[ satu ]

25 6 2
                                    

{ + }
Kim Ha Eun's Pov

'Jom jom jom ' Park Hyuna ni dah kenapa ? Main tarik je tangan aku . kalau putus macam mana?

Kecah betullah minah ni

' kejap la . bukannya habis pon makanan tu ' jelingan aku tepat lagi tajam ke matanya .

Yelah , mak cik ni kalau tarik tangan aku ni sebab nak berebut makanan kat kantin la . Apalagi ?

' ni bukan pasal makanan . kalau makanan lagi teruk aku tarik kau kesana ' sedaya upaya menarik aku  yang tak rela nak jalan ni .

+++

Heish , sampai dah rupanya . takda lah ramai sangat manusianya .  ada la dalam sejuta umat .

Srs.  aku tipu

' ei aku geli lah . lepaskan tangan aku ' aku melepaskan rangkulan lengan hyuna pada lengan aku tadi .

' mianhaehehe ' iew suka pula minah ni . tampo kang patah gigi arenab kau tu .

“ PEMILIHAN  4 KOMPOSER BARU BAGI 2 PASUKAN IDOL PERINGKAT SEKOLAH ”

“GAJI :  17000 + sebulan ”

“HARI :SELASA ,
MASA : 3 PETANG - 6 PETANG,
TEMPAT : DEWAN BLOK UTAMA”

segera aku menarik tangan Hyuna ke tempat yang lebih besar ruangnya . aku dah sesak nafas sikit  ni .

' apa motif kau bawak aku pergi situ hah ? ' aku tercekak pinggang .

' yah ! kau ni . tak nampak lagi ke ? ' dia mengocangkan badan aku bagai nak runtuh tulang .

' no way . aku tak nak  ' aku memukul perempuan yang masih mengoncang badan aku .

' alah . bila lagi kau nak guna semua lagu lagu yang kau dah buat tu ? '

' tapi- tapi '

' kenapa nak bertapi tapi ? Kau ada talent yang orang takda wei ' beria sangat dia ni .

' tapi kau suruh aku masuk benda alah ni sebab kau nak ikot aku buat lagu ngan NCT new an? ' aku menikam pandangan mata makcik ni .

(+ NCT new = Liner 98 , 99 ,00 ,01 ,02 )

(+ second generation of NCT )

' HEHEHEEH TAU PULAK '

' oi , aku kenal la kau ni macam mana . macam la aku baru kenal kau 40 minit yang lepas '

' abistu kalau aku dapat jadi komposer Wanna One? Rela ? Kau dah la musuh ketat si Guanlin tu ' aku tersengih .

Best jugak nak tengok perang saudara kelas 5-B masa nak rakam audio .

' molla . aku harap , kau dapat NCT ! Boleh la i nak steal pujaan hati jaemin ai yitu " siap terloncat loncat makcik ni .

' ah takda nya . aku tetap tak nak dan takkan pergi audition pale bana tu

+++

" Kim Ha Eun , 5-A  . Sila pergi ke pejabat pengetua Han sekarang juga "

Bergema satu kelas aku dengan suara setiausaha Min . Dah la nyaring tak sedap pulak tu . buntot betul lah.

Maka , semua mata mata kelas aku tertumpu kearah aku yang baru masukkan gula gula dalam mulut .

Aku pikir diorang tangkap aku makan ke ape ? Rupanya aku bakal dihalau ke bilik pengetua sekarang ni .

' Heish , yelah . nak pergi sekarang lah ni ' aku terus berjalan keluar dari kelas dan mengunakan jalan yang paling jauh nak ke bilik pengetua Han .

×××××

' hm ' aku mengeluh berat apabila sampai dibilik pengetua han .

Buat penat je jalan jauh jauh , last last sini jugak aku pergi . Nak tak nak kena masuk jugak la ni ?
-,,- heish. Malasnya~

aku mengetuk laju pintu bilik itu macam ahlong ajak gaduh . dah biasa buat macam ni . kat tandas pon sempat buat .

' masuk la ' balas lelaki separuh abad yang berada didalam biliknya .

' alemek ' aku melangkah masuk kedalam bilik beraircon sejuk itu . Tua tua nak mati pon tak reti nak slow kan aircon ke ?

' hah , Kim Ha Eun . kami duduk di situ ' dia menunjukkan tempat yang aku patut duduk kejap lagi .

haku pikir , aku ngan dia je ade . orang lain pon ade . Alhamdulillah tak akan di anggap maksiat  bila ada orang ketiga . AHAHAHAHAH

' Hai , Jung Haera imnida ' dia yang duduk dikiri aku menghulurkan tangannya sambil tersenyum .

' hm , Kim Haeun ' aku menyambut baik tangan perempuan itu . Kang tak salam , di cop sombong pulak .

Lagipon aku ni bukan sombong key . Aku ni jenis yang tak kesah.  Paham tak ? Tak paham biar je , buat buat tak paham la .

Pengetua pula dah tersenyum senyum sejak dari aku masuk bilik dia sampai la kitorang buat muka pelik kat pengetua itu .

" Hah macam nilah . Apa hajat saem sebenarnya panggil kitorang dua ni siap pakai speaker sekolah bagai ? " aku melihat lelaki didepan aku dengan tegas.

' Saya ada hajat ni , sebenarnya saya nak minta kamu berdua jadi juri pemilihan untuk komposer nanti '

' kenapa saya pula yang kena ni ? ' aku merenung muka Saem Han .

taraguna betul la, banyak  benda lain kot  yang aku boleh buat petang selasa tu !

yang budak disebelah aku ni tak habis habis senyum . aku gigitkang . hilang bibir kau tu.

' Satu . sebab markah muzik kamu berdua yang paling tinggi di sekolah . jadi kamu mestilah tahu pasal muzik kan ? '

" tapi , saya tak lu-" kata kata gadis genit itu aku terpotong .

" Exam Muzik ? tu soalan time darjah 2 saem . Baik suruh je saem Yoo yang jadi juri.  Diakan lebih arif pasal muzik ? " andai aku .

" esok dia dah nak pergi umrah  " balas pendek Saem Han .

Selang beberapa jeda ,

' lagi satu , pelajar yang selalu didenda cuci tandas sekolah guna garfu pon  selalu beritahu , kamu berdua lepas guna tandas mesti nyanyi '

' lagi lagi awak , Haeun ' lelaki separuh abad itu menunding jari tepat ke wajah aku .

Tak padan tua , kuku trim do . tak kena ngan kulit yang berkedut dia tu . dah macam papa ramli ms

' hah ? Saya ? Ada ke ? ' tergaru garu kepala aku . srs ni , tetiba gatal .

' iye . bukan kat tandas je . kena denda cabut rumput kat padang pon sempat nyanyi sambil menari ' kata Saem Han .

Heh , tau tau je kau ni . stalk ke apa ? Ni mesti pengawas Minhyun sunbae tu . Ngak guna anda ! Asal nampak aku , mesti aku yang kena siasat dulu.

' please . jangan lupa selasa ni ye ? ' lelaki itu mengedip kedipkan mata .

" saya mestilah pergi " balas haera yang menjengkelkan  . Tak habis habis senyum . takut aku ngan dia ni

" ya.  Saya pergi  . asalkan saem tak tunjuk muka menakutkan saem ni sekali lagi kat saya " kata aku siap menunding jari kearah lelaki itu.

" okey . saya janji " dia tersenyum menang

Jauh di dasar hati aku , Hati aku meraung sekuat hati .

" Gak mau pergi weiiii (;´༎ຶД༎ຶ') "

+++

[OG] Stop it , Childish Where stories live. Discover now