Г F ─ FELIX FELICIS

1.1K 26 1
                                    

Felix Felicis - eliksir znany także jako "Płynne Szczęście". Mikstura sprawia, że pijącemu drastycznie podnosi się poziom pewności siebie, wiary we własne siły i sprawstwo oraz towarzyszy mu nieprawdopodobne szczęście w doborze podejmowanych decyzji. Póki eliksir działa, sprzyja on osiąganiu sukcesów we wszystkich poczynaniach. Musi być stosowany z niezwykłym umiarem. Gdy zażywa się go za często uderza do głowy, powodując groźną lekkomyślność, roztargnienie i przesadne zaufanie do samego siebie. W zbyt dużych dawkach działa jak silna trucizna. Zakazany we wszystkich zorganizowanych współzawodnictwach (na przykład Quidditchu) oraz podczas egzaminów. Eliksir jest bardzo trudny do uwarzenia, jeśli zrobi się to źle jest to bardzo katastrofalne w skutkach. Mikstura wymaga aż sześciu miesięcy na przygotowanie zanim będzie gotowa do użycia.

Г Składniki :

- jajko popiełka
- cebulki squill
- 2 czułki szczuroszczeta
- miarka nalewki z tymianku
- skorupka żmijoptaka
- sproszkowany pospolity rut

Г Przepis :

Dodajemy do kociołka jedno jajko popiełka i do niego starty chrzan, ciepłą cebulkę Squill, po czym mieszać energicznie. Posiekane czułki szczuroszczeta dodajemy do kociołka i wszystko podgrzewamy. Dolewamy do środka miarkę nalewki z tymianku i powoli mieszamy do zagotowania. Mielimy w moździerzu skorupkę jaja żmijoptaka i dodajemy do kociołka, po czym znowu powoli mieszamy do zagotowania. Dodajemy szczyptę rutu pospolitego i mieszamy energicznie aż do wrzenia. Na koniec należy nakreślić nad kociołkiem dwie "ósemki" różdżką, wymawiając inkantację: "Felixempra!"

Г Trudność sporządzenia: Trudny

KSIĘGA ELIKSIRÓW [ ✓ ]Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz