada la sampai macam tu sekali. Yang si Fiera ni satu, macam mana dia boleh tahan dengan mamat tiga suku ni? Ok sampai situ je aku nak membebel. Sekian.

Haris menjeling tajam ke arah Aisara.

"Erm sebenarnya I dah janji dengan Sara nak balik sekali. Kita jalan sama sama lain Kali je la eyh."balas Syafiera.

Muka Haris tiba tiba masam mengalahkan cuka.

"Ala you ni, Sara kan dah besar, pandai pandai la dia Jalan balik sendiri. You teman la I"rengek Haris.

"Sorry my bae. Next time ok. Now i got to go. Sara Jom" Syafiera menarik tangan Sara. Apabila sampai di hadapan Haris, sara mengangkat ibu jarinya dan menerbalikkannya lalu berkata "such a loser. Padan muka kau!"











" Wei  Sara tu la mamat yang aku cakap tu." Ujar Syafiera sambil tangannya menuding ke arah lelaki yang duduk seorang diri dibawah pondok yang tersedia sambil membaca al-quran.

Syafiera menarik Sara berlindung di belakang pokok yang berhampiran bagi memudahkan 'kerjanya' untuk menstalker.

Mata Sara melilau ke arah 'mamat' yang ditunjuk oleh Fiera. Dia mengecilkan sedikit matanya agar dapat melihat dengan  jelas.

Melopong mulut Sara apabila melihat jejaka di bawah pondok itu. "Wei.. Bapak arhh hensem gila mamat tu. Biar betik tu mamat yang terima 'hadiah' batu dari kau. Uhuuu boleh jadi idaman ni" ujar Sara teruja sambil mengipas mukanya. Badannya dibongkokkan sedikit persis seperti stalker berjaya.

"Of course la handsome. Tengok la bakal iman sapa?" Kata Syafiera dengan bangganya. Ceh perasan je lebih.

"Hek eleh kau poyo je lebih. Entah sudi entah tidak dia nak jadi iman kau. Lagipun kau kan dah Ada Haris. So abang handsome yang Kat Sana tu pass Kat aku jela." Kata sara  sambil buat muka mengharap.

Oh My Abang UstazWhere stories live. Discover now